Haluan kertoa minkälaiset yritykset perustamassa:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Venakko Milanna

Vieras
ja haluan mielipiden asian....

1. Yritys on ( kalusteekauppa verkossa ) kalusteet erilaiset ja yleensä aika arvokkaat ja kalliit, merkkejä en halua kertoa... tuskin myös saa, mutat kalusteet on hienot, rakastan itsekin siks perustan:) eikö työ pitääkin olla just mistä tykkää

2. Verkkokauppa, missä joka päivää on uudeet ja isot alennukset ( niin kuin citydeal, paitsi vähän erilaisempi versio ), enemmän kuin verkkokauppa, mutta ei mikään tavallinen tai perus, se on mun uus keksintö, teen myös yhteistyötä kahden yrityksen kaa

3. Ei vielä lähiaikoina, mutta se on uus tuote vain ja tutotu Meksikosta, kun sielläkin en hukanut ajan:D. Mutta tää ei tulee ihan lähiaikoina. Kun mun pakko aluksi ne kaikki tehdä lopun asti ja toivon että jo loppukesäks saan ainakin ne 2 ja ne on jo työn alla. Siks mulla niin kiire:)

Mutta haluan mielipiden asiasta mitä mieltä olette...

1. myy kalusteita, niinkö? 2. ja 3. vaihtoehdoista en saanut mitään selvää joten vaikea kertoa mielipidettä. 2. vaihtoehdossa siis on joka päivä suuret alennukset, mutta mistä? Mitä sä oikein myyt? 3. vaihto on siis jotain meksikosta tuotua, mutta ei lähiaikoina? Onko sekin joku verkkokauppa, myyt siis jotain meksikosta tuotua verkossa vai mitä sä tarkoitat?

Yhteenvetona, sä perustat 3 erilaista verkkokauppaa(?). Ja tähän sä pyydät mielipiteitä?

ja haluan mielipiden asian....

2. Verkkokauppa, missä joka päivää on uudeet ja isot alennukset ( niin kuin citydeal, paitsi vähän erilaisempi versio ), enemmän kuin verkkokauppa, mutta ei mikään tavallinen tai perus, se on mun uus keksintö, teen myös yhteistyötä kahden yrityksen kaa

Mutta haluan mielipiden asiasta mitä mieltä olette...

Muihin ottamatta mitään kantaa niin nuo alennukset? Alennus mistä? Missä tuota tuotetta ensin on myyty jollain hinnalla josta sitten annetaan alennusta?

Tiesithän ettet lain mukaan voi antaa "alennusta" /pitää tarjouksessa jos et ensin ole myynyt tuotetta perushinnalla.

Et voi siis perustaa verkkokauppaa ja kertoa että tämän uuden tuotteen hinta on 100 € mutta saat siitä nyt 50% alennusta

Kyllä sun pitäisi kertoa vähän enemmän, jotta voisi jotain mielipiteitä olla. Ainakaan noilla tiedoilla en varmaan edes menisi katsomaan verkkokauppojasi, saati sitten ostaisi mitään.

[QUOTE="vieras";26525728]1. myy kalusteita, niinkö? 2. ja 3. vaihtoehdoista en saanut mitään selvää joten vaikea kertoa mielipidettä. 2. vaihtoehdossa siis on joka päivä suuret alennukset, mutta mistä? Mitä sä oikein myyt? 3. vaihto on siis jotain meksikosta tuotua, mutta ei lähiaikoina? Onko sekin joku verkkokauppa, myyt siis jotain meksikosta tuotua verkossa vai mitä sä tarkoitat?

Yhteenvetona, sä perustat 3 erilaista verkkokauppaa(?). Ja tähän sä pyydät mielipiteitä?[/QUOTE]

1. Kalusteita, kalusteet on arvokkaat eli hinat ei ole pienet:) mutta laatu on hieno sekä kauniit, itsekin rakastan.
2. Allenukset kaikista, niin kuin merkkituoteista, kaalusteista(mutta ei merkki kalusteet, niin kuin mun toinen verkkokauppa, missä on merkkikalusteet) vaan esim samoja mitä on24 myy.... mutta hyviä silti, mutta saa jopa -75% alennuksella. Kun sillä tavalla haluan tarjota ihmisille hyväät kalustet edullisesti kellä ei ole rahaa paljon ja rikkaille hyvää laatu niin kuin kalusteekaupassa ja hyvää design...

