Ulkoinen kipeä peräpukama

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Peräpukamat, ulkoinen vielä.
Olen yrittänyt työntää sisään mutta ei pysy, heti luiskahtaa ulos. Eli minulla on ulkoinen peräpukama joka ei pysy sisällä ollenkaan.
Ollut nyt kipeä jonkin aikaa, ja tänään katsoin peilillä kun verta tuli. On semmonen iso, kova pallukka ja on ihan tumman verinen yhdestä kohtaa, ihan alkoi ällöttää :/
Oon huuhdellut vedellä usein päivisin, oon käyttänyt ac3 rasvaa, nyt ostin vasta jotain scheriproct neo merkkistä voidetta.
Auttakaa joku jolla on ollut kipeät ulkoiset pukamat.
Mitä ootte tehnyt, kauanko kestää että menee ohi tuo kipu.
Buranaa oon ottanut, 600 buranaa Vie kipuja vähän pois.
En haluaisi lähteä työterveys lääkäriin pyllistämään.
Pukama ollut jo vuosia mutta nyt vasta vähän aikaa sitten kipeytyi.
Enkä ymmärrä mistä, en ole ollut ummella, siis ei ole ollut ummetusta, ei pahemmin ripulia. En istu paljon, liikun hyvin.

Joskus ne vaan tulehtuu.
Hae myös niitä suppoja. Laitat joka ilta sellaisen, ja rasvan kanssa työnnät pykälän sisään joka vessareissun yhteydessä. Kyllä se siitä kahdessa viikossa.

Tiedän, järkyttävää. Minulla ollut vastaavia, koskaan ei ole tosin vuotanut, vaikka pahimmillaan on tehnyt mieli puhkaista itse se lähes musta pallero. Muutama päivä on järkyttävää tuskaa, maatessa paine on vähäisin, suosittelen sitä ja niitä itsehoitotuotteita. Sitten, ihme kyllä alkaa hellittää...

Itselläni oli vasta samanlainen ja varsinkin alussa oli järkyttävän kipeä. Ostin yhdistelmäpakkauksen Scheriproctia (voide ja puikko) ja apteekin neuvon mukaan laitoin alussa molempia joka kerran kun kävin vessassa. Kipu kyllä helpotti aika nopeasti, mutta itse pallukka pieneni vasta 3-4 viikon ja usean lääkepakkauksen käytön jälkeen. Kävin kyllä jossain vaiheessa terveyskeskuksessakin, mutteivät ruenneet tekemään pullistumalle mitään. Niin, ja se lämpimällä vedellä suihkuttelu on myös hyväksi!

Mulla oli kanssa tuskaiset pukamat synnytyksen jälkeen alkuvuodesta. En ole ikinä ollut niin kipeä, aivan tappotuska ja nimenomaan peräpäässä. Käytin myös sheriproctia, voide+puikot. Kuukaudessa helpotti ja katosi. MUTTA oli tosi hilkulla, etten lähtenyt lääkäriin.