Halvat häät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tikru83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä oli sinänsä halvat häät.maksoi joku 2500e vaikka oli isot tanssihäät. eli ruuat ja koristeet tehtiin talkoilla. mun äitini ystävät siis auttoi. häissä oli äitini ystäviä tarjoilemassa tarjoilija asut päällä. oli 200 vierasta. hääauto oli tutun hieno tuunattu auto. itse koristeltiin. hameen teki tuttu vaatetuspuolen opiskelija päättötyökseen. kankaat makso 100e ja palkaksi tutulle 50e. ni ja rahaa meni orkesteriin juhlapaikan vuokraan. kenkiin miehenpukuun ym.. hääkarkit oli virösta ostettja mansikkakarkkeja. ne itse paketoitiin pitsiin ja yksi kaveri tulosti netistä niitä aforismejä niihin..hääkutsuihin laitoimme lorun missä luki jotain että
kaapit on tavaraa pullollansa joten toivomme teiltä hyvä juhlakansa.. jotenkin se siitä jatku nätisti sanottuna että toivomme häälahjamme rahana. saatiin häät maksettua lahjoilla. häämatkan saatiin lahjaksi mieheni papalta. käytiin laivalla sellaisessa luxus hytissä. ei viittitty olla kauempaa pois kun lapsi silloin vuoden.

eli joo. tehkää ite kaikki mitä voitte tehdä ite. toivotte häälahjat rahana niin saatte maksettua. voisit käydä kysymässä jos teidän kaupungissa on vaatetuspuolen opiskelijoita jos joku tekis puvun pientä korvausta vastaan. pianhan ne alkaa tekemään niitä päättötöitä ja sitä ei saa itelleen tehdä.

Eikö mun viesti sitten tullut perille :'( Kirjoitin pitkän postin tähän, mutta ei sitten ottanut vastaan kun lähetin. Koitetaan uudestaan:

Pääpiirteittäin:
Talvihäät, kaveriporukalla vuokratussa mökissä, yllätyksenä kaikille (talviloman aluksi tai lopuksi).

Vaatetus hiihtoasut ja villapaidat, morsian valkoisissa, turkiksia asusteina.

Ulkona keväthangilla kuvaus, ruokailu sisällä takan ääressä.

Tarjotaan kahvia ja teetä, korvapuusteja ja hääkakkua, keittoa isosta padasta. Voileipäpöytä seisova pöytä, josta saa itse koota haluamansa (leikkeleitä ja kasviksia, vaaleaa ja tummaa leipää sekä piirakoita). On alkuiltapäivä eivätkä ihmiset jaksa tujua ateriaa syödäkään.

Illalla vanhemmat vieraat poistuvat omiin majotuksiinsa (itse kustantavat) tai koteihinsa. Ydinporukka jatkaa hiihtolomaa mökissään tai sitten hääpari karkaa omalle lomalle muualle.

Kustantaa vain nuo kevyet ruokatarvikkeet jos loma on muutenkin suunnitteilla sekä turkikset ja sormukset ja vihkijän.

:D :heart: :D

Meillä oli häät ja kaste samassa. Kaksois siskoni mieheltä saatiin ruuat häälahjaksi (oma yritys), äitini yksi siskosta teki hääkakun... Hääpukuni oli 169 euroa. Pikkuleivät ostettiin kaupasta.

miehelläni ja minulla oli häät syyskuussa. itse maksoimme niistä noin 200e.
meidät vihittiin kirkossa ja anoppi ja mieheni sisko olivat keittäneet hyvät keitot ja leiponeet kakun. kaffet ja kakut syötiin kirkon tiloissa. vanhempani olivat vuokranneet edullisen jatko paikan ja tekivät pienet pöperöt sinne. itse ostin vaatteet alesta ja sain persoonallisen asun en pidä prinsessa puvuista mieheni smokki oli hänen jä hänen veljiensä joten sitä vähän pienennettiin sopivaksi. kiitollinen olen sukujemme tekemästä työstä ja vaivan näöstä ilman heitä ei hääpäivämme olisi ollut niin kaunis.
Rahaa meillä ei ollut käyttää yhteen päivään mitään mahottomuuksia emmekä olisi käyttäneetkään jos olisi ollut. mielikuvitusta kun käyttää saa aikaan oman näköisensä häät ilman että joutuu koko perhe paastolle.
onnea avioelämäänne!!

