Haluisin erota mutta en voi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tinskuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tinskuliini

Vieras
Haluisin erota miehestäni mutta en vaan yksikertaisesti voi!! Miksi olenkaan ollut näyin hölmö!

4 vuotta nyt yhdfessä enkä pääse enää eroon. Paljastui viikonloppuna, että tämä on pettänyt useita kertoja. Paljastui vielä niin, että oltiin miehen kaverin tykönä istumassa iltaa ja kännipäissään jossakin pelissä selittivät pikkujouluristeilynsä panemisista. kotona kysyin, että mitä se tarkoitti ja onko sillain tapahtunut ennenkin.

Vastaus oli vaan että "se oli vaan sellane vahinkohoito ja kännissä on niin vaikea vastustaa itseään et sori vaan"

En vaan pääse eroon, kun olen liian luottavaisin mielin ollut koko ajan :(

2v sitten hommattu paritalon puolikas hankittiin niinettä mies halusi ihan väkisin olla herrasmies ja ottaa koko lainan omiin nimiinsä ja myös sen maksaa. Itse olen ollut koko 4 vuotta työtttömänä kotirouvana kun mies tienaa niin hyvin että olemme niin pärjännyt ihan kohtalaisesti. Autoa ostaessa mies tavallaan "lainasi" minulle rahat autoon ja maksan takaisin kun jaksan.

Olen siis loukussa, kun ei ole asuntoa, ei ole oikeutta yhteiseen asuntoomme, eutosta on 6000€ velkaa, ei ole työpoaikkaa tai koulutusta. EIkä auta sanoa että "mene vanhemmillesi tai sukulaisillesi" kun muuta sukua ei oikaeastaan ole kuin köyhä äiti pienessä yksiösään.

Erohalut taitaa vielä olla molemminpuolisia un on päin naamaa sanonut että haluaa olla yksin ja mennä minne haluaa eikä seksiäkään ole kuin kerran kuussa.

Itsepä olet soppasi keittänyt. Kaikkein naurettavin lause oli tuon talon oston kanssa " mies halusi ihan väkisin olla herrasmies"...voi hyvää päivää kuinka sinisilmäinen voi joku olla. Miehesi teki tuon ihan tahallaan eikä todellakaan mistään herrasmiesmäisyydestä vaan puhtaasta röyhkeydestä/itsekkyydestä.

[QUOTE="vieras";28153208]Kannattaisi vihdoin ja viimein alkaa elää kuten aikuinen ja ottaa vastuu omasta elämästä. Hanki työ, hae kouluun, hanki asunto, eroa ja ala elää omaa elämääsi.[/QUOTE]

Niinpäniin mutta millä rahalla kun raahaa ei ole yhtään eikä kokemusta mistään vuokrasopimuksistakaansen enempää. TÖitä ei tällä paikkakunnalla löydy ellei oele valmis johonkin 30km töymatkoihin.

Ensimääistä kertaa tunnen olevani tosi pulassa :(

Niinpäniin mutta millä rahalla kun raahaa ei ole yhtään eikä kokemusta mistään vuokrasopimuksistakaansen enempää. TÖitä ei tällä paikkakunnalla löydy ellei oele valmis johonkin 30km töymatkoihin.

Voi luoja, 30km ei ole pitkäkään työmatka. Ja kunhan saat ensin jonkun työn ja sitä kautta vähän rahaa, takuuvuokraan jne. niin sen jälkeen voitkin vaihtaa paikkakuntaa.

Sähän voit muuttaa ihan minne huvittaa, kun ei töitäkään ole pidättelemässä. Asumistuet ym. on vähävaraisille ja töitäkin löytyy tekijöille, kun ei ole liian nirso. Vuorasopimus nyt on helppo juttu ei sun siitä tarvi hirveesti edes tietää.

Eli siis olet työttömänä ,ja saat työttömyyskorvausta? Onko teillä lapsia?
Ala heti säästämään ja varautumaan, jos teille ero tulossa.
Muuta paikkakunnalle, josta mahdollista saada töitä, tai koulutusta. Myy auto, jos ei varaa maksaa sitä.

[QUOTE="vieras";28153228]Voi luoja, 30km ei ole pitkäkään työmatka. Ja kunhan saat ensin jonkun työn ja sitä kautta vähän rahaa, takuuvuokraan jne. niin sen jälkeen voitkin vaihtaa paikkakuntaa.[/QUOTE]

30km siis yhteen suuntaan!

kun ei vaan töitä ole ja mies ei siitä tykkäisi etteä tuosta vaan noin menisins töihin kotoa

Ollaan tänne muutettu sillon 2 vuotta sitten ja mulla ei ole edes kavereita kenen kanssa voisin näistä jutuista keskustella livenä

No mutta ethän sinä elämääsi noin voi elää. Kyllä sitä oppii elämään pienelläkin rahalla. Itse olen ollut yksinhuoltaja välillä ja jos mies pettäisi mennen tullen niin mieluummin palaisin siihen elämään kuin eläisin noin. Vuokrasopimuksissa auttaa asuntotoimisto ja varmasti jollain ystävälläsi on kokemusta niistä. Takuuvuokraan voi ensi hätään hakea apua sossusta, jos et töitä heti tähän syssyyn löydä. Kouluttaudu tai hanki töitä, äläkä jää parisuhteeseen vain rahan takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;28153249:
Eli siis olet työttömänä ,ja saat työttömyyskorvausta? Onko teillä lapsia?
Ala heti säästämään ja varautumaan, jos teille ero tulossa.
Muuta paikkakunnalle, josta mahdollista saada töitä, tai koulutusta. Myy auto, jos ei varaa maksaa sitä.

