Hämeenlinnan äidit!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pöö_pi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pöö_pi

Vieras
Eli kaikki Hämeenlinnalaiset Ellit huomio! Kertokaahan, mikä asuinalue tms. on mukava lapsiperheelle?

Muutamme Hämeenlinnaan täysin ummikkoina kesän alusta. Eli ystäviä ei paikkakunnalla vielä ole. Siispä emme tiedä kaupungista yhtään mitään. Ajelukierrokset ovat valitettavasti osoittaneet, että varsinaiset vuokra-asuntoalueet eivät ole mitenkään kukkasia (anteeksi, en halua haukkua kenenkään kotipaikkaa...). Eli siis Jukola, Ojoinen, Parolantie varsi, yms...

Oman ostaminen on mahdollista mutta ei välttämättä niin järkevää. Emme siis viettäisi aikaa kaupungissa kuin pari vuotta. Sairio, Papinniitty, Myllymäki, Kaurialan jotkut osat on näyttäneet ihan mukavilta mutta paljon ei asuntoja näillä alueilla ole myynnissä, vuokrakohteista puhumattakaan. Emme omista autoa, joten yhdistelmä rautatieaseman läheisyys - puistomainen ympäristö on haastava yhdistelmä...

Valaiskaa jos vain pystytte...Kaikki apu ja tieto on tarpeen :).

Karttaisin Katumaa ja Jukolaa, ne on Hämeenlinnan "Hervantoja". Kaikki ressukat, mustalaiset ja loiset asuu Katumalla ja Jukolassa.Niin ja ulkomaalaiset(en ole rasisti).
Papinniitty ja Tiiriön lähistö on ihan jees asuinaluetta. Mun mielipide.

Ai sori, Tiiriö ja Papinniitty ovat melko kaukana rautatieasemasta..Kieltämättä suht haastava yhtälö tuo puistomaisuus ja keskustan läheisyys.. Yksityiseltä voisi kyllä saada vuokrakämpän rautatieaseman läheltä kun laittaa tarpeeksi moneen lehteen ilmoituksen. :)

Hei. Asun itse Myllymäessä, rauhallinen alue, lyhyt matka keskustaan, mutta kuitenkin rauhallinen.
"Oma" ala-aste,apteekki,urheilukenttä,Ahvenisto kaikki lähellä.
Miten vaan asuntoja sieltä saa, siinä probleema.

Kauriala on hyvä, kaunis ja rauhallinen paikka. Lähellä keskustaa, hyvä koulu (normaalikoulu), lähellä erilaisia liikuntapaikkoja ja ahveniston uimarantaa.

miinusta parolantien kova liikenne ja parolantietä käyskentelevät, sunnuntaikrapuulansa siwassa parantelevat heput sekä hpk:n peli-iltoina tukkeutuneet kadut. Pieniä lapsia alueella (toistaiseksi) suht vähän.

paljon olikin jo mainittu ed. viesteissä, mutta tuli mieleen että ihan rautatien kupeessa on uudehko kerrostalo-"kylä" Itse olen muuttanut kanssa tänne muualta, joten en tiedä mikä tuon paikan oikea nimi on. Viipurintien varressa kuitenkin.siinä on esim. yh-taloilla vuokrakämppiä. Ihan kivoja on sisältäkin mutta (aina jotain muttia ;D) talot on aika vierivieressä... iso plussa on uusi suuri valintatalo ihan vieressä

Täältähän me Hervannasta ollaan muuttamassa :D eli taitais Jukolassa olis sittenkin varmaan jo valmiiks kotonen tunnelma :P. Paitsi täytyy kyllä nyt nostaa Hervannan häntää sen verran, että kohta neljä vuotta ollaan tällä asuttu ja tämä on kyllä mainettaan parempi paikka. Ainakin nämä luonnonläheiset reunamat :).

