Haluatko olla lastesi kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minusta outoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minusta outoa

Vieras
Minua on kovasti ihmetyttänyt äitien haluttomuus olla lastensa kanssa. Olen seurannut muutamia työssä käyviä äitejä, joilla on 1-vuotias lapsi. Ymmärrän kyllä, että töissä käydään, mutta kun ei olla illallakaan lasten kanssa. Äidit saattavat tulla kotiin vaikka puoli kahdeksalta ja lapsi menee kahdeksalta nukkumaan. Lapsi ollut koko päivän tarhassa ja ei näe äitiään koko päivänä.

Olen monen äidin suusta kuulleet, että tuntevat syyllisyyttä siitä, etteivät ole lastensa kanssa tarpeeksi. Mutta eivätkö he tunne ikävää? Miksi he eivät halua olla lastensa kanssa ja kuitenkin ovat niitä halunneet tehdä?

Haluan olla. Jos menisin töihin niin en tosiaankaa ehtis olla paljoa lasten kans ja se olisi tosi tympeää, siksi mieluummin olen kotona, jos vaan suinkin voi. Itsestä ainakin tuntis että ne lapset ois sillon kasvattanut ihan joku muu kuin minä. Ja tuntisko ne enää minua ollenkaa ja minä niitä. Tämmösiä ajatuksia mulla syyllistämättä ketään.

Alkuperäinen kirjoittaja touhupeppu:
Haluan olla. Jos menisin töihin niin en tosiaankaa ehtis olla paljoa lasten kans ja se olisi tosi tympeää, siksi mieluummin olen kotona, jos vaan suinkin voi. Itsestä ainakin tuntis että ne lapset ois sillon kasvattanut ihan joku muu kuin minä. Ja tuntisko ne enää minua ollenkaa ja minä niitä. Tämmösiä ajatuksia mulla syyllistämättä ketään.

Jos hakisin lapsen tarhasta puoli viideltä ja se menis kahdeksalta nukkumaan, saisin olla hänen kanssaan kolme ja puolituntia illalla. Ei riitä mulle! Tosin mun lapsi on vasta alle 2v. Ehkä kun hän on vanhempi, voin viedä hänet tarhaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jospa se äiti on sitten aamupäivisin lapsen kanssa kun kerta on kahdeksaan saakka hoidossa.

Ei oo! Lapsi oli aamun tarhassa, isä haki tarhasta ja äiti oli illan shoppailemassa. Tämä toistuu tosi usein.

Haluan, sen takia hoidan heitä nyt kotona. Tosin syksyllä menevät päivähoitoon, meillä on vuoden alusta asti olleet rahat ihan loppu :( Ei vaan pysty oleen kauempaa kotona, vaikka haluaiskin. Vaikka kai se kuuluu elämään, enhän mä koko ikääni voi lapsissani roikkua.

Alkuperäinen kirjoittaja touhupeppu:

Samoja aatoksia mulla. Kuin se ois erilaista tai kuinka hyvin tai huonosti tuntis lapsensa, jos ne olis hoidossa. :/ Kun joku muu kasvattais. :/

Voi mä niin haluaisin että poitsu olis nyt tässä vaikka lukemassa kirjaa mun kanssa. Saisin silitellä sen hiuksia ja se möyris mun kainalossa. Kauhee ikävä mun poitsua :'(

Eikö minunkaan mies sitten halua olla lasten kanssa, kun on taas kolmatta päivää tällä viikolla pois niin, ettei näe lapsiaan ollenkaan? Tämä mahdollistaa tällä hetkellä sen, että minä voin hoitaa lapsiamme kotona.

Haluaako teidän miehenne sitten olla lastensa kanssa? Ne ei ilmeisesti ole koti-isinä / hoitovapaalla / osa-aikatyössä?
Miksi ihmeessä, jos nainen käy töissä tai harrastaa hän ei HALUA olla lastensa kanssa. Jos mies käy töissä ja / tai harrastaa hän on hoitaa VELVOLLISUUTENSA.

Onko tässä jotain mitä minä en ymmärrä?

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelee:
Haluaako teidän miehenne sitten olla lastensa kanssa? Ne ei ilmeisesti ole koti-isinä / hoitovapaalla / osa-aikatyössä?
Miksi ihmeessä, jos nainen käy töissä tai harrastaa hän ei HALUA olla lastensa kanssa. Jos mies käy töissä ja / tai harrastaa hän on hoitaa VELVOLLISUUTENSA.

No kun äiti on se paras ja ainoo lapselle, hei haloo :D Isä on vaan siittäjä ja elättäjä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelee:

Voi järjenvalo. Oishan se hienoa, kun molemmat vanhemmat ois kotona, mutta kun se ei ole mahdollista. Eikös se oo kuitenki lapsen etu, että toinen vanhemmista voi olla kotona, JOS perhe on ajatellut kotihoidon olevan heille hyvä juttu.

Ja sitten täältä saa aina lukea, että mee vaan, sä tarttet omaa aikaa lässyn lässyn. Kun joku äiti sitten sitä kehtaa ottaa ja on IHAN HUVIKSEEn joskus pois kotoa, niin sittenhän hän on aivan selvästi kelvoton äiti, ei halua olla lastensa kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jospa se äiti on sitten aamupäivisin lapsen kanssa kun kerta on kahdeksaan saakka hoidossa.

Ei oo! Lapsi oli aamun tarhassa, isä haki tarhasta ja äiti oli illan shoppailemassa. Tämä toistuu tosi usein.

Noniin, tuskinpa joka päivä shoppailee ;)...ja olihan lapsi kuitenkin isänsä kanssa. Kyllä se joskus pitää äidin päästä itsekseenkin jonnekin ilman, että joku naapurin täti on syyllistämässä.

Ymmärrän Valaja, näinhän se on.
Viittasin lähinnä tuohon HALUAAKO olla lastensa kanssa keskusteluun. Ja pohdin sitä kautta että onko se sitten niin että isät ei halua, kun ne ei ole...?
Minä en varauksettomasti usko että lapsen etu on se että toinen vanhemmista on kotona. Joskus on ja joskus ei. Ei molempien vanhempien työssäkäynti ole minusta lainkaan lapsen edun vastaista.

Yhteistyössä