Haluaisitko vauvasi mieleemmin syntyvän 2500g vai 4500g painoisena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
olen nähnyt 4,5-kiloisen vauvan ja se oli kyl aika.... plösö. ei mitenkään jäntevä kaveri. omani on ollu nafti 3kg ja mieluummin pienempi kuin isompi. on kauemmin vauvamainen "luvalla". isokokoisesta lapsesta jotenkin oletetaan että se on vanhempi kuin mitä on, ja odotukset myös esim käytökseen sen mukaan. pientä on myös helpompi käsitellä, ei kädet väsy

Siis :headwall: Onko silläkin niin hirveästi merkitystä miltä se vauva näyttää... Ja keneköhän mielipide siinäkin muka on oikea... |O

mä en taas kovin paljon eroja ole huomannut vauvojen painon mukaan.. yleensähän se on niin että mitä painavempi niin myös åituuttakin löytyy.. harvemmin kukaan synnyttää 2,5kiloita vaavia joka on 54cm pitkä.. oli niin tai näin niin KAIKENKOKOISET vauvat ovat mielestäni ihania. päässä pitää olla vikaa jos ajattelee vauvoistakin että on plösön näköisiä, ihmisellä on silloin todella vääristynyt maailmankuva.

Kokemusta vaan yhestä, 4470 grammasesta vauvasta, ja synnytys oli suht helppo ja nopea.. Helppo häntä käsitellä (tosin kädet aika kovilla), mutta tuntuu tuota maitoo uppoovan melekosesti.. tunnin välein tissillä :P (nyt siis 2kk)
Mut 2,5 kilonen.. miten sitä uskaltas ees hoitaa .. särkyyhän semmonen :o
Eli mielummin toi isompi..

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
yleensähän se on niin että mitä painavempi niin myös åituuttakin löytyy.. harvemmin kukaan synnyttää 2,5kiloita vaavia joka on 54cm pitkä..

Mun 2,8-kiloiseni oli 50 cm pitkä, 3,5-kiloinen oli 54 cm. Pitkiä ja hoikkia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
yleensähän se on niin että mitä painavempi niin myös åituuttakin löytyy.. harvemmin kukaan synnyttää 2,5kiloita vaavia joka on 54cm pitkä..

Meillä mitat 3600g/49cm
4300g/56cm
4900g/54cm

Itsellä kokemusta melkein 4,5kilosesta ja vähä päälle 3,5kilosesta, ja tuntuu etten osais 2,5kiloista käsitellä. Huonekaverilla oli, ja sehän oli kuin nukke!
Ei millään pahalla, mut melkeinpä ottaisin isomman, vaikka miul tuo eka synnytys olikin hankalampi.(vauva oli kyl väärässä tarjonnassakin..)

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Meillä mitat 3600g/49cm
4300g/56cm
4900g/54cm

Eli meillä on huomattavasti pienemmät vaavit. Täysiaikaisia, tai siis yliaikaisia (40+5 ja 41+3) meidän molemmat lapset kuitenkin oli. Ja sokerivauvoja kaiken lisäksi :o :D

ottasin 2500g
toisin keskimmäinen oli 4,140g ja kyllä se oli 3 synnytyksestä kaikein helpoin kesti ekasta suistuksesta 2h30min (joista tostakin ajasta reilu tunti viä kotona) ja ilman kivun lievitystä sekä mein isoin vauva =) mutta sen jälkeen joutuikin KESKOSKAAPPIIN jossa vietti ensimmäiset 4pv
nuorimmassa 3,2kg mittailtiin sokereita..

Meidän jäpikkä on virallisissa papereissa syntymäpainoltaan 4760g :heart:
Mutta todellisuudessa vaaka on juksannut ainakin 300g, eli todellinen paino on lähempänä 4.4kg

ja kahden minuutin ponnistusaika :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Meillä mitat 3600g/49cm
4300g/56cm
4900g/54cm

Eli meillä on huomattavasti pienemmät vaavit. Täysiaikaisia, tai siis yliaikaisia (40+5 ja 41+3) meidän molemmat lapset kuitenkin oli. Ja sokerivauvoja kaiken lisäksi :o :D

Pienin oli rv38
tuo kesk.rv42
ja isoin rv41
Sokereita mittailtiin kahdelta viimeiseltä mun ylipainon takia muttei mitään häikkää kummallakaan.
Eikä myöskään mulla itsellä ole ollut häikkää sokereissa missään raskaudessa.

