Halveksitko niitä joilla on vähemmän lapsia kuin sulla?

  • Viestiketjun aloittaja "Jansku"
  • Ensimmäinen viesti
En halveksi ketään lapsiluvun perusteella, mutta sen voin kyllä myöntää, että tavallisesti/hyvin lapsensa hoitanut suurperheen vanhempi herättää Suurta Kunnioitusta.

Mun mielestä vaikkapa vanha mummo, jolla on hemmetisti jälkeläisiä, on jotenkin tosi hieno ja herättää sellaista alkukantaista kunnioitusta. Arvostan todella.
 
Pin
En halveksu. Arvostan hyvin hoidettua vanhemmuutta ylipäänsä, yksilapsisesta suurperheeseen.

Jotenkin hassua ajatella, että joku halveksuu toista hänen lapsilukumäärän perusteella ellei tähän ole jotain erityistä syytä. Lasten hylkääminen? No ehkä siinä tapauksessa joo, mutta sitä pahempi mitä enemmän niitä lapsiaan on hylännyt, vaikka yksikin on aivan liikaa tuhoa.
 
"Vieraana"
En. Ja aika vaikea olis olla vähempää kun itselläni ei yhtään. Arvostukseni on kiinni muista seikoista. Arvostan ihmistä joka osaa kohdata vaikeat tilanteet menettämättä ihmisyyttään ja empatiaansa.
 
En. Sitä kyllä että omaa egoa pitää pönkittää tallaamalla toista jolla ei ole yhtäpaljon. Mulla on itellä yksi ja mitään syytä en näe halveksia niitä joilla ei ole yhtään. Halusta tai muusta johtuen.
 
Keela
No suoraan sanottuna eihän esim vain kolmen lapsen äiti ole sosiaalisesti yhtä korkealla, kuin vaikka seitsemän lapsen äiti. Ja yhden ja kahden lapsen äidit on hmmmmm sanotaan käsittämättömiä. Miksi kukaan voi haluta niin vähän???
 
Eiköhän aika moni muukin osaa jalkansa levittää ehkäisyttä ihan yhtä monta kertaa kuin minäkin, jos niin haluaa.
Se on ihan vaan oma valinta, mikä minä olen kenenkään muun valinoja halveksumaan, jokainen tehköön omannäköisensä elämän.

Kaikilla ei niin hyvin natsaa, se on sitten taas toinen juttu, en näe siinäkään mitään halveksuttavaa, paskaa tuuria vaan.

Sitä paitsi mulla on noiden viiden kersan ja eläinlauman kanssa sen verran hommaa, etten kovin syvällisesti ehdi ja jaksa vatvoa muiden valintoja ja niiden halveksuttavuutta.
 

Yhteistyössä