Haluaisin mielenrauhaa ennen kuin lähden lääkäriin vain josta he passittaisivat minut luultavimmin ulos

Tiedän että ilman tunnustelua tuskin pystyy mitään varmaa sanomaan edes lääkärit. Mutta jos saisin mielenrauhan edes siitä että olisi ihmisiä joilla olisi samanlaisia kokemuksia.


Eli siis huomasin ensimmäistä kertaa jotakin kuukausia ellei jopa vuosi sitten (en muista tarkkaan) pienen muhkuran oikean rintani alla missä oli silloin aknea. Ajattelin sen olevan ihonalainen finni. Huomasin sen toisen kerran eilen illalla suihkussa. Patti ei ole suurentunut enkä ollut muistanut sitä kuukausiin. Se on kooltaan noin 1-2cmX2cm. Se ei ole periaatteessa kiinni rinnassani vaan JUURI siinä rinnan alla/alkurinnassa. Mulla ