Älä ruoski itseäsi liikaa, koska kukaan meistä ei ole synnitön, kyllä Herra ja Pyhä henki sinua kasvattaa! Sinulle sopivaan tahtiin. Raamatun lukeminen on kuin Herran puhetta suoraan sydämmelle, Herra sitten elämäntilanteissa nostaa nämä raamatun opetukset esille. Minulle ainakin aina pompsahtaa jokin raamatunpaikka mieleen, kun ajaudun uuteen tilanteeseen, enkä oikein tiedä kuinka kuuluisi suhtautua/tehdä... Joskus ajattelen, että kuinka Jeesus toimisi tilanteessa ja millainen Jeesus oli. Mutta älä hanki tuota 92vuoden käännöstä, sinuna minä hankkisin jonkun vanhemman käännöksen.Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;26806355:Onnea :flower:
Minun isäni oli aikamoinen haihattelija enne kun kymmenisen vuotta sitten tuli uskoon. Jotenkin hän muuttui rauhallisemmaksi ja jopa vähemmän tuomitsevaksi muita kohtaan. On hän edelleenkin välillä aika hankala ihminen, mutta uskoontulo selvästi hioi tervimmät kulmat pois. Vaikuttaa tätä nykyä aika onnellsielta. Hän ei paasta ja saarnaa uskostaan, emmekä oikeastaan asiasta juurikaan puhu.
Isäni on kuitenkin saanut minut miettimään asioita. Minäkin haluaisin uskoa ja luottaa kuten hän. Jotenkin minusta tuntuu, että "uskon jotenkin väärin" tai että en osaa noudattaa sääntöjä, kuten Jumala haluaisi. Lisäksi kun tulkintoja Raamatusta on suurin piirtein niin monta kuin on uskojaakin, niin mistä sitä tietää mikä on oikein? Vaikea selittää, mitä ajan takaa, mutta haluaisin olla uskossa, mutta en tiedä miten toimia.
Sinun pitää hankkiutua seurakuntaan, johonkiin pieneen ja lämminhenkiseen, ja rukoilet että Jumala johdattaisi.
Lainaan nyt yhden ihmisen sanoja ja sanon että ETENEMINEN uskossa on tärkeää, ettei jäädä seisomaan paikoilleen, vaan ensiksi tullaan uskoon, sitten kasteelle ja sen jälkeen halutaan täyttyä Pyhällä Hengellä. Eteneminen on siksi tärkeää, koska jos me ei sitä tehdä, niin silloin yleensä usko hiipuu.
Ja tuo uskovien yhteyteen ja seurakuntaan pääseminen on todella tärkeää, uskon kanssa ei kannata jäädä yksin.
Puhu isäsi kanssa? Käykö hän jossain seurakunnassa? Täällä olen todennut lähetysseurakunnan oikeaksi paikaksi... Ja Helluntaiseurakuntakin voi olla hyvä, mutta niissäkin on tapauksia joita en voi suositella.