Väkisin sitä rupeaa miettimään noita asuinseutujuttuja kun vanhemmalla pojalla on hetken päästä jo eskarit ja koulun alotukset edessä. Ja kahdelle pojalle tarvitsee sitä rymyämistilaa! Ollaan päädytty nyt etsimään asuntoa sitten Kaurialasta, Myllymäestä, Ojoisilta, Sairiosta, Hätilästä, Idänpäästä, Papinniitystä tai Katisesta. Nuo taitaa olla siis lähinnä keskustan alueita mutta siis ilmeisesti ihan ok paikkoja. Luontoakin taitaa olla lähistöllä jokaisessa ihan tarpeeksi. Nyt vaan alustavia asuntohakuja käyntiin...Kiitos taas Elleille avusta!

no juu, sori, mä olen asunut myös tampereella, nekalassa. en hervannassa, mut itse asias muutama frendi siellä asui(ei lapsia) ja kehuivat et ei se niin kamala paikka oo ku sanotaan, mut esim katumalle en itse muuttais IKINÄ. ihan kauhea paikka.

Itse asun kahden pienen lapsen kanssa Jukolassa, ja kolmatta odotellaan.. Olemme ihan työssäkäyvä perhe (paitsi nyt kotona lasten kanssa). Itse olen ollut tyytyväinen meidän vuokrataloomme ja talon ihmisiin, ja uskalta lasten kanss olla myös takapihalla. Kaupat, posti, apteekki, kirjasto, terveyskeskus, päiväködit, koulut, sairaala ym vieressä. Hyvät kulkuyhteyden bussilla keskustaan, rautatieasemalle jne.. Minusta tämä paikka on rauhoittunut niistä villeistä vuosista ja en vaihtaisi mihinkään. Eiköhän joka paikassa olen nämä omat "rymy sakkinsa"...

"Ollaan päädytty nyt etsimään asuntoa sitten Kaurialasta, Myllymäestä, Ojoisilta, Sairiosta, Hätilästä, Idänpäästä, Papinniitystä tai Katisesta."

Nuo ovat kivoja alueita!

Oikein kivoja alueita ovat myös Hirsimäki (omakotitalo, rivitalo), Loimalahti ja Vuorentaka. Niistä kannattaa katsastaa asuntoja myös. Itse, jos muuttaisin Hämeenlinnaan, haluaisin Hirsimäkeen.

Itsekin välttelisin Katumaa ja Jukolaa (Jukolassa tosin on myös ihan kivojakin taloja)

Toivottavasti kiva koto löytyy! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pöö_pi;8885292:
Eli kaikki Hämeenlinnalaiset Ellit huomio! Kertokaahan, mikä asuinalue tms. on mukava lapsiperheelle?

Muutamme Hämeenlinnaan täysin ummikkoina kesän alusta. Eli ystäviä ei paikkakunnalla vielä ole. Siispä emme tiedä kaupungista yhtään mitään. Ajelukierrokset ovat valitettavasti osoittaneet, että varsinaiset vuokra-asuntoalueet eivät ole mitenkään kukkasia (anteeksi, en halua haukkua kenenkään kotipaikkaa...). Eli siis Jukola, Ojoinen, Parolantie varsi, yms...

Oman ostaminen on mahdollista mutta ei välttämättä niin järkevää. Emme siis viettäisi aikaa kaupungissa kuin pari vuotta. Sairio, Papinniitty, Myllymäki, Kaurialan jotkut osat on näyttäneet ihan mukavilta mutta paljon ei asuntoja näillä alueilla ole myynnissä, vuokrakohteista puhumattakaan. Emme omista autoa, joten yhdistelmä rautatieaseman läheisyys - puistomainen ympäristö on haastava yhdistelmä...

Valaiskaa jos vain pystytte...Kaikki apu ja tieto on tarpeen :).

tiedän että vanha viesti, mutta en voi kuin toivoa että ainakaan papinniittyyn ei ole muuttanut.... luetelluista ojoinen kaikista paras lapsia ajatellen..

nim.merk. kaikissa lasten kanssa asunut...

Yhteistyössä