Haluaisin mielipiteitä pariin asiaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sama vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Vai niin oli. Ehkäpä mä oon ihan vitun kummallinen erityislapsen äiti ja sitten sanonki kaikkee kummaa.. Ehkäpä mä ajattelen eri tavoin kuin sä.

Mikähän sulla on nyt mielenpäällä. Olet kyllä todella asiattoman ja ilkeän kuuloinen.

Joo, mä en kanssa oo samoilla linjoilla sun ajatusten kanssa. Mut ei se mitään, heippa rallaa

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Näen kyllä että lapsella kaikki ok. Halusin vain tietää onko muiden mielipide mikä.

No eihän meistä kukaan ole pätevä diagnosoimaan tän enempää, niinkuin eivät ole siskosikaan, ja se onkin tässä pointtina. Mutta tosiaan siskojesi käytöksen pystyy kyllä helposti arvioimaan asiattomaksi ja kurjaksi. Se nyt vaan on valitettavan yleistä, että sukulaiset osaa olla ilkeitä toisilleen, ei toki kaikissa perheissä, mutta mitä on saanut lähipiirissäkin seurata, niin valitettavan monella on tuollaisia kokemuksia :(

On normaalia että lapsi kehuu kylässä ruokaa. olen perhepäivähoitaja ja vanhempien kanssa keskustellessa olen usein saanut huomata, että minun tarjoamat ruuat maistuvat lapsille, vaikka kotona nirsoiltaisiin. Sama kai aikuisillakin on että ravintolaruoka tai vieraan tekemät tarjottavat maistuu muka paremmilta kuin samanlaiset omat väkerrykset.

Sulla pitäis olla sen verran itsetuntoa, että olisit ylpeä pienokaisestasi etkä välittäisi siskojesi höpötyksistä. Itse äitinä tiedät parhaiten, minkälainen lapsesi on ja miten hän voi.

Siis toisten puheet voi satuttaakin, mutta niille ei saa antaa liikaa painoa. Ovatko systerisi muuten lapsettomia? Kuulostaa siltä, että he eivät ole mitään lapsiasiantuntijoita. Lapsilla on hyvinkin erilaisia temperamentteja; toinen viihtyy itsekseen siinä missä toinen haluaa suuriäänisesti leikkiä toisten kanssa. Ja johan on kumma, jos pieni ei saa ruokaakaan kehua, ole tyytyväinen, jos lapsellesi maistuu ruoka.

Ennen kaikkea, luota itseesi äitinä ja nauti lapsestasi!!

Älä välitä :hug: , sun laps on ihan normaali terve tenava.
Ja se että sua niin heidän sanomiset sattui, sekin musta on ihan normaalia, joskus vaan on niitä herkkiä kausia, jolloin iskut vaan menee pirun syvälle...

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Ensimmäiseen kysymykseen, että vain kehuu koska pitää ruoasta, ja toiseen kysymykseen, että mun tuntemat 3-veet kyllä juuri yleensä ovat enemmän kiinnostuneita niistä ötököistä ja ympäriinsä juoksentelemisesta kuin hiekkakakkujen tekemisestä, eli todellakin normaalia!

No just näin. Tai sitten minunkin kolme poikaani ovat jotain diagnoosia vailla...:kieh:
Kumma kyllä, ovat isompina koululaisina ihan ns. normaaleja.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin on näreet:
Sulla pitäis olla sen verran itsetuntoa, että olisit ylpeä pienokaisestasi etkä välittäisi siskojesi höpötyksistä. Itse äitinä tiedät parhaiten, minkälainen lapsesi on ja miten hän voi.

Siis toisten puheet voi satuttaakin, mutta niille ei saa antaa liikaa painoa. Ovatko systerisi muuten lapsettomia? Kuulostaa siltä, että he eivät ole mitään lapsiasiantuntijoita. Lapsilla on hyvinkin erilaisia temperamentteja; toinen viihtyy itsekseen siinä missä toinen haluaa suuriäänisesti leikkiä toisten kanssa. Ja johan on kumma, jos pieni ei saa ruokaakaan kehua, ole tyytyväinen, jos lapsellesi maistuu ruoka.

Ennen kaikkea, luota itseesi äitinä ja nauti lapsestasi!!

Just näin!
Aivan hullu reaktio ruveta nyt märehtimään jotain toisten ihmisten sanomisia. Jonkinmoinen vitsi tai heitto on varmana ollut tuokin tokaisu että ei varmaan kotona saa ruokaa kun näin kylässä kehuu. OIkeasti lienevät ajatelleet, että onpas fiksu poika kun osaa kehua ruokaa jos on hyvää, mutta eihän sellaista sanota ääneen ettei ylpisty äiti ;)

Alkuperäinen kirjoittaja nii:
Alkuperäinen kirjoittaja Sama vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Vai niin oli. Ehkäpä mä oon ihan vitun kummallinen erityislapsen äiti ja sitten sanonki kaikkee kummaa.. Ehkäpä mä ajattelen eri tavoin kuin sä.

Mikähän sulla on nyt mielenpäällä. Olet kyllä todella asiattoman ja ilkeän kuuloinen.

Joo, mä en kanssa oo samoilla linjoilla sun ajatusten kanssa. Mut ei se mitään, heippa rallaa

Olet asiaton ja todella omituinen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En tajua mikä heihin tuli. Kivittivät aivan täysin minut :( En ole heihin yhteydessä nyt ollut, eivät ole kyllä soitelleetkaan. Sanoin heille että nautitteko tästä, niin ihan tosissaan sanoivat että ei tuo poikas kyllä normaali ole... Poika saanut käydä 2,5 vuotiaasta asti päiväkerhossa kun osaa siellä niin reippaasti olla :)

Taitaa se kateus sieltä kuitenkin kummuta, mutta minkä hiton takia se sattuu niin pahasti tuollainen?!?

Kai se sattuu eniten kun sanoja on sellainen, jonka luulee katsovan lasta vaaleanpunaisten silmälasien läpi rakastavasti. Joku lapsen mummo, täti tai eno tai kummi.

Ihan oikein teit kun et pidä yhteyttä.

Yhteistyössä