Haluan kertoa minkälaiset yritykset perustamassa:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26525895]Mulla on vain yksi kysymys: Miksi sä haluat perustaa firmoja mitkä tekee tappiota?[/QUOTE]

Mistä sä voit tietä ettei ne mitään tuo:)? Jos oot ennustaja ja ennustit sen minulle, niin mä mietin

1. Jos mä kerron niin saan bannin koska mainostan, siks en voi edes materialeista puhua, jos joku halua pölliä idean, en voi mitään, mutta ei ole nyt tästä kysymys...

2. Kyllä myyn kokoajan allenuksilla tuotteet, mutta se ei ole perinteinen verkkokauppa. En halua tapella sun kanssa sen asian takia, koska sä et tiedä mistä on kysee. Mä soitin ennen perustamista lakimiehelle (omalle), koska yrittäjänä tiedän ettei saa kokoajan myydä alennuksella. Mutta tämä idea on aivan toinen

Minusta on kyllä vähän outoa, että ensin kysyt täällä mielipiteitä, mutta sitten et muka voi kertoa mitään. Et edes mistä materiaalista kalusteet on valmistettu tai missä. Ei kai se ole mainostamista sen enempää kuin mitä olet jo itse täällä kirjoittanut omista yritysideoista. Miksi edes aloitit tällaisen ketjun jos et kuitenkaan voi kertoa mitään? Mitä sinä oikein haluat meiltä kuulla?

Mun mielestä on rohkeaa ja hienoa että tällaisia yritteliäitä yrityksenperustajia löytyy :) Ideoista en osaa sanoa juuta enkä jaata, mut ei se pelaa joka pelkää. Go for it! Milannalla on taloudellinen mahdollisuus pistää pystyyn yrityksiä ilman pelkoa oman elannon menettämisestä. Voihan se poikia onnistumisiakin!

Mun mielestä on rohkeaa ja hienoa että tällaisia yritteliäitä yrityksenperustajia löytyy :) Ideoista en osaa sanoa juuta enkä jaata, mut ei se pelaa joka pelkää. Go for it! Milannalla on taloudellinen mahdollisuus pistää pystyyn yrityksiä ilman pelkoa oman elannon menettämisestä. Voihan se poikia onnistumisiakin!

Mikäs siinä on yrityksiä perustella toisen rahoilla.

Olisi huomattavasti järkevämpää perustaa ensin yksi liike ja panostaa sen toimintaa kunnolla eikä seata suurpiirteisesti heti monen yrityksen kanssa yhtä aikaa.

Mutta kun tällaisia järkiasioita yrittää tuoda ap:lle esille niin saa vain kuulla olevansa kateellinen.

Go Milanna go!
Hyvältä kuulostaa muuten mut noi rahdit on oikeesti kalliita.
Mööbelit on niin isoja ettei niitä postiteta postipakettina vaan rahtina, jossa hintaperusteena on kuutiot ja lavametrit. Joku ruokapöytä voi maksaa monta sataa euroa huonolla tuurilla.
Muista siis neuvotella hintoja esim. Itella Logistiksin kanssa, ennen kuin kauppa lähtee käyntiin.

[QUOTE="vieras";26525978]Go Milanna go!
Hyvältä kuulostaa muuten mut noi rahdit on oikeesti kalliita.
Mööbelit on niin isoja ettei niitä postiteta postipakettina vaan rahtina, jossa hintaperusteena on kuutiot ja lavametrit. Joku ruokapöytä voi maksaa monta sataa euroa huonolla tuurilla.
Muista siis neuvotella hintoja esim. Itella Logistiksin kanssa, ennen kuin kauppa lähtee käyntiin.[/QUOTE]

Hei, kiitos:) Mulle tukusta rahdit ei maksaa melko mitään. Mutta Suomessa se maksaa jos lähetän asikaille enemmän, mutta mulla on kampanjaat myös tulossa

Mistä sä voit tietä ettei ne mitään tuo:)? Jos oot ennustaja ja ennustit sen minulle, niin mä mietin

Mieti nyt JÄRJELLÄ! Noilla liikeideoilla yritykset ei tuo voittoa, vaan tekee tappiota.