Tietääkö joku mistä löytyisi hyviä koristelu vinkkejä ja ohjeita??
Suurin osa saatu jo järjestettyä pikku budjetilla ja tosi iso osa häistä tulee lahjana..
nyt on sitten tätä pikku näpräämistä ja koristelua vielä vailla.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2005 klo 09:30 vieras kirjoitti:
Tietääkö joku mistä löytyisi hyviä koristelu vinkkejä ja ohjeita??
Suurin osa saatu jo järjestettyä pikku budjetilla ja tosi iso osa häistä tulee lahjana..
nyt on sitten tätä pikku näpräämistä ja koristelua vielä vailla.

www.naimisiin.info löytyy pääsivulta linkkejä sekä foorumilta ainakin satoja vinkkejä ja linkkejä =)

jää koukkuun vaikkei omia häitä olekaan tulossa... :ashamed:

paikan valitseminen vaikuttaa tooosssii paljon. Jos paikka on anniskelu-alue, omia juomia ei saa tuoda ja ruoka ravintoloissa on yleensä kalliimpaa syödä kun catering palvelusta. Kannattaa vuokrata tila joka ei ole anniskelu-alue, ostaa omat juomat sinne ja tilata catering palvelu. Jos pidätte häät pääkaupunkiseudulla paikan vuokra vaihtelee espoon, vantaan ja helsingin välillä paljon. Helsingin keskustan hinnat on 2-6 kertaa isommat kuin espoossa tai vantaalla. Sirpan serviisi on catering-palvelu leppävaarassa jota suosittelen lämpimästi. Omat häät oli elokuussa 2005 ja ne teki loistavan työn. Suunnittelin itse menyyn johon he lisäsivät muutaman oman juttunsa ja kaikki kehui ruokaa vielä kauan häiden jälkeen. Ja loistavan palvelun lisäksi sirpan serviisin hinta oli pienin verrattuna muihin catering-palveluihin joille esitimme tarjouspyynnön. Ostimme omat juomat sinne joka tuli aika halvaksi kun kaupasta ja alkosta ne hakee sen sijaan että ravintola-hintoja rupeaa maksamaan. Koristelut tuli halvaksi siten että käytimme paljon koivua jota saimme sukulaisten metsistä. Meillä oli alttari-kaari johon pujoteltiin koivun oksia ja kukkia. Kukat saimme kukkakaupasta alennushinnoin kun ostimme ne 4 päivää ennen häitä nuppuina, ne puhkesivat kukkaan päivää ennen häitä. Tilavuokra oli halpa koska sijainti oli espoo ei helsinki, ja hintaan ei kuulunut koristeluita tai muita palveluja.

Kannattaa miettiä, mikä on välttämätöntä ja millä taas ei hääpäivän ja juhlan kannalta ole niin suurta merkitystä. Häistä on tullut niin kaupallinen tuote, että ihmisille tulee mainonnan johdosta sellainen kuva, että pakko olla tuota ja tuota...Loppujen lopuksi tärkeintä on se, että pääsee naimisiin, eikä se miten hienot lautasliinat ja hääautot on.

Meillä esim. koristelut ja kimput ym.kukkajutut teki tuttu floristi. Hän ei ottanut työlleen paljoakaan hintaa ja koristeet suunniteltiin mahd.edullisiksi silti ulkonäöstä tinkimättä. Meillä esim.pöydissä oli sellaiset koristeet, että pilttipurkki oli päällystetty samanmittaisilla pajunoksan pätkillä jotka spreijattiin valkoisiksi ja kuminauha vaan päälle niin pysyivät paikoillaan ja kuminauhan päälle silkkinauha rusetiksi. Näin syntyivät edulliset mutta tosi nätit maljakot. Purkkeihin kerättiin sitten metsästä mustikan varpuja, jotka keväällä olivat vielä kauniisti nupullaan ja vaaleanvihreitä. Koristeet herättivät tosi suurta ihastusta. Tähän aikaan vuodesta ei saa enää mustikanvarpuja, mutta puolukanvarvut käyvät yhtä hyvin. Tarjoilupöydässä oli sitten vähän juhlavampi asetelma valkoisista liljoista ja valkoisista ja mustista koristekivistä. Liljoja oli myös kirkosa altarilla. Kirkon portailla ja hääpaikan pihalla oli vanhoissa maitotonkissa koivunoksia.

