Haluan nyt täälläkin tunnustaa julkisesti

ovv
sairaaloissa aina viimeiseksi jotka saavat hoitoa, he ovat niin moneen kertaan dissanneet tiedettä eri yhteyksissä että kaikkien ei-uskovaisten pitäisi saada hoitoa ennen heitä, eihän uskovaiset tarvitse lääketiedettä koska jumala parantaa
 
"vieras"
sairaaloissa aina viimeiseksi jotka saavat hoitoa, he ovat niin moneen kertaan dissanneet tiedettä eri yhteyksissä että kaikkien ei-uskovaisten pitäisi saada hoitoa ennen heitä, eihän uskovaiset tarvitse lääketiedettä koska jumala parantaa
Noh noh, jumalan kykyihin kuuluu pesukoneen ostajan saaminen maksamaan ylihinta, sekä jääkaapin täyttäminen. Myös kirjekuoret missä on rahaa ovat jumalan vallan alla.
Toisaalta, korvatulehdus, diabetes ynnä muut sairaudet ovat jo liian vaikeita jumalallekkin parantaa. :D :D :D
 
UniQueharmaana
voi kumpa tietäisittekin ne kaikki asiat mitä Jumala pystyy tekemään, mikään ei ole hänelle mahdotonta... Ja mitä se vaikuttaa mitä tein ennen ja mitä teen nyt? Entinen elämä on taakse jätettyä, eikä sitä voi enää korjata.
Tiedän tapauksen, jossa Jumala paranti viime hetkellä, pitkälle levinnyt syöpä ja ihminen oli jo oikeastaan tekemässä kuolemaa... Rukoilu ja synninpäästö paranti ihmisen, samantien alkoi syöpä parantua eikä kuvauksissa nähty enää mitään syöpään viittaavaa. Ketä teidän mielestänne tässä tapauksessa pitäisi kiittää? Viereistä vuodepotilasta, lääkäreitä jotka sanoivat että elät viimeisiä päiviä? Ja missä olen sanonut että nuo kaikki asiat ovat minulle tapahtuneet... Kuinka monelle ateistille on sattunut samanlaista?
 
..
Jos ennen on ollut ahdistavaa ja synkkää niin ihan hienoa että nyt on paremmin, vaikka sitten taruolentoon uskomisella. Vielä parempi jos voi heittää pyyhkeen kehään ja istua kaiket päivät rukoilemassa niin kaappiin tulee ruokaa ja ilmeisesti laskutkin kuittaantuu maksetuksi ihan omia aikojaan. Nyt ei enää tarvitse ottaa vastuuta elämästään ja tekemisistään kun kaikki mitä tapahtuu on herran tahto.

Onnea ja menestystä!
 
"utelias ulla"
Minulla on kolme lasta, kaikilla heistä eri isät. Vanhin 5v, täyttää syksyllä 6v. Toinen lapseni on 2v ja kuopukseni syntyi keväällä. Olen onnellisesti naimisissa kuopukseni isän kanssa. Hänellä 2 lasta aiemmasta liitostaan. Olen 33-vuotias ja ensimmäistä kertaa naimissa.
 
uniqueharmaana
[QUOTE="utelias ulla";26792983]Minulla on kolme lasta, kaikilla heistä eri isät. Vanhin 5v, täyttää syksyllä 6v. Toinen lapseni on 2v ja kuopukseni syntyi keväällä. Olen onnellisesti naimisissa kuopukseni isän kanssa. Hänellä 2 lasta aiemmasta liitostaan. Olen 33-vuotias ja ensimmäistä kertaa naimissa.[/QUOTE]

mitä minun pitäisi ajatella? Jos nyt jotain pitää sanoa, niin ole onnellinen että olet saanut kolme lasta ja kaikkea hyvää ja siunausta liittoosi :)
 
mmh, en halua luokitella itseäni mihinkään tiettyyn, minulle riittää puhdas usko. Käyn eräässä pienessä seurakunnassa... Lähetysseurakunnassa.
Vuosia sitten kävin hellareiden tilaisuuksissa, mutta siellä alkoi ihmiset muuntelemaan asioita mieleisiksiin, ei siis kunnioitettu sitä mitä Raamatussa sanotaan.
Olen iloinen puolestasi! Kiva kuulla, että asiat sujuvat nyt hyvin =)
Minua kiinnostaisi miten tämä pieni seurakunta valikoitui "oikeaksi"?
Menitkö uteliaisuudesta käymään jossain tilaisuudessa? Ystävä, joka itse kuuluu seurakuntaan pyysi? Vai miten?
Uskon asiat ovat pyörineet mielessä pitkään, olen työntänyt niitä taka-alalle mutta viimeaikoina ne ovat alkaneet muistuttaa itsestään enemmän, joten olisi kiva jos viitsisit vastata tähän. =)
 