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
olen nähnyt 4,5-kiloisen vauvan ja se oli kyl aika.... plösö. ei mitenkään jäntevä kaveri. omani on ollu nafti 3kg ja mieluummin pienempi kuin isompi. on kauemmin vauvamainen "luvalla". isokokoisesta lapsesta jotenkin oletetaan että se on vanhempi kuin mitä on, ja odotukset myös esim käytökseen sen mukaan. pientä on myös helpompi käsitellä, ei kädet väsy

Siis :headwall: Onko silläkin niin hirveästi merkitystä miltä se vauva näyttää... Ja keneköhän mielipide siinäkin muka on oikea... |O

mä en taas kovin paljon eroja ole huomannut vauvojen painon mukaan.. yleensähän se on niin että mitä painavempi niin myös åituuttakin löytyy.. harvemmin kukaan synnyttää 2,5kiloita vaavia joka on 54cm pitkä.. oli niin tai näin niin KAIKENKOKOISET vauvat ovat mielestäni ihania. päässä pitää olla vikaa jos ajattelee vauvoistakin että on plösön näköisiä, ihmisellä on silloin todella vääristynyt maailmankuva.

näinpä

mein keskimmäinen oli 4,140g/52cm
ja nuorimmainen oli 3,240g/49cm

ja vaikka eroo ei niin kamalasti niin pieni painoisempi oli pallero kun taas yli 4 kilonen hoikkeliini ja kapea kasvoinen

ja nykypäivänäkin poikien ollessa reilu 2v ja ian 4v niin tuo nelikiloinen poika on tuollainen pitkä ja hoikka kun taas pienempänä syntynyt on pyöreä kasvoinen =)

Alkuperäinen kirjoittaja pömppis:
näinpä

mein keskimmäinen oli 4,140g/52cm
ja nuorimmainen oli 3,240g/49cm

ja vaikka eroo ei niin kamalasti niin pieni painoisempi oli pallero kun taas yli 4 kilonen hoikkeliini ja kapea kasvoinen

ja nykypäivänäkin poikien ollessa reilu 2v ja ian 4v niin tuo nelikiloinen poika on tuollainen pitkä ja hoikka kun taas pienempänä syntynyt on pyöreä kasvoinen =)

Meillä taas on päinvastoin: 3,5 kg ja 54 cm on nykyään se pyöreäkasvoinen (pitkä ja terkkarin mukaan sopusuhtainen, mutta silti aika jytky), kun taas 2,8 kg ja 50 cm on edelleen pitkä ja hoikka. Vauvana molemmat oli laiheliineja, pienemmällä ei pysynyt puolipotkarit jalassa ollenkaan ja ekat vaipat oli keskolasta pöllittyjä :D, isommalla sentään pysyi pöksyt jalassa ja vaipatkin oli ihan marketin hyllyltä löytyviä vastasyntyneiden vaippoja =)

Kaverin vauva oli 50 cm ja reilut 4 kg, ja oli se paaaaaljon isomman näköinen kuin meidän samaan aikaan syntynyt samanpituinen kirppu. Tosin vuoden iässä meidän neiti oli jo pitkä ja 12-kiloinen, kaverin lapsi oli noin 7 kg ja päätä pienempi. Niin ne kasvaa omaan tahtiinsa =)

Meidän pikkuneiti syntyi 3 viikkoa etuajassa ja painoa oli 2400g,mitään ongelmia ei pienen koon takia ollut joten näin jälkeenpäin ajatellen oli ihan hyväkin ettei ollut mikään nelikilonen mötnikkä =)

Yhteistyössä