Haluatko kysyä 26-vuotiaalta "suurperheelliseltä" jotakin? :)

• Viestiketjun aloittaja "Nippe"
  • Ensimmäinen viesti
"Nippe"
[QUOTE="vieras";28595089]Miksi niin vanha mies? Miten tapasitte, onko hänellä muuta perhettä tai lapsia ennen sinua? Oletko ollut kaikki nämä vuodet kotiäitinä? Onko arki hektistä, oletteko paljon yhdessä miehen kanssa, onko teillä aikaa toisillenne? Lähdettekö aina koko perheen voimin ulkomaille, ette kahdestaan? Kerro jotain itsestäsi niin on helpompi keksiä kysyttävää.[/QUOTE]

No en mä osaa sanoa miksi :) Satuin vaan rakastumaan häneen ja hän minuun. Ei ollut perhettä ennen minua. Olin 18-vuotias, kun tapasimme ja mies 32-vuotias. Kiinnitin huomioita, kun hän oli mielestän niin komea. Luulin häntä paljon nuoremmaksi.
Mä siis olin lukion viimeisellä luokalla raskaana ja poika syntyi pian ylppäreiden jälkeen. Olen ollut kotona ja koulussa. Olen toki joutunut olemaan paljon poissa luennoilta lasten takia. Yllättävän hyvin silti sain koulun suoritettua, vaikka kotona riitti ja riittää vilskettä.

Matkustellaan paljon perheellä. Viime kesänä olin mieheni kanssa kahdestaan Roomassa. Harvemmin kahdestaan matkustellaan.
On sitä aikaa toisillemmekin silti yllättävän paljon. Meillä lapset menevät aikaisin nukkumaan joka joka ilta melkein jää se 1-3h aikaa olla kahdestaan. Joskus mennään yhdessä urheilemaan ilman lapsia ja ennen kuin kuopus syntyi, olimme vuorokauden kylpylässä yms.

Päivät ovat aika hektisiä. Kaksi vanhintan tosin ovat jo aika omatoimisia ja kaksostytöt viihtyvät kesäisin hiekkalaatikolla paljon kahdestaan. Tottakai siis ovat aikuisen silmien alla.

"Nippe"
Kauanko oot ollu kotona kunkin lapsen kohdalla? Vai ootko ollu koko ajan kotona?
En ole ollut töissä. Välillä sijaisuuksia tehnyt ja parina kesänä kesätöissä. Olen pääasiassa ollut kotona. Lapset ovat olleet jokainen päiväkodissa enemmän ja vähemmän, kun olen ollut koulussa. Pääasiassa olen silti ollut kotiäitinä.
Onneksi on ollut mahdollisuus suorittaa monia kursseja iltaisin, jolloin mies ollut kotona.

"vieras"
Olis kyllä kiinnostava tietää minkälaisesta työtehtävästä yksi ihminen tienaa 15 000e/kk. Kun tällain tavallisena asiantuntijana ja suht pitkällä työkokemuksella mulla inssinä on palkka 5500e/kk ja mielestäni olen jo ihan hyvätuloinen. Esimiehet tienaa enemmän, mutta ei se montaa tonnia lisää ole.

"Nippe"
[QUOTE="vieras";28595167]Olis kyllä kiinnostava tietää minkälaisesta työtehtävästä yksi ihminen tienaa 15 000e/kk. Kun tällain tavallisena asiantuntijana ja suht pitkällä työkokemuksella mulla inssinä on palkka 5500e/kk ja mielestäni olen jo ihan hyvätuloinen. Esimiehet tienaa enemmän, mutta ei se montaa tonnia lisää ole.[/QUOTE]

Mun tulot ovat (lapsilisät, äippäraha, pääomatuloja) nettona noina 1500e kuukaudessa + vuosittain sitten saan pääomatulojat, jotka tulevat yhtenä könttänä.
Miehen palkka muistaakseni 7000e luokkaa ja loput sitten pääomatuloja.
Valmentaa junnuja ja saa siitä rahaa, mutta se taitaa olla ihan satasissa.

"Nippe"
[QUOTE="Wilma";28595173]Teillä on onneksi hyvät tulot, joten varaa elättääkin viis penskaa. Onko teillä lainaa ja jos on niin mistä?[/QUOTE]

On meillä meillä asuntolainaa.

"Vakkari harmaana"
Meilläkin on tulot noin 15.000e kuukaudessa, mutta palkkatulojen osuus tuosta on minimaalinen. Mun bruttopalkka on noin 2000e ja miehellä noin 2500e. Loput pääomatuloja.

"vieras"
[QUOTE="Nippe";28595183]Mun tulot ovat (lapsilisät, äippäraha, pääomatuloja) nettona noina 1500e kuukaudessa + vuosittain sitten saan pääomatulojat, jotka tulevat yhtenä könttänä.
Miehen palkka muistaakseni 7000e luokkaa ja loput sitten pääomatuloja.
Valmentaa junnuja ja saa siitä rahaa, mutta se taitaa olla ihan satasissa.[/QUOTE]

Eli teillä on joku oma yritys jos pääomatuloja tulee joka kuukausi?

"vieras"
[QUOTE="Vakkari harmaana";28595195]Meilläkin on tulot noin 15.000e kuukaudessa, mutta palkkatulojen osuus tuosta on minimaalinen. Mun bruttopalkka on noin 2000e ja miehellä noin 2500e. Loput pääomatuloja.[/QUOTE]

Jos ajatellaan että osinkoja yms vastaavia pääomatuloja saa sijoitetulle pääomalle noin 5-7% vuodessa (miinus verot) niin melko iso summa pitää olla jotta tulis 10 000 euroa kuukaudessa pääomatuloja. Se tarkoittaisi 120 000euroa pääomatuloa vuodessa, ja yli miljoonan euron sijoitettua varallisuutta.