kysymys,
Miten tulla uskoon? Olen miettinyt että miten olis helpompaa olla uskovainen :D Miten mä saisin pakotettua itteni uskovaiseksi, kerta se tekee niin autuaaksi? Nyt kaikki menee päin mäntyä, on fyysistä ja psyykkistä sairautta ym...
 
Alkuperäinen kirjoittaja männinkäinen;26793579:
Olen iloinen puolestasi! Kiva kuulla, että asiat sujuvat nyt hyvin =)
Minua kiinnostaisi miten tämä pieni seurakunta valikoitui "oikeaksi"?
Menitkö uteliaisuudesta käymään jossain tilaisuudessa? Ystävä, joka itse kuuluu seurakuntaan pyysi? Vai miten?
Uskon asiat ovat pyörineet mielessä pitkään, olen työntänyt niitä taka-alalle mutta viimeaikoina ne ovat alkaneet muistuttaa itsestään enemmän, joten olisi kiva jos viitsisit vastata tähän. =)
Mmh, tutustuin joskus 4vuotta sitten yhteen henkilöön joka oli ollut kanssani samassa koulussa. Aloimme puhua uskoon liittyvistä asioista ja hän kertoi olevansa uskossa... Sitä kautta sitten ajauduin tuohon seurakuntaan, mutta juttu hyytyi, kun tulin raskaaksi...
Nykyään on todella paljon kaikenlaisia "hihhulikerhoja", joissa ei ole päätä eikä häntää, joten seurakunta pitää valita tarkkaan. Sellainen seurakunta on luotettava, jossa puhutaan niin kuin Raamatussakin sanotaan, eikä niitä lähetä muuttelemaan. Ehkä sinun tilanteessa minä rukoilisin tuohon asiaan vastausta, että Jumala johdattaisi oikeaan seurakuntaan.
Vajaa kuukausi sitten rukoilin, että Jumala antaisi minulle uskovan ystävän, jonka kanssa jakaa asiat ja pääsisin seurakuntaan... Niinpä tuo neljänvuoden takainen ystävä otti minuun yhteyttä kahdenvuoden jälkeen, kerroin että minulla on ihmiskammoa ja se estelee menemästä seurakuntaan... Sattumalta tuolla ystävälläkin oli juuri samoja kokemuksia siitä ja paniikkihäiriöstä, saatiin jakaa kokemukset ja sain vertaistukea :)
Vihollinenhan se haluaisi meitä viimeiseen asti estellä tulemasta uskoon, onko tuttu ajatus tämä "ei vielä tänään, ehkä sitten huomenna?"
Minä oon kompastunut montakertaa noihin asioihin ja luullut, että ahdistavat ajatukset tulee uskosta, mutta se tuleekin viholliselta joka tekee kaikkensa ettemme tekisi lopullista päätöstä Jumalan puoleen.
 
Kiva kuulla! Onnea sinulle jatkoon. Toivottavasti pidät kuitenkin järjen matkassa.

Luulen, että moni uskovainen tosiaan on onnellinen ja "kepeä" kun on joku jolle antaa kaikki murheet - ja moni ateisti/uskomaton sitten heidän rinnallaan vaikuttaa helposti synkältä, kun kantaa itse murheensa.
 
Miten tulla uskoon? Olen miettinyt että miten olis helpompaa olla uskovainen :D Miten mä saisin pakotettua itteni uskovaiseksi, kerta se tekee niin autuaaksi? Nyt kaikki menee päin mäntyä, on fyysistä ja psyykkistä sairautta ym...
Rukoilet vaan että haluat antaa elämäsi Jeesukselle ja seurata häntä, ja tuota pitää pyytää ihan tosissaan, täydestä sydämmestä. Sitten raamattua luet...
Raamatun asiat alkaakin sitten aukeamaan ihan uudella tavalla, niistä alkaa ymmärtämään me opetukset ja sanomat. Ennen minusta Raamattu oli tylsä kirja, en tajunnut pätkääkään niitä juttuja, mutta nyt olen ymmärtänyt että siinä neuvotaan kuinka ihmisen olisi hyvä elää ja mikä on ihmiselle parhaaksi. Uuteentestamenttiin kannattaa ensiksi perehtyä.
 