Tuotesta joka on Meksikosta en voi kertoa, mutta se tulee harrastuksena meille varma miehen tyttären kanssa, kun hänkin oppi jotain tekemään ja on mielenkiintoista. Teen sivun tuotteesta ja todenäköisesti se voi olla jos käy sunnitelmien mukaan pääse kaupoihin myös

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="vieras";26525741]Muihin ottamatta mitään kantaa niin nuo alennukset? Alennus mistä? Missä tuota tuotetta ensin on myyty jollain hinnalla josta sitten annetaan alennusta?

Tiesithän ettet lain mukaan voi antaa "alennusta" /pitää tarjouksessa jos et ensin ole myynyt tuotetta perushinnalla.

Et voi siis perustaa verkkokauppaa ja kertoa että tämän uuden tuotteen hinta on 100 € mutta saat siitä nyt 50% alennusta[/QUOTE]

Mä sanoin ettei tämä ole ihan tavallinen verkkokauppa:). Lain mukaan saa sellainen tehdä mitä mä teen. Kun mä otin selvän tästä, kun epäilin kans mun idean, että saako näin tehdä. Niin saa, mä en halua ideasta nyt kertoa paljon täällä, mä en varma edes voi

täytyy sanoa, että ihan varmasti menisit katsomaan kauppoja vain ja ainoastaan sen vuoksi, että milanna herättää sinussa ilmeisen negatiivisia tunteita. ja ei kun palstalle ruotimaan ;) . Milanna, eikös sinulla ollut jo kerran vaatekauppa netissä/liikkeessä? mitä sille tapahtui?
[QUOTE="vieras";26525745]Kyllä sun pitäisi kertoa vähän enemmän, jotta voisi jotain mielipiteitä olla. Ainakaan noilla tiedoilla en varmaan edes menisi katsomaan verkkokauppojasi, saati sitten ostaisi mitään.[/QUOTE]

1. Kalusteiden kuljetukset maksaa yllättävän paljon, mahtaneeko ostajia löytyä. Useimmat kuitenkin haluavat nähdä luonnossa ne kalusteensa ennen ostopäätöstä.

2. Ei kannata alennus nimellä myydä vaan jollain päivän tarjouksella. Kiinnostavia tarjouksia jos keksit, niin joku voi ostaakin.

3. Jos kyseessä on sellaiset mekot, missä on niitä hörhelöitä edessä roikkumassa, niin uhohda koko juttu.

täytyy sanoa, että ihan varmasti menisit katsomaan kauppoja vain ja ainoastaan sen vuoksi, että milanna herättää sinussa ilmeisen negatiivisia tunteita. ja ei kun palstalle ruotimaan ;) . Milanna, eikös sinulla ollut jo kerran vaatekauppa netissä/liikkeessä? mitä sille tapahtui?

Se on kiinni:), juu oli. Mutta muutoksia elämässä on tapahtunut, siks kiinni se meni... vaikka verkkokauppa olisi pitänyt jäättä, näin jälkikäteen mietin

1. Kalusteita, kalusteet on arvokkaat eli hinat ei ole pienet:) mutta laatu on hieno sekä kauniit, itsekin rakastan.
2. Allenukset kaikista, niin kuin merkkituoteista, kaalusteista(mutta ei merkki kalusteet, niin kuin mun toinen verkkokauppa, missä on merkkikalusteet) vaan esim samoja mitä on24 myy.... mutta hyviä silti, mutta saa jopa -75% alennuksella. Kun sillä tavalla haluan tarjota ihmisille hyväät kalustet edullisesti kellä ei ole rahaa paljon ja rikkaille hyvää laatu niin kuin kalusteekaupassa ja hyvää design...

Tuotesta en voi kertoa, mutta se tulee harrastuksena meille varma miehen tyttären kanssa, kun hänkin oppi jotain tekemään ja on mielenkiintoista. Teen sivun tuotteesta ja todenäköisesti se voi olla jos käy sunnitelmien mukaan pääse kaupoihin myös

1. Kalusteet ovat kalliita, mutta millaisia? Mitä tarkoittaa hyvä laatu? Mistä materiaaleista ne on valmistettu? Missä ne on valmistettu? Kuka ne on suunnitellut? Mistä ne tulevat? Jos ostaisin jotain kallista, haluaisin kyllä itse nähdä sen ensin. En osta verkosta kalusteita, varsinkaan kalliita, paitsi jos olen jo nähnyt saman tuotteen jossain muualla "livenä".