Tähän aikaan vuodesta aivan ehdottomia ovat kynttilät. Niitä vaan reilusti joka paikkaan, esim. tuikkuja nättiin lasimaljaan veteen. Kukkia ei paljoa silloin tarvita mutta tunnelma varmasti silti ihana.
Hääkarkit eivät ole välttämättömiä, mutta jos niitä haluaa, niin meillä esim. oli halpahallista edullisella kilohinnalla vihreitä mitä lie omenakuulia, sellaisia kovia "jauhokarkkeja" jotka käärittiin huntukankaaseen eli tylliin ja kietaistiin kiinni Tiimarista ostetuilla valkoisilla pienillä tekoruusuilla, joiden varsi rautalankaa. Servetit olivat edullisia vihreitä paperiservettejä.

Jos haluaa perinteisen valkoisen hääpuvun mutta ei ole varaa ostaa kaupasta oikeaa, voi ostaa myös vaikka jonkin valkoisen kotelomekon jostain muualta kuin hääliikkeestä. Sellaisen saa varmasti jollain sadalla eurolla ja tarjouksesta halvemmallakin. Siihen joku kiva huivi tai jakku. Kannattaa harkita myös käytettyä pukua tai vuokrata hääliikkeestä.

Hääautona meillä oli lainassa tutulta hieno uudenkarhea mersu. Mitään hintaa ei tarvinnut maksaa ja sulhasen sisar hoiti koristelut.

Pitopalveluiden hinnoissa voi olla huimia eroja, joten kannattaa kysellä tarjouksia monista paikoista. Meillä kallein annettu tarjous yli 30 e/hlö ja halvin 11 e, joka sitten otettiin. Pitopalvelu oli keskisuomesta pikkupaikkakunnalta ja olimme siihen todella tyytyväisiä. Hinta sisälsi kunnon ruuan (possufilettä),salaatit, perunat, kakut ja pullat. Vanhempani maksoivat pitopalvelun, me itse muut kulut. Halvimpia juhlapaikkoja ovat varmaan seurakuntakodit.

itsekin tässä häitä suunnittelen.. alunperin oli ajatus vuokrata puku. alustavan varauksenkin tein yhdestä ihanasta puvusta, pelkkä puvun vuokra oli 380e+kaikki muu päällä yht yli 500e. kierrettiin kuitenkin vielä ja eräästä liikkeestä löytyi käytöstä poistettuja vuokrapukuja. aivan upea puku, melkein mun kokoinen(pientä muutosta vaatii) 100e toki siihenkin sit täytyy laskea muut vielä päälle. oli "kulunut" ainoostaan helmasta, mut siinä on varaa lyhentää. häihin onneks vielä aikaa ja hankintoja voi tehä pikkuhiljaa. hääkarkit ja kutsut ym. askartelen ite. kannattaa googlella hakea tietoa, löytyy tosi paljon. olisko kellään teksti malleja kutsuihin? ja miten niihin nätisti kirjoittais toiveen rahalahjoista? korostan, etten ole ahne! meillä vaan on jo kaikkea, eikä millekään erityiselle ole tarvetta.

Jos haluatte halvat häät, menkää maistraatissa naimisiin ja sitten ulos syömään, vaikka grillille. Mutta älkää sekoittako vieraita niihin juhliin.
Kaikki jotka kunnioittavat vieraitaan, järjestävät myöskin heidän arvoisensa häät. Laiha keitto ja muutama pipari ei tuo kenellekään juhlamieltä ja ahneus ja välinpitämättömyys paistaa läpi.