Sulla pitää olla ensin hyvä liikeidea, sitten pitää laskea kannattavuus. Harrastuspohjalta voi tietty perustaa firman minkä tuotto on nolla, mut ei ole MITÄÄN JÄRKEÄ perustaa firmaa mistä on pelkkiä kuluja, ei tuottoa!

Ota myös huomioon kaikki kustannukset, verot, tullit ym. Tuontikauppa on tosi iso riskibisnes!

[QUOTE="vieras";26526039]Mieti nyt JÄRJELLÄ! Noilla liikeideoilla yritykset ei tuo voittoa, vaan tekee tappiota.

Sulla pitää olla ensin hyvä liikeidea, sitten pitää laskea kannattavuus. Harrastuspohjalta voi tietty perustaa firman minkä tuotto on nolla, mut ei ole MITÄÄN JÄRKEÄ perustaa firmaa mistä on pelkkiä kuluja, ei tuottoa!

Ota myös huomioon kaikki kustannukset, verot, tullit ym. Tuontikauppa on tosi iso riskibisnes![/QUOTE]

Luuletko että olen idiotti:D haha, mutta joo hassua

Semmonen homma että älä itse tee niitä nettisivuja vaan palkkaa alan ihminen ne tekemään, itse en tilaisi mitään nettikaupasta jossa on kirjoitusvirheitä vaikka itselläkin niitä tulee :D ja millaisia maksuvaihtoehtoja ajattelit pistää?

[QUOTE="Minna";26525840]Jotenkin järjetöntä touhua tuo ap:n yritystoiminnan pitäminen harrastuksena. Edellisetkin jutut meni päin honkia kun ei taidot riittäneet pyörittämään yrityksiä. Ei mitään tajua siitä mitä kannattaa myydä, että mikä oikeasti menee Suomessa kaupaksi. Kannattaisi olla realisti kun yrityksen laittaa pystyyn ja myydä tavaraa joka menee oikeasti kaupaksi.

Aloitetaanko jo vedonlyönti siitä kuinka kauan nämä uudet puljut on pystyssä?[/QUOTE]

Ei se kato mitään- tämähän on harrastus jonka Venakon mies kustantaa- ei tässä tarkoituskaan ole tehdä kannattavaa liiketoimintaa. Kyllä mies pistää alkupääomaa (ja sitä tarvitaan paljon jos kyse on huonekaluista) ja ottaa mielellään takkiinsa kunhan vaimo on tyytyväinen ja saa puuhastella mitä haluaa. Venakon nykyinen mies maksoi jopa edellisen verkkokaupan velat pois vaikka ei ollut siinä tappiollisessa yrityksessä edes mitenkään mukana.

mistä tuo sun 75% ale tulee?.sisään ostostako?.vai huijaatko asiakkaitasi laittamalla ensin 75% koreamman hinnan kulujen ja katteiden ja voiton päälle ja sit annat sen alennuksena??.

[QUOTE="vieras";26526142]mistä tuo sun 75% ale tulee?.sisään ostostako?.vai huijaatko asiakkaitasi laittamalla ensin 75% koreamman hinnan kulujen ja katteiden ja voiton päälle ja sit annat sen alennuksena??.[/QUOTE]

en huija ketään:) vaan annan mahdollisuuden että köyhätkin saavat kivoja tavaroita, sisustus ja merkkivaatteet....

