Haluaisitko vauvasi mieleemmin syntyvän 2500g vai 4500g painoisena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tyhmä kysymys ja ihan teoreettisesti ajatellen vaan, ei tarvitse ottaa niin tosissaan.
Omat vauvani painaneet 3.7kg (rv 40+)ja 2.6kg (rv 38+) ja nyt täytyy sanoa että varmaan mieluummin ottaisin 4.5 kiloisen vauvan kuin 2.5 kiloisen sillä meillä pienemmällä jouduttiin seuraamaan verensokereita, jouduttiin virvoittelemaan (häikkää napanuoran ja istukan toiminnassa), ei jaksanut syödä, ja lisäksi oli sitten liuta muitakin ongelmia, tosin eivät kaikki olleet yhteydessä pieneen kokoon, joten voihan sitä olla täysin terveitäkin täysiaikaisia 2.5-kiloisia.

4,5 kg, jos ihan terve vauva. Mun molemmat vauvat syntyneet rv 41+, vaikkakaan painoa heillä ei kamalasti ollutkaan (3,7kg ja 3,3kg), niin "ylikypsä" on helpompi kuin vielä vähän keskeneräinen.

2,5 kg Esikoinen painoi 2620 ja oli ihan terve ja hyvin jäntevä. Pienenä jaksoi kannatella itseään hyvin. Mä olen pieni ja mies on pieni, 4,5 kiloinen olisi joku sokerivauva tai jotain.

Mulle se ois ihan se ja sama kun se 4,5kg on tullu helpoiten maailmaan tähän mennes. :D Jotta kunhan ei mitään ongelmia olis ni oishan se kiva kokea tuommosen pikkusen synnytys myöski. Kaikki mulla ollu nelikilosia melkeen.

Poika oli 4530. Helposti syntyi. Kätilökin sanoi et tuli nätisti ulos kun ei kuiteskaan ollu sillä tavalla iso, eli siro pää ja muutenkin siro. Painosta huolimatta hoikka vartinen.

Eli voi riippua paljonkin vauvan pään mallista et miten tulee, näin sanoi kätilö.

2.5 kg mieluummin, meillä on kaikki olleetki tuon kokosia, tai hiukan alle :D

Terhakoita ja jänteviä olivat jo heti syntymän jälkeen, syöminen on ollu ainut - eli eivät oikeen jaksaneet syödä

=)

Mulla on yksi 2,5 kiloisena syntyny ja kaksi 3,5 kiloisena syntynyttä, eikä niissä isommissa sen enempää pukkaamista ollu =) Pituus vaikutta myös, 2,5 kiloinen oli 48 senttiä, toinen 3,5 kiloisista 56 senttiä! Tosin helpoin synnytettävä oli painavin ja lyhin, eli 3,5 kiloinen ja 48 senttinen :D

2040 pienin v36, ihana pieni ja jäntevä yhdessä pääsimme kotiin. Suurin lapseni 3110, ihava hänkin.
Pieni olen itsekin ja virkeitä lapset olleet. Vauvan koko on vähän äidin mukaan, tosin ei tyttäreni esikoinen. Äiti pieni ja siro ja poika 4500/57, mutta komia ja hyvä poika on.

Saako keskiarvon 3,5kg ? Poika painoi syntyessään 4,5kg, ja synnytys oli tosi vaikea ja aiheutti ihan kiitettävästi tuhojaan. Et ainakaan alateitse en tätä syksyllä syntyvää sillä painolla enää synnytä!!!

Pikkuisesta on sen verran kokemuksia, että eivät tahdo jaksaa syödä. Saa herätellä syömään. Eli isompi, kiitos. Ja meidän lapset leikataan aina, joten isompi käy hyvin.

2500 g, kiitos.
Esikoinen painoi himpun verran enemmän syntyessään, 2.8 kg. Oli kyllä häikkää verensokereiden kanssa, mutta oli myöskin yliaikainen ja mulla oli raskausdiabetes. Terhakka ja jäntevä vauva oli, söi hyvin pullosta (rintaa ei oikein oppinut syömään).
Pienemmät vauvat mahtuu kauemmin iiiihaniin 50-senttisiin vaatteisiin :heart:

Yhteistyössä