Halvat häät on aina halvat häät. Kahdesti on tullut oltua, ja ruoka oli kehnoa, viini jotain halvinta El Tiempo jne. Jos ei ole varaa eikä haluja pitää 'kunnon' häitä, ne kannattaa jättää jättää pitämättä. Tämä on minun mielipiteeni.

kirkko häät, kunnon ruoat ja kakut, mutta saatiin ne pienellä budjetilla..
Paikka vuokra 250?, puku teetettynä 150?+lisukkeet 60?, sormus 170?,meikki ja kampaus 100?, miehen ja pojan puku 100?, ruoat sukulaisten tekeminä 0?, iso kakku 25?, kutsut n.10?, syyshäät koristeet metsästä ihan ilmatteeks... halvalla selvittiin kun aikamme etsittiin halvinta vaihto ehtoa, ja vieraat mielissään..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.11.2005 klo 13:19 Katti kirjoitti:
Jos haluatte halvat häät, menkää maistraatissa naimisiin ja sitten ulos syömään, vaikka grillille. Mutta älkää sekoittako vieraita niihin juhliin.
Kaikki jotka kunnioittavat vieraitaan, järjestävät myöskin heidän arvoisensa häät. Laiha keitto ja muutama pipari ei tuo kenellekään juhlamieltä ja ahneus ja välinpitämättömyys paistaa läpi.

Halvat häät on aina halvat häät. Kahdesti on tullut oltua, ja ruoka oli kehnoa, viini jotain halvinta El Tiempo jne. Jos ei ole varaa eikä haluja pitää 'kunnon' häitä, ne kannattaa jättää jättää pitämättä. Tämä on minun mielipiteeni.

No mä en ainakaan tarvitse viinejä ja pihvejä päästäkseni juhlamielelle! Itse olen nähnyt liian monet häät, jossa ei ole rakkaudesta tietoakaan. Ainoastaan halu päästä pröystäilemään pöyhkeällä hääpuvulla ja levitellä rahojaan (Näin hyvin meillä menee, katsokaa!) esim. hääväelle jaetuilla lahjoilla ja heille kustannetuilla hotelliyöpymisillä.

Mieluummin nakerran piparia häissä, joissa tarkoitus on liittää kaksi rakastavaa ihmistä yhteen... kuin sellaisissa jossa morsian vain kiljahtelee kaikille, että nyt sitä, nyt tulkaa tänne, nyt hymyillään kameroille ja otetaanko uusiks tämä kakun leikkaus kuva kun miulla oli vissiin silmät kii... ja unohtaa tuoreen miehensäkin seinäkukkaseksi...

Kalliissa häissä paistaa läpi halvat tarkoitusperät mikäli niitä on, kun taas halvoissa häissä pääsee loistamaan rakkaus - ei kilpaa kattokruunujen tai kalliiden sormusten kanssa vaan ihan aidosti parin kasvoilta.

Viettäkää stressittömät häät, se on tärkeintä :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2005 klo 21:31 tuulituisku harmaana kirjoitti:
Ristiäisten yhteydessä oli meillä. Ruuat vähän hienommat ja puvun ei tarvinnu olla perinteinen hääpuku. Häät yllätyksenä kaikille.

Näin myös meillä :heart: yllätys oli melkoinen, ku mieheni on aina sanonut ettei mene koskaan naimisiin ja ku minut löysi oli sen siliän tien "selvää menoa" :whistle:

Meillä meni kaikkineen (kukat, mun puku ym ym) n. 300e

\

Oli pakko tätä vielä kommentoida... meillä oli paikalla ainoastaan meidän molempien sisarukset ja vanhemmat. He tulivat tyttäremme ristiäisiin, ei meidän häihimme! Yhtään lahjaa emme toivoneet jälkeenkään päin. Päivää juhlimme pääasiassa ristiäisinä, tosin sukulaisemme olivat niin innoissaan, että alunperin ristiäiskakuksi tarkoitettu kakku piti "leikata" meidän parina =) Vieraamme olivat erittäin onnellisia ja tyytyväisiä meidän puolestamme! Ruokana oli käristystä, perunamuusia ja jälkiruoaksi juotiin kakku kahvit!!! Kaikki sukulaiset olivat sen viikonlopun meillä, eli meillä nukuttiin "siskon petissä" olohuoneen lattialla :) hauskaa oli eikä kukaan valittanut!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.11.2005 klo 11:22 Vieras kirjoitti:
\