[QUOTE="vieras";26796460]Raamattua voi tulkita lukemattomilla eri tavoilla. Ehkä parempi sanoa että sellainen seurakunta on sopiva, joka tulkitsee Raamattua tavalla joka sopii sinun elämäntlanteesen.[/QUOTE]

mutta jos onkin ollut seurakunnan jäsen 10vuotta? Raamattu kyllä aukeaa ja puhuttelee ihmistä erillä tavoilla, eri elämän vaiheissa, mutta ei sitä sanomaa saa muunnella. Eli mitä henkilökohtaisessa elämässään miettii, niin siihen saa vastauksen raamatusta... Esimerkiksi itse olen miettinyt todella paljon raha asioita ja tämä aukesi minulle raamatusta ja tässä oli MINULLE selkeä vastaus/opetus pohdintaani... :)

5. Mooseksen kirja 15

1 "Joka seitsemäs vuosi pane toimeen vapautus.
2 Ja näin on vapautuksesta määrätty: jokainen saamamies luopukoon siitä, minkä hän on lähimmäiselleen lainannut, älköönkä velkoko lähimmäistänsä ja veljeänsä, sillä silloin on Herran kunniaksi vapautus julistettu.
3 Vierasta saat velkoa, mutta luovu siitä, mitä sinulla on saamista veljeltäsi.
4 Tosin ei köyhää sinun keskuudessasi tulisi ollakaan, sillä Herra on runsaasti siunaava sinua siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi ja jonka saat ottaa omaksesi,
5 jos vain kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä ja tarkoin noudatat kaikkia näitä käskyjä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan.
6 Sillä Herra, sinun Jumalasi, on siunaava sinua, niinkuin hän on sinulle puhunut; ja sinä lainaat monelle kansalle, mutta sinun ei tarvitse lainaa ottaa, ja sinä vallitset monia kansoja, mutta he eivät vallitse sinua.
7 Jos sinun keskuudessasi on joku köyhä, joku veljesi jossakin porttiesi sisäpuolella siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa, niin älä kovenna sydäntäsi äläkä sulje kättäsi köyhältä veljeltäsi,
8 vaan avaa auliisti kätesi hänelle ja lainaa mielelläsi, mitä hän puutteessansa tarvitsee.
9 Varo, ettei sydämessäsi synny tämä paha ajatus: 'Seitsemäs vuosi, vapautusvuosi, on lähellä', ja ettet sen tähden katso karsaasti köyhää veljeäsi etkä anna hänelle mitään. Jos hän silloin huutaa sinun tähtesi Herran puoleen, niin sinä joudut syyhyn.
10 Anna mielelläsi hänelle, älköönkä sydämesi olko vastahakoinen antaessasi, sillä lahjasi tähden on Herra, sinun Jumalasi, siunaava sinua kaikissa töissäsi, kaikessa, mihin ryhdyt.
11 Koska köyhiä ei koskaan puutu maasta, sentähden käsken minä sinua näin: Avaa auliisti kätesi veljellesi, kurjalle ja köyhälle, joita sinun maassasi on.
12 Jos joku veljesi, hebrealainen mies tai nainen, on myynyt itsensä sinulle ja palvellut sinua kuusi vuotta, niin päästä hänet seitsemäntenä vuotena luotasi vapaaksi,
13 ja kun päästät hänet luotasi vapaaksi, niin älä lähetä häntä tyhjin käsin.
14 Vaan sälytä hänen selkäänsä runsaasti lahjoja laumastasi, puimatantereeltasi ja kuurnastasi; anna hänellekin siitä, millä Herra, sinun Jumalasi, on sinua siunannut.
15 Muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vapahti sinut. Sentähden minä tänä päivänä annan sinulle tämän käskyn.
16 Mutta jos hän sanoo sinulle: 'En tahdo lähteä luotasi', koska hän rakastaa sinua ja sinun perhettäsi ja koska hänen on ollut sinun luonasi hyvä olla,
17 niin ota naskali ja pistä se hänen korvansa läpi oveen; olkoon hän sitten sinun orjasi ainiaan. Samoin tee myös orjattarellesi.
18 Älköön sinusta olko vaikeata päästää häntä luotasi vapaaksi: onhan hänestä kuutena vuotena ollut sinulle kahta vertaa suurempi hyöty kuin palkkalaisesta. Ja Herra, sinun Jumalasi, on siunaava sinua kaikessa, mitä teet.
19 Kaikki urospuoliset esikoiset, jotka syntyvät raavaskarjassasi ja pikkukarjassasi, pyhitä Herralle, Jumalallesi; raavaasi esikoisella älä työtä tee, älä myöskään keritse lampaasi esikoista.
20 Herran, sinun Jumalasi, edessä syö perheinesi se joka vuosi siinä paikassa, jonka Herra valitsee.
21 Jos siinä on joku vamma, jos se ontuu tai on sokea tai jos sillä on joku muu paha vamma, mikä tahansa, niin älä uhraa sitä Herralle, sinun Jumalallesi.
22 Syö se porttiesi sisäpuolella; niin hyvin saastainen kuin puhdas saakoon syödä sitä, niinkuin syödään gasellia tai peuraa.
23 Vain verta älä syö; vuodata se maahan niinkuin vesi."
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Mitä mieltä olet näistä Raamatun käännöksistä? Aina jokin asia muuttuu vääränlaiseksi, ja eikös Raamatussa varoteta muuttamasta sanaakaan?