Niin yks sivu mulle tekee yritys, toinen minä itse ja mun työharjoitelija, koska haluan kehittää itseä ja työharjoitelijallakin on työt

Hassun kateellista väkeä liikenteessä. Tsemppiä Milannalle! Vain rohkeat ja uudet ideat oikeasti menestyvät. Hyvä juttu, että Milannalla on varaa kokeilla kaikenlaista eikä ole maailmanloppu, jos jokin idea ei toimikaan! :)

Hassun kateellista väkeä liikenteessä. Tsemppiä Milannalle! Vain rohkeat ja uudet ideat oikeasti menestyvät. Hyvä juttu, että Milannalla on varaa kokeilla kaikenlaista eikä ole maailmanloppu, jos jokin idea ei toimikaan! :)

Aika omituinen ajattelutapa sulla on saat esille kateuden niistä viesteistä missä yritetään kertoa sellaisista asioista kuin realismi, tuottavuus, markkinat tuotteelle jne.

Mä en näe mitään syytä olla kateellinen ihmiselle joka jälleen kerran perustaa yrityksiä joita ei osaa kunnolla hoitaa ja homma kusee jossakin kohtaa ja pahasti. Mies on taas maksumiehenä eikä muka tunnu missään kun rahaa palaa täysin tuottamattomiin yrityksiin. Ja yritykset muka sitten lopetetaan taas aivan muista syistä kuin tuottamattomuuden takia.

On24:kin on myynyt kalusteita netin kautta jo vuosia. Tuskin se olis enää pystyssä saati voisi tarjota yhtä laajaa valikoimaa, jos asia olisi kuten palsta tietää: ei netistä kukaan huonekaluja osta ;)

Tai sitten ne vaan on ja tekee persnettoa? Varmaan joo... :D

Nuo citydeal-, members- ja campadre -tyyppiset jutut on kyllä tosi kivoja, ja suosittujakin. Miksei mukaan mahtuisi lisääkin? :)

Ei voi. Toisen siivellä elävän kannattaisi keskittyä hauskanpitoon ja elämiseen eikä tuhrata aikaa typeriin yristyskokeiluihin.

Kalusteet on muutenkin aika arvokkaat, niin tuskin kellä on rahaa ei voi maksaa kuljetuksesta, sekä kaupaan tulee erilaiset kampanjat, että saa postikulut nollalla

Tämä kauppa ei ole tavallinen kauppa, tämä on aivan uusi idea, ei ihan sellaista vielä Suomessa ole:)

Minkälaiset mekot? Nyt ohi meni...

Yhtään arvokasta kalustetta et saa Suomessa myytyä netissä.

[QUOTE="vieras";26526209]Ei voi. Toisen siivellä elävän kannattaisi keskittyä hauskanpitoon ja elämiseen eikä tuhrata aikaa typeriin yristyskokeiluihin.[/QUOTE]

Peesi.

Mulle tulee mieleen ap:sta jonkinlainen koijari. Tuollaiset on kyllä yleensä miehiä, ainakin mun tietämät tapaukset. Nämä tyypit pyörittävät bisnestä ja myyvät jotakin tuotetta, halvalla jne. Sitten kun homma ei enää toimi niin keksitään jokin toinen tuote ja tuo jatkuu kauan aikaa ja tuotteet vain vaihtuvat. Ja yleensä yrityksen toimitilatkin vaihtavat useasti paikkaa. Myytävät tavarat ovat peräisin luoja tietää mistä ja kokemus niistä on samaa tasoa kuin ap:lla eli "olen istunut sohvalla ja sen takia tiedän niistä kaiken" tai "käytän vaatteita ja siksi tiedän niistä kaiken".

Mikään bisnes ei toimi oikein kunnolla, mutta aina näillä tyypeillä on paljon käteistä rahaa ja baarissa tarjoillaan muille hyvinkin auliisti juotavaa. Ajellaan taksilla paikasta toiseen ja näytetään, että kyllä mulla varaa on.

Todellisuus on kuitenkin aivan toista ja ulosotto juoksee perässä. Ap:lla vain se etu, että hänellä on varakas puoliso maksamassa velkoja.