2. Jos myyt samoja tuotteita kun jo joku olemassa oleva verkkokauppa, oletko varma, että sinulle riittää asiakkaita? Mitä nämä tuotteet tarkalleen ottaen ovat? Mitä tarkoittaa "merkkituotteet"? Jokaisella tuotteella on merkki... Miten voit myydä ne alennuksella jos et ensin myy niitä normaalihintaan jossain muualla? Vai onko kyseessä joku poistomyymälä tms.?

Milanna ei herätä minussa millaisiaan tunteita. Miksi ihmeessä herättäisi? Kommentoin vain aloittajan viestiä. Ei siinä ollut mitään aloittajaan henkilökohtaisesti kohdistuvaa, sanoin vain, että näillä tiedoilla ei kiinnostukseni herännyt.

[QUOTE="vieras";26525766]1. Kalusteiden kuljetukset maksaa yllättävän paljon, mahtaneeko ostajia löytyä. Useimmat kuitenkin haluavat nähdä luonnossa ne kalusteensa ennen ostopäätöstä.

2. Ei kannata alennus nimellä myydä vaan jollain päivän tarjouksella. Kiinnostavia tarjouksia jos keksit, niin joku voi ostaakin.

3. Jos kyseessä on sellaiset mekot, missä on niitä hörhelöitä edessä roikkumassa, niin uhohda koko juttu.[/QUOTE]
Kalusteet on muutenkin aika arvokkaat, niin tuskin kellä on rahaa ei voi maksaa kuljetuksesta, sekä kaupaan tulee erilaiset kampanjat, että saa postikulut nollalla

Tämä kauppa ei ole tavallinen kauppa, tämä on aivan uusi idea, ei ihan sellaista vielä Suomessa ole:)

Minkälaiset mekot? Nyt ohi meni...

[QUOTE="vieras";26525772]1. Kalusteet ovat kalliita, mutta millaisia? Mitä tarkoittaa hyvä laatu? Mistä materiaaleista ne on valmistettu? Missä ne on valmistettu? Kuka ne on suunnitellut? Mistä ne tulevat? Jos ostaisin jotain kallista, haluaisin kyllä itse nähdä sen ensin. En osta verkosta kalusteita, varsinkaan kalliita, paitsi jos olen jo nähnyt saman tuotteen jossain muualla "livenä".

2. Jos myyt samoja tuotteita kun jo joku olemassa oleva verkkokauppa, oletko varma, että sinulle riittää asiakkaita? Mitä nämä tuotteet tarkalleen ottaen ovat? Mitä tarkoittaa "merkkituotteet"? Jokaisella tuotteella on merkki... Miten voit myydä ne alennuksella jos et ensin myy niitä normaalihintaan jossain muualla? Vai onko kyseessä joku poistomyymälä tms.?[/QUOTE]

Mä en voi täällä kertoa millaisia, mutta ne on merkkikalusteet ja tiedän että jotkut suomalaiset tilaa näitä netistä, koska ei Suomesta kaikkia saa:). Kaikki tiedot mulla löytyy vain ja ainoastaan palstalla, kun en voi mainosta täällä, mistä on kyse

Niin ei ole poistomyymmallä, eikä ole perusverkkokauppa. Se on uudempi versio, ei sellaista vielä ole Suomessa myöskään. Lain mukaan saan myydä niin ja perusta sellaisen kaupan, ihmisille tulee mahdollisuuksia saada halvalla tuotteet

uskon että kalusteet tekevät kauppansa. et voi kuitenkaan järin suurta varastoa pitää. onhan netissä nytkin jo liikkeitä jotka myyvät kalliita huonekaluja. joillekkin jo pelkkä ulkonäkö kalusteessa riittää. mutta yleensä kalliit ovat myös mukavia ja hyvin suunniteltuja. aika moni täällä kuvittelee, että Milanna on jotenkin tyhmä. itse en häntä tunne, mutta olen saanut kuvan, että tekee useimmiten pohjatyöt kunnolla kun jotain suunnittelee. toki tuntuu välillä kulkevan tuulella, mutta väittäisinpä, että hän tietää monista asioista paljon enemmän kuin keskiverto palstalainen. ja en tarkoita nyt strippaamista tms. vaan juurikin erilaisia yrityskiemuroita ja sen sellaisia. on rohkea ja yritteliäs. minä en uskaltaisi ja se joskus harmittaa, kun ideoita olisi =D

