Haluan supistuksia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anna

Vieras
Laskettu aika tuli ja meni, menossa rv 40+3. Eikä supistele yhtään! Olen tosi apealla mielellä. Tarkoittaakohan tämä, että synnytys ei ala itsestään? Käynnistyskin tapahtuu vasta rv 42, jos vauvalla kaikki hyvin. Neuvolan terkkari sanoi eilen kirjoittavansa lähetteen yliaikakontrolliin sairaalaan. Milloinkohan sinne pääsee?
Odotan ja toivon kipujen alkamista. Kuukautiskipujen tyyppisiä kipuja ja viiltäviä kipuja lantiossa on ollut, mutta ei supistuksia. Olen kyllä ensi kertaa asialla, joten en voi olla täysin varma, miltä supistukset tuntuvat. Kaikki vain sanovat, että kyllä sen tietää sitten, kun ne alkavat.
Tuntuu, että niillä, joiden vauva syntyy ennen laskettua aikaa, on paljon helpompaa. Tämä odottaminen on niin vaikeaa. Joka aamu olen kauhean pettynyt, kun yö meni taas ihan tavallisesti...

Yliaikakontrolli on monella vasta 41+3, eli n. 10 pv lasketun jälkeen. Tsemppiä viime aikoihin, kyllä se vaavi sinullakin on käsissä vajaan 2 vkon kuluttua viimeistään; odottavan aika on PITKÄ, mutta rajallinen!

no multa saat! ihan vaan kerrot kuinka paljon haluat ja millä tiheydellä, niin voin vaikka koittaa mailaa :) mulla niitä nimittäin riittää aivan yli tarpeen.

Juu, kyllä ne sieltä varmasti tulevat! Tiedän että aika on TODELLA PITKÄ tuossa vaiheessa. (itselläni syntyi poika rv41+1) Ja olin lopussa tosi kipeä ja väsynyt, kun en saanut nukutuksikaan. Olo oli tosi kurja ja kärsimätön.

Mutta sitten kun olen vierestä seuraillut tuttavaperheen alkua, jossa vauva syntyi jo rv26. Se huoli ja kaikki muu mitä he ovat kantaneet pienokaisesta... paljon mielummin sittenkin valitsisin sen loppuajan kärvistelyn!

Tsemppiä sulle ja koita jaksaa!

Mulla ei ollut kanssa oikeestaan lainkaan supistuksia ennen synnytystä. Muutama päivä ennen synnytystä alkoi olla vähän viiltelyjä alavatsalla. Olin vielä 6 h ennen synnytyksen käynnistymistä mammajumpassa. Olin varma, että yli la:n mennään reilusti. Sitten alkoi supistukset...ihan oikeesti ja se oli sitten menoa. Synnytys kesti 6 1/2 tuntia. Vauva syntyi rv 40+1.

Kiitos vastaajille! Toivon, että multakin tosiaan pian kuuluis se POKS tai supistukset alkaisivat yllättäen. Odottavan aika on niin pitkä... Koko ajan miettii sitäkn, että onko vauvalla kaikki hyvin. Tahtoisin niin jo tavata pikkuiseni!

Mulle tuli ekat kunnon supistukset vasta kun synnytys alkoi ja vauva syntyi rv 41 tasan. Mitkään perinnekikat, kutena sauna,seksi ja siivous eivät auta asiaa yhtään. Paras konsti taitaa olla se, että järjestät itsellesi mahdollisimman paljon treffejä kavereiden kanssa ja muita menoja. Kun kalenteri on oikein täynnä, niin takuulla suunnitelmat menevät myttyyn ja jos eivät mene, niin ainakin aika on kulunut rattoisammin. Mullakin alkoi synnytys päivänä, jolloin olin sopinut menoa kahden kaverin kanssa ja kovasti odotin heidän näkemistään.

Itselläni ei ollut minkäänlaisia kipeitä supistuksia koko loppuraskauden aikana.Ajattelin silloin että yli-aikaiseksi menee,kun oireita ei ollut tai sitten tulee äkkilähtö.Niin tuli äkkilähtö viikkoja 40+4 ja poika syntyi heti puolen yön aikaan 40+5....Vedet meni ja siitä lähdettiin,synnytys kesti kaikkiaan reilu 8 h...Nyt poika 1 vko ja 4 pvää...Lopputulos palkitsee varmasti odotuksen!!!!

Ymmärrän kyllä täysin sun fiilikset...
mulla eka meni reilu viikon yli, toinen sitten tulikin ihan tarkkaan laskettuna päivänä =)
mutta tässä sulle pari vinkkiä millä saat supistuksia:
1. lämpötilanvaihtelut eli vaikka saunassa kunnon löylyt mistä sitten kipität viileään suihkuun...
2. rinnanpäiden hieronta aloittaa toisilla supistukset...
koitahan vaikka näillä... ja jos nämä eii tehoa niin älä huoli kyllä se sieltä tulee viimeistään parin viikon päästä =D

Noi kuukautiskivun tyyppiset kivut on just niitä supistuskipuja..
Tosin siinä vaiheessa kun synnytys on alkanut, niin ne on todella paljon voimakkaampia.
Itse tiesin siitä, et lähtö on esissä, kun sellaisen kipuaallon tullessa en voinut kävellä, en seistä suorassa, en maata.
Paras asento oli sellainen etunoja seinää tai pöytää vasten.

Heippa Anna!
Mulla oli ekassa raskaudessa samalla lailla. Ei supistellu yhtään ennen kuin synnytys todella käynnistyi ja sitte mentiinkin vauhdilla. Synnytys kesti 7 tuntia ja viikkoja oli 42+2 (seuraavaksi päiväksi oli varattu käynnistysaika).
Toinen syntyi 40+6 ja synnytys kesti 3 tuntia ja 15 minuuttia...
Pitkä odotus palkitaan, kyllä se vauva sieltä masusta ulos tulee, kun on siihen valmis. Onnea synnytykseen!

Varmaahan on että vauva ulos tulee!
Ja minusta on alkanut kuukauden kipeiden supistelujen kanssa kärvistelyn jälkeen tuntumaan siltä, että voisin vaihtaa tämän loppu raskauden kivuttomaksi. Itsellä vain supistelee, supistelee ja supistelee, mutta eivät ylly tarpeeksi napakoiksi, että homma etenis.

Itseäni vähän jännittää että osaanko tällä kertaa lähteä oikeaan aikaan.
Esikoisesta kun supistelu alkoi olivat ihan siedettäviä menkkamaisia kipuja mutta säännöllisiä. Kävin näytillä, kätilö oli varma että menen takaisin kotiin, kun en ollut yhtään kipeä ja yllätys yllätys 5cm auki ja siitä eteni vauhdilla...7cm kun päästiin alkoi tuntea että kai tässä ollaan synnyttämässä.

Kuopuksesta olin jo valmiiksi auki 3cm ja taas kun alkoi säännölliset ja suht kivuttomat supistukset käskivät tulla kuitenkin kun olin jo valmiiksi auki ja eka synnytyksen alku eteni nopeasti ja kivuttomasti. Mutta sairaalaan mennessä en ollut kuin 4cm auki ja tämä toinen synnytys oli kaksi tuntia pidempi kuin esikoisesta, vaikka lääkäri ennusti nopeaa synnytystä kun vikalla lääkärikäynnillä olin jo 3 cm valmiiksi auki.

Nyt kolmannella kerralla toivon että menisi vedet tai jotain, kun mulla ei oikeesti supistukset tee kipeetä vasta kuin just ennen ponnistusvaihetta...joten yksilöllistä tuo kipu näyttää aina olevan.

Yhteistyössä