Mistä ihmeestä tuo varallisuus on peräisin jos teillä on omat palkkatulot noin pienet?

"Nippe"
[QUOTE="vieras";28595200]Miten paljon neliöitä talossa? Haaveiletteko suuremmasta?

Minkämerkkinen auto teillä on?

nimim. saman verran lapsia =)[/QUOTE]

Me ollaan juuri rakennettu (pitkälti rakennutettu) uusi talo. Ihan luksusta. Ennemmin asuttiin rintamamiestalossa ja ahtaaksi kävi. Ei ollut säilytystilaa ja tuntui, että roinaa oli aina joka paikassa. Ei ollut myöskään kunnollista kodinhoitohuonetta ja nyt kun on iso kodari, niin on kyllä mahtavaa.
Meillä neliöitä nyt noin 250e.

Meillä on Toyota Land Cruiser ja BMW 335

"Karita"
[QUOTE="vieras";28595217]Jos ajatellaan että osinkoja yms vastaavia pääomatuloja saa sijoitetulle pääomalle noin 5-7% vuodessa (miinus verot) niin melko iso summa pitää olla jotta tulis 10 000 euroa kuukaudessa pääomatuloja. Se tarkoittaisi 120 000euroa pääomatuloa vuodessa, ja yli miljoonan euron sijoitettua varallisuutta.

Mistä ihmeestä tuo varallisuus on peräisin jos teillä on omat palkkatulot noin pienet?[/QUOTE]

Eihän nuo nyt ole edes paljon? Suomessahan on pilvin pimein ihmisiä, alaikäisiäkin, joilla on tuon verran pääomatuloja.

Siis 120.000 vuodessa pääomatuloja ei edes paljon ja miljoonan euron sijoitettu varallisuus nyt mikään ennenkuulumaton ole.

Miksi ihmisiä kiinnostaa nuo tulot niin kovasti? vajaa kymppitunnon nettulot kuukaudessa ei todellakaan ole mikään ihmeteltävä summa. 120.000e pääomatulot eivät myöskään ole mikään erityisen kummallinen juttu.

Me asumme landella ja täälläkin on vuosittain lehdessä "suurituloisimmat" joilla on pääomatuloja reippaasti yli 100t jokaisella.

"vieras"
Minua aina hämmentää ihmiset, jotka nostaa paljon pääomatuloja. Eikö olisi hienompaa työllistää toisia ihmisiä siinä yrityksessä, investoida rahaa kehittämiseen?

"Nippe"
Mä en halua tuota tuloasiaa enempää kommentoida. Tuloihin liittyy yrittäminen, muilla työskenteleminen, osittain perinnöt, osittain muu sijoittaminen yms.
Enempää en raha-asioita kommentoi :)

Kyllä voi olla kateellisia ihmisiä. Aina jos joku tienaa vähän keskivertoa enemmän, niin alkaa tuo mahdoton inttäminen ja kettuilu.

Kymppitonnin nettotulot kuussa ei todellakaan ole mikään niin mahdoton summa.

PS: mulla ap pieni veikkaus siitä, kuka olet. (Autoista ehkä tunnistin) mutta nou hätä :)

"Nippe"
[QUOTE="vieras";28595258]Miksi halusit tehdä tämän aloituksen?

Mistä pidit eniten Roomassa? Missä muissa maissa olet vieraillut Italian ja Iso-Britannian välillä?[/QUOTE]

Ajan kuluksi.

Pidin Roomasta kokonaisuuten paljon. Mä tykkäsin, että siellä oli helppo liikkua. Meidän hotellille oli keskustasta noin 15min matka, mutta ratikka meni vierestä. Roomahan on ihan sellaisenaan jo suuri nähtävyys. Tykkäsin siitä vanhasta Roomasta paljon. Colosseumilla ei käyty sisällä ollenkaan, kun jonoa oli niin paljon. Vatikaani oli hieno paikka, mutta sielläkään ei niiden jonojen takia menty sisälle joka paikkaan.
Kirkot olivat kauniita ja niitähän sielä oli paljon. Roomassa on joka puolella nähtävää. Tosin jos ei historia ja kulttuuri kiinnosta, niin ei Rooma sitten välttämättä ykköspaikka ole.
Shoppailukaupunkina myös ihan jees. Tosin ne pääkadut ovat aika ahdistavan tukkoisia.

Ainiin, jätskihän oli yksi Rooman parhaita asioita :D

"Nippe"
Euroopassa olen käynyt: Ruotsi, Norja, Tanska, Islanti, Saksa, Ranska, Englanti, Italia, Espanja, Slovenia, Zekki, Unkari, Itävalta, Sveitsi, Portugali, Hollanti, Kreikka ja Skotlanti.

"Nippe"
Heh, mäkin ehkä tunnistin sinut. Teillä on uus, sellainen iso Teri-talo? Eikö ookki? ;)
No ei sen väliä. En täällä mitään sellaista ole sanonut, mikä nyt salaista olisi. Tässä pikkupitäjässä kaikki tietävät kaikista kuitenkin kaikki. Ainakin luulevat tietävänsä ;)

Ei ole Teritalo, mutta muistuttaa paljon teritaloa. Joku muukin joskus luullut teritaloksi.
Meillä siis on itse sunnitteltu.

Yhteistyössä