Alkuperäinen kirjoittaja männinkäinen;26793579:
Olen iloinen puolestasi! Kiva kuulla, että asiat sujuvat nyt hyvin =)
Minua kiinnostaisi miten tämä pieni seurakunta valikoitui "oikeaksi"?
Menitkö uteliaisuudesta käymään jossain tilaisuudessa? Ystävä, joka itse kuuluu seurakuntaan pyysi? Vai miten?
Uskon asiat ovat pyörineet mielessä pitkään, olen työntänyt niitä taka-alalle mutta viimeaikoina ne ovat alkaneet muistuttaa itsestään enemmän, joten olisi kiva jos viitsisit vastata tähän. =)
Mmh, tutustuin joskus 4vuotta sitten yhteen henkilöön joka oli ollut kanssani samassa koulussa. Aloimme puhua uskoon liittyvistä asioista ja hän kertoi olevansa uskossa... Sitä kautta sitten ajauduin tuohon seurakuntaan, mutta juttu hyytyi, kun tulin raskaaksi...
Nykyään on todella paljon kaikenlaisia "hihhulikerhoja", joissa ei ole päätä eikä häntää, joten seurakunta pitää valita tarkkaan. Sellainen seurakunta on luotettava, jossa puhutaan niin kuin Raamatussakin sanotaan, eikä niitä lähetä muuttelemaan. Ehkä sinun tilanteessa minä rukoilisin tuohon asiaan vastausta, että Jumala johdattaisi oikeaan seurakuntaan.
Vajaa kuukausi sitten rukoilin, että Jumala antaisi minulle uskovan ystävän, jonka kanssa jakaa asiat ja pääsisin seurakuntaan... Niinpä tuo neljänvuoden takainen ystävä otti minuun yhteyttä kahdenvuoden jälkeen, kerroin että minulla on ihmiskammoa ja se estelee menemästä seurakuntaan... Sattumalta tuolla ystävälläkin oli juuri samoja kokemuksia siitä ja paniikkihäiriöstä, saatiin jakaa kokemukset ja sain vertaistukea
Vihollinenhan se haluaisi meitä viimeiseen asti estellä tulemasta uskoon, onko tuttu ajatus tämä "ei vielä tänään, ehkä sitten huomenna?"
Minä oon kompastunut montakertaa noihin asioihin ja luullut, että ahdistavat ajatukset tulee uskosta, mutta se tuleekin viholliselta joka tekee kaikkensa ettemme tekisi lopullista päätöstä Jumalan puoleen.