Hammaslääkärin tarkastusaika - raskaana

  • Viestiketjun aloittaja "pipuli"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Minä mainitsisin ihan varmuuden vuoksi, koska en yhtään tiedä mitä tököttejä ne sen suun ronklaamisessa käyttää. Ja minulta on kyllä ahkerasti kysyttykin, ja silloin kun en vielä tiennyt olenko raskaana mutta saatoin olla (eli ehkäisy oli jätetty pois mutta menkat ei ollut vielä myöhässä) hammashoitaja sanoi, että lähdetään siitä oletuksesta että olen raskaana.
 
"vieras"
kannattaa mainita. mullakin oli vaan tarkastusaika, olisivat halunneet sittenkin ottaa röntgenit, ei tietty otettu kun kerroin raskaudesta -> sovittiin tehtäväksi raskauden jälkeen.
 
"Vieras"
Multa ainakin kysyttiin kun kävin ekaa kertaa uudessa hammaslääkärissä, samalla kun täytin potilastietolomaketta. Taisi olla siinä lapussa ihan sellanen kohta. En tiedä kunnalisesta, mutta mainitsisin asiasta jos eivät kysy.
 
"vieras"
Raskausaikana suositellaan käyntiä hammaslääkärillä mutta täällä ainakin kerrottiin että sinne on yli puolen vuoden jonot joten ei onnistu. Yksityiselle tietysti pääsee mutta en näe tarvetta kun hampaissa ei ole mitään vikaa. Raskauspahoinvointikin rajoittaa, jo pelkästään hampaiden pesusta voi tulla oksennus saati sitten jos jotain muuta vielä pitäisi suuhun laittaa.
 
"vieras"
Täällä saa ilmaisen käynnin suuhygienistillä niin kannattaa mainita. Ja vissiin pääsee jonon ohi, mulle ainakin sanottiin neuvolassa että ne käynnit pyritään saamaan raskaana oleville n. 20. raskausviikon kieppeille, ettei viimeisillään tarvitsisi maata ison vatsan kanssa siellä tuolissa :)
 

Yhteistyössä