Itseä häiritsee, että tutut psalmitkin ovat ihan jo erilaisia. Onneksi ne tutut psalmit ja runot osaa jo ulkoa.
 
[QUOTE="vieras";26792144]No sanotaanko että amiksesta pääsee läpi kaikki, sekä viisaat että tyhmät. Ne viisaat useimmiten kouluttautuu ylemmäs, koska tiedonjanoa riittää. Ja ap vaikuttaa siltä ettei koulunpenkkiä ole kuluttanut. Vai miksi sanoisit ihmistä joka uskoo aikuisena joulupukin kaltaiseen satuolentoon, ei hanki toimeentuloa itselleen ja toivoo että rahaa ja ruokaa ilmestyy ihmeen kautta kotiin? Ei se ainakaan kovin viisas ole...[/QUOTE]

Kaikki kun ei ole niin yksinkertaista, kyllä aika monella viisaallakin ja töissäkäyvilläkin on joskus tilanteita ettei sitä rahaa olekaan kuin 20e tilillä. On lomautuksia töistä, lainanlyhennystä ym. ihan mitä vaan voi tapahtua ja tilit tyhjetä keneltä vaan... Sinä puhut tuossa tekstissäsi minusta, ihan kuin olisit tuntenut minut monta vuotta :D Eikä kyllä minun kirjoitukset kerro mitään siitä, mikä tilanne meillä on ollut oikeasti ja miksi sitä rahaa ei ole..
 
[QUOTE="vieras";26806254]Mitä mieltä olet näistä Raamatun käännöksistä? Aina jokin asia muuttuu vääränlaiseksi, ja eikös Raamatussa varoteta muuttamasta sanaakaan?

Itseä häiritsee, että tutut psalmitkin ovat ihan jo erilaisia. Onneksi ne tutut psalmit ja runot osaa jo ulkoa.[/QUOTE]

En minäkään tykkää niistä käännöksistä, mitkä alkaa olemaan ihan ihmisten "väännöksiä". Seurakunnassa sanoikin puhuja, että älkää ostako vuoden 1992 käännöstä!
 
Onnea :flower:

Minun isäni oli aikamoinen haihattelija enne kun kymmenisen vuotta sitten tuli uskoon. Jotenkin hän muuttui rauhallisemmaksi ja jopa vähemmän tuomitsevaksi muita kohtaan. On hän edelleenkin välillä aika hankala ihminen, mutta uskoontulo selvästi hioi tervimmät kulmat pois. Vaikuttaa tätä nykyä aika onnellsielta. Hän ei paasta ja saarnaa uskostaan, emmekä oikeastaan asiasta juurikaan puhu.

Isäni on kuitenkin saanut minut miettimään asioita. Minäkin haluaisin uskoa ja luottaa kuten hän. Jotenkin minusta tuntuu, että "uskon jotenkin väärin" tai että en osaa noudattaa sääntöjä, kuten Jumala haluaisi. Lisäksi kun tulkintoja Raamatusta on suurin piirtein niin monta kuin on uskojaakin, niin mistä sitä tietää mikä on oikein? Vaikea selittää, mitä ajan takaa, mutta haluaisin olla uskossa, mutta en tiedä miten toimia.
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy

Yhteistyössä