Haluatteko nähä sektioarven!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JEE!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja naunau:
hätäsektiossa tehdään pystyviilto ja myös kohtuu. Siis silloin kun on erittäin kiire. Tiedän koska itselleni tehty ja normisektiossa poikkiviilto mahaan ja kohtuun!!

Tiesitkö, että se mitä sulle on tehty ei ole ainoo totuus?

Nimittäin. Hätäsektiossakin kokenut kirurgi voi tehdä poikkiviillon. Kokenut ja satoja sektioita tehnyt gyne kyllä tekee poikkiviillon ihan yhtä nopeasti kuin pystyviillostakin. (Ja kyllä, myös minulle on tehty hätäsektio, ja tosi kokenut kirurgi teki sen vaakaviillosta).

Alkuperäinen kirjoittaja Häh:
Häh, siis noinko SUomessa parsitaan kasaan. Mulla itellä ulkomailla tehty sektio ja en tiedä, muttei mun sektiohaavan päälimmäisessä kerroksessa mitään tikkejä kyllä ollu. LIimattu sitten varmaan tuo päälimmäinen kerros. Sellainen veitsenviillon näköinen viilto ilman tikkejä tai tommosta makkaraa. Kyllä tuo musta vähän ikävältä näyttää omaani verrattuna.

Tuota, kyllähän tikit tai vastaavasti hakaset ovat ihan kansainvälisesti yleinen käytäntö muissakin leikkauksissa. Itsellä oli hakaset, jotka poistettiin n. 8-10 pv sektiosta (avattiin kahdesti verenvuodon takia). Hakasista ei jäänyt mitään jälkeä ja itse arpikin on tosi siisti vaalea ohut viiva alavatsalla, joten olen kyllä tosi tyytyväinen.

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Alkuperäinen kirjoittaja naunau:
hätäsektiossa tehdään pystyviilto ja myös kohtuu. Siis silloin kun on erittäin kiire. Tiedän koska itselleni tehty ja normisektiossa poikkiviilto mahaan ja kohtuun!!

Tiesitkö, että se mitä sulle on tehty ei ole ainoo totuus?

Nimittäin. Hätäsektiossakin kokenut kirurgi voi tehdä poikkiviillon. Kokenut ja satoja sektioita tehnyt gyne kyllä tekee poikkiviillon ihan yhtä nopeasti kuin pystyviillostakin. (Ja kyllä, myös minulle on tehty hätäsektio, ja tosi kokenut kirurgi teki sen vaakaviillosta).

Useimmiten kuitenkin hätäsektio tehdään pystyviillolla. Näin on, vaikka poikkeuksiakin voi sekaan mahtua. Kiireellinen sektio tehdään myös useimmiten vaakaviillolla.

Aina on poikkeuksia. Miehen siskolle on tehty suunniteltu sektio pystyviillolla, lääkärin mukaan selkää säästääkseen. Ilmeisesti vatsalihakset toipuvat nopeammin, ja miehen siskolla on paha selkävika. Vatsalihakset ovat silloin hyödyksi

Ap.lla erittäin siisti arpi. Meillä ensimmäinen leikattiin hätäsektiolla ja se tehtiin siis pystyyn. Toinen leikattiin kiireellisenä ja se leikattiin ensimmäisen viivan viereen. Mahassani aika leveä arpi...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
jasso, aina oppii uutta, mie ajattelin et se vetästään keskelle mahaa. :laugh: mutta missäs rouvien mahat siis on? :o :o

Jos multa kysyt, niin sektioo seuraavana päivänä oli mulla ainakin viel maha tallella, mut toi kuva on otettu 5-6päivää sektion jälkeen.

Niin minulla on keskellä mahaa!! Navasta alas asti. Eipä paljon bikineitä pidetä, vaikka muutoin mitat antaisivatkin myöden.. :(
Nuo arvet kuvissa olivat siistejä. Nooh.. Itse olen sitä mieltä, että jotain jälkiä saakin jäädä eletystä elämästä. Mutta olisi ne jäljet pienemmätkin voineet olla!

Mulla samanlainen, ja vielä kun tikkien poiston jälkeen haava aukes parista kohtaa niin outoja kuoppia keskellä arpea ja vinossa navan alta.. mut eipä tuo haittaa ainakaan vielä kun missään mahaani en esittele :)

Yhteistyössä