Ei ole lapsia eikä ole korvauksia kun en ole kuule hakenut kun on miehen tuloilla eletty hyvin ja en ole 4 vuosteen mennyt niihin mihinkään kurssituksiin että korvausksia saisi.

30km siis yhteen suuntaan!

kun ei vaan töitä ole ja mies ei siitä tykkäisi etteä tuosta vaan noin menisins töihin kotoa

Ollaan tänne muutettu sillon 2 vuotta sitten ja mulla ei ole edes kavereita kenen kanssa voisin näistä jutuista keskustella livenä

Niin, 30km yhteen suuntaan ei todellakaan ole pitkä työmatka. Se on täysin normaalityömatka. Toiset kulevat 50km tai jopa 100km yhteen suuntaan, se on jo pitkä työmatka ja silti jotkut sitä kulkevat.

Jos mies ei halua, että menet töihin niin jätät ensin miehesi, lähdet sitten töihin. Voit hakea töitä mieheltä salaa ja jätät miehen sitten kun työpaikka on varmistunut.

Ei ole lapsia eikä ole korvauksia kun en ole kuule hakenut kun on miehen tuloilla eletty hyvin ja en ole 4 vuosteen mennyt niihin mihinkään kurssituksiin että korvausksia saisi.

Ilmottaudu heti huomenna työttömäksi niin kohta alkaa korvaukset tulemaan. Eihän se paljon ole, kun et ole töissä ollut, mutta alkuun pääset. Ja työkkäri auttaa sua sitten myös työnhaussa ja koulutushaussa.

Ota ero, luovu autosta ja elintasostasi ja lähde.

Et kai halua olla niin säälittävä tapaus, että jäät rahojen/materian takia surkeaan suhteeseen?
Onko teillä edes lapsia? Ei ainakaan pitkä yhteinen historia ole takana.

Pitäiskö munkin nyt ottaa ero miehestäni kun se otti lainan ja talon kokonaan nimiinsä? Pettämistä ei meillä ole ollut. Työtön olen minäkin. Koulutus kyl on. Miehellä 2autoa minä lainaan sitä toista maksan kyllä bensat ite enkä ole velkaa miehelleni. Meillä yksi lapsi. Mies ei halua erota muttei myöskään osoita mitenkään että olis tunteita. Mua estää eroamasta se että pelkään ettei mies hyväksy että muutan pois toiselle paikkakunnalle lapsen kanssa. Että se rupeaa tekemään sitten jotain että saa lapsen kokonaan itselleen.

No voi hemmetti, mies on sulle sanonut että haluaa susta eroon. Tajua jo alkaa valmistella, ennen kuin heittää sut ulos.
Tuskin sun kannattaa sitä miettiä, ettei se tykkää kun menet töihin.

nyt netti käteen ja tietoa etsimään. Ei homma noin mene avioliitossa, että mies maksaa ja mies omistaa ja nainen jää tyhjän päälle. Vaikka nykyherrasmiehet olisivat mitä mieltä. Päinvastoin, nythän annetaan oikeuksia avopuolisoillekin.

Mikä ongelma tässä nyt on? Tietenkään sä et ap eroa etkä lähde sieltä minnekään. Anna ukon kustantaa sun elämä ja touhuta muuten omiaan. Sä haet työttömyysrahaa jotka tietenkin laitat säästöön ja seuraavaksi etsit jonkun kivan rakastajan jostain.

Musta tuo ois aivan täydellinen tilanne. Rikas ukko joka elättää mutta jonka kanssa ei tarttis olla minkäänlaisessa lähemmässä kanssakäymisessä vaan sais elää täysin omaa elämäänsä. Lottovoitto!

En lukenu kaikkia mutta musta toi kuulostaa aika helpolta tilanteelta, ainakin jos ei ole lapsia. Sulla ei siis ole velkaa (juurikaan), voit ottaa henkilökohtaiset tavarasi ja lähteä ihan minne vaan. Ensin pitää tietenkin säästää takuuvuokraraha ja vähän yli, sit haet kaikkia mahdollisia työpaikkoja ihan mistä vaan ja muutat sinne.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Kyllä voit.
Senkus eroat vaan, ei se niin vaikeaa ole. Sinulla on nyt vain noita tekosyitä.
Lopeta selittäminen ja ala toimia.

Sossu auttaa, etsi kämppä ja hae toimeentulotukea takuuvuokraan ja huonekaluihin ja elämiseen. Sitten hakeudut työkkäriin ja haet Kelasta työttömyysturvaa ja asumistukea.
Tsemppiä.