No mä en ainakaan tarvitse viinejä ja pihvejä päästäkseni juhlamielelle! Itse olen nähnyt liian monet häät, jossa ei ole rakkaudesta tietoakaan. Ainoastaan halu päästä pröystäilemään pöyhkeällä hääpuvulla ja levitellä rahojaan (Näin hyvin meillä menee, katsokaa!) esim. hääväelle jaetuilla lahjoilla ja heille kustannetuilla hotelliyöpymisillä.

Mieluummin nakerran piparia häissä, joissa tarkoitus on liittää kaksi rakastavaa ihmistä yhteen... kuin sellaisissa jossa morsian vain kiljahtelee kaikille, että nyt sitä, nyt tulkaa tänne, nyt hymyillään kameroille ja otetaanko uusiks tämä kakun leikkaus kuva kun miulla oli vissiin silmät kii... ja unohtaa tuoreen miehensäkin seinäkukkaseksi...

Kalliissa häissä paistaa läpi halvat tarkoitusperät mikäli niitä on, kun taas halvoissa häissä pääsee loistamaan rakkaus - ei kilpaa kattokruunujen tai kalliiden sormusten kanssa vaan ihan aidosti parin kasvoilta.

kyllä ja ihan samaa mieltä.
voi tuo "nakki kioski häät" ihminen painua hevon kuusen. ei ole tärkeintä että miten kalliit ruoat häissä on kun ei sen ruoan kanssa naimisiin mennä!!! ja jos joillakin on tarve esittää rahan paljouttaa niin siitä vaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.11.2005 klo 21:51 vieras kirjoitti:
kirkko häät, kunnon ruoat ja kakut, mutta saatiin ne pienellä budjetilla..
Paikka vuokra 250?, puku teetettynä 150?+lisukkeet 60?, sormus 170?,meikki ja kampaus 100?, miehen ja pojan puku 100?, ruoat sukulaisten tekeminä 0?, iso kakku 25?, kutsut n.10?, syyshäät koristeet metsästä ihan ilmatteeks... halvalla selvittiin kun aikamme etsittiin halvinta vaihto ehtoa, ja vieraat mielissään..

No tuo budjetti kuulostaa hyvältä. On sellainen mitä itsekin kaavaillut.Miten te olette nuo kaikki toteuttaneet?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2005 klo 10:29 Nanna kirjoitti:
Mistähän noita pukuompelija-opiskelijoita löytyisi? tietääkö joku jotain opinahjoja joista voisi kysellä?

jyväskylässä on ainakin amiksessa vaatetuslinja. Meikäläinenkin siellä opiskelee pukuompelijaksi :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.11.2005 klo 15:53 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.11.2005 klo 11:22 Vieras kirjoitti:
\

kyllä ja ihan samaa mieltä.
voi tuo "nakki kioski häät" ihminen painua hevon kuusen. ei ole tärkeintä että miten kalliit ruoat häissä on kun ei sen ruoan kanssa naimisiin mennä!!! ja jos joillakin on tarve esittää rahan paljouttaa niin siitä vaan.

No, mulle on vaan opetettu että vieraille tajotaan aina parasta.VARSINKIN kutsutuille vieraille. Jos joskus menen naimisiin, ne ei ole mitkään teeskennellyt ökyhäät kristallilamppujen alla, vaan max 100 hengelle järjestetyt intiimit juhlat, JOISSA TARJOOMISISTA EI TODELLAKAAN PIHISTELLÄ. Eikä kyllä muustakaan. Pitäkää te vaan halvat häät, mä pidän tyylikkäät.

Yhteistyössä