Mä en voi täällä kertoa millaisia, mutta ne on merkkikalusteet ja tiedän että jotkut suomalaiset tilaa näitä netistä, koska ei Suomesta kaikkia saa:). Kaikki tiedot mulla löytyy vain ja ainoastaan palstalla, kun en voi mainosta täällä, mistä on kyse

Niin ei ole poistomyymmallä, eikä ole perusverkkokauppa. Se on uudempi versio, ei sellaista vielä ole Suomessa myöskään. Lain mukaan saan myydä niin ja perusta sellaisen kaupan, ihmisille tulee mahdollisuuksia saada halvalla tuotteet

Miksi et voi kertoa edes esim. missä ne on valmistettu ja mistä materiaaleista? Tai millaisia ne ovat tyyliltään? Ei siitä voi kukaan ideaasi viedä, koska eihän se vielä kerro paljon mitään, mutta olisi vähän helpompi kommentoida.

Mikä on kauppa, joka myy kaiken alennuksella/halvalla, mutta ei ole poistomyymälä? Tietääkseni Suomessa ei saa myydä "alennuksella" koko ajan kaikkea.

[QUOTE="vieras";26525804]Miksi et voi kertoa edes esim. missä ne on valmistettu ja mistä materiaaleista? Tai millaisia ne ovat tyyliltään? Ei siitä voi kukaan ideaasi viedä, koska eihän se vielä kerro paljon mitään, mutta olisi vähän helpompi kommentoida.

Mikä on kauppa, joka myy kaiken alennuksella/halvalla, mutta ei ole poistomyymälä? Tietääkseni Suomessa ei saa myydä "alennuksella" koko ajan kaikkea.[/QUOTE]

1. Jos mä kerron niin saan bannin koska mainostan, siks en voi edes materialeista puhua, jos joku halua pölliä idean, en voi mitään, mutta ei ole nyt tästä kysymys...

2. Kyllä myyn kokoajan allenuksilla tuotteet, mutta se ei ole perinteinen verkkokauppa. En halua tapella sun kanssa sen asian takia, koska sä et tiedä mistä on kysee. Mä soitin ennen perustamista lakimiehelle (omalle), koska yrittäjänä tiedän ettei saa kokoajan myydä alennuksella. Mutta tämä idea on aivan toinen

1. Ei välttämättä ole kovin helppoa saada tuottamaan kalustemyymälää, niitä on jo muutenkin.
2. kuulostaa tosi epämääräseltä, hankala sanoa mitään.
3. Mieti tarkkaan oisko ostajia.
Omat hyvät ideat eivät ole sama kun kansan kiinnostus ja innostuminen.

Jotenkin järjetöntä touhua tuo ap:n yritystoiminnan pitäminen harrastuksena. Edellisetkin jutut meni päin honkia kun ei taidot riittäneet pyörittämään yrityksiä. Ei mitään tajua siitä mitä kannattaa myydä, että mikä oikeasti menee Suomessa kaupaksi. Kannattaisi olla realisti kun yrityksen laittaa pystyyn ja myydä tavaraa joka menee oikeasti kaupaksi.

Aloitetaanko jo vedonlyönti siitä kuinka kauan nämä uudet puljut on pystyssä?

1. Ei välttämättä ole kovin helppoa saada tuottamaan kalustemyymälää, niitä on jo muutenkin.
2. kuulostaa tosi epämääräseltä, hankala sanoa mitään.
3. Mieti tarkkaan oisko ostajia.
Omat hyvät ideat eivät ole sama kun kansan kiinnostus ja innostuminen.

1. Sellasita ei ole Suomessa tai on mutta vähän, monet tilaa juuri nämä kalusteet ulkomaailta:)

2. Kun en voi kertoa lopun asti...

3. En oo varma, mutta luulen että pitää toimia, kun löyisin jo jotka innostuivat

Mulle tulee näistä ap:n bisnesviritelmistä väkisin mieleen kuvan kiukkuavasta teinimäisesti käyttäytyvästä naisesta joka kiljuu miehelle "mutta ku mä haluuuuuuun!!!!" ja mies lopulta kustantaa homman koska ei jaksa katsoa sitä vaimonsa kiukuttelua ja saa tämän hiljaiseksi edes hetkeksi. Mies kuitenkin tietää (kuten me täällä palstalla), että ei noista viritelmistä mitää hyvää seuraa ja rahat menee kankkulan kaivoon. Mutta onpa muija tosiaan hiljaa hetken aikaa.