Haluaisitko vauvasi mieleemmin syntyvän 2500g vai 4500g painoisena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Johtuuko se kolmannen lapsen tulemattomuus sektioista? Mulle tehty aika raaka sektio ja mietin vieläkö lapsista on toivoa, lääkäri kun ei osannut vastata suoralta kädeltä..

Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:
no 2,5 kilosen JOS sillä ei ois mitään "ongelmia". Onkohan tää ees mahdollista?

No mulla tyttö painoi 2505g syntyessään rv 36 ja apgar-pisteet oli 9-10-10 eli ei mitään ongelmia synnytyksessä eikä sen jälkeenkään. Eli on mahdollista. Ongelmia voi olla vaikka olisi täysiaikainen ja/tai normaalipainoinen syntyessään.

Meillä esikoinen oli alle 2500g mutta syntyi täysillä viikoilla kuitenkin ja kakkonen oli 2800g ja jos saisin valita niin ottaisin kolmennekin alle 3kg,sillä ainakin nämä molemmat ovat olleet niin helppoja synnytyksiä ja kummallakaan ei ollut siis mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Hansu86:
Alkuperäinen kirjoittaja uu:
Jos terve olisi, niin mieluummin 2500g - olisi enemmän ja kauemmin vauva.

enemmän jakauemmin!!!????kyllä se 4,5kilonenkin on pieni.

No todellakin on. Kaveri sai 2 viikkoa ennemmin pojan. Päälle 3 kiloisen (meillä siis 4,5kg). Kyllä tuo pienempi heppu vaan kasvoi painossa yli reippaasti.
Mun poika ollu aina pidempi mutta nytkin lädes 3kg kevyempi.
Joten kyllä nämä 4,5 kiloisetkin voivat pieniksi jäädä ja pienet jyrää ohi :D

Meilla on ollut vauvat 2010g ja 2800g, nyt masuvauvasta luvattu vahan isompaa. Parikiloinen on kylla vahan konstikas kun taytyy syontia seurata niin tarkkaan ja tahtoi meilla olla vahan liian uninen etta oli herateltava syomaan. Mutta hyvin meni molempien kanssa. Mieluummin kylla tuo 2500 kuin 4500.

2780kg oli viimeisin nyt 2,5kk ja terhakka tyttö on syönyt hyvin koko ajan, et sen puoleen pieni sopii mulle hyvin, muut neljä olleet vähän yli 3kg et ei isoja nekään ja kaikissa ollut pukkaamista mulle tarpeeksi.

Kyllä sen pienemmän ottaisin. Mulla on joka kerta kun oon raskaana ollut hirvittänyt että lapsista tulee hirveen isoja (miehen puolelta kaikki on 5kg tai yli), onneksi lapset on ollut 3000g-3500g.

no viimesin oli 4400 ja 55 senttiä, enempää ei vatsaan mahtuisi, siis se pituus tuntui olevan liikaa. Ja ponnistusvaihe kesti 5 minuuttia. Semmoisen mä siis ottaisin :) En mä osaisi alle 3-kiloista edes hoitaa!

Mulla esim. iso vauva on ollut ihan yhtä sopusuhtainen kuin pienipainoinenkin, kun on ollut myös pituutta. Seuraava olisi jo 57-senttinen, joten ei kiitos enää :)

Eka 51 cm, 3590 g, toka 53 cm ja 4200 ja kolmas 55 cm ja 4400

No tuo 4,5 kg painava (ja varmaan tulee olemaankin lähelle tuota paino). Esikoinen painoi hiukan reilu 4 kg ja oli NIIN pieni :heart: .

Musta tuntuu etten osais edes hoitaa sellaista 2,5 kiloista. Rikkihän niin pieni menis :/

Alkuperäinen kirjoittaja ProStroke:
4,5kg, jos ei tartte alakautta synnyttää.....

Miksei alakautta. Onnistuu! En ole mikään holo mutta niin vaan väänsin neli ja puoli kiloisen esikoiseni alateitse. Pikkase se koski mutta niin on koskeneet myös meitin pienemmätki.

olen nähnyt 4,5-kiloisen vauvan ja se oli kyl aika.... plösö. ei mitenkään jäntevä kaveri. omani on ollu nafti 3kg ja mieluummin pienempi kuin isompi. on kauemmin vauvamainen "luvalla". isokokoisesta lapsesta jotenkin oletetaan että se on vanhempi kuin mitä on, ja odotukset myös esim käytökseen sen mukaan. pientä on myös helpompi käsitellä, ei kädet väsy

En osaa sanoa. Omat vauvani olleet 3930g/53,5cm (poika), 3830g/51cm(tyttö) ja 3490g/52cm (tyttö) ja täytyy sanoa, että käsiteltävyydessä oli valtava ero jo tuossakin. Siis tuo kolmas oli ihan rääpäle krippana verrattuna kahteen ekaan ja etenkin tuohon ekaan. Oli ihan outoa aluksi, kun vauva ei ollutkaan niin helposti käsiteltävä kuin mihin oli tottunut. :) Mutta aivan ihanaa oli saada tuollainen sironen pikkuinen tyttö. :) Nyt ikää 2,5kk ja edelleen on pieni verrattuna kahteen ekaan.

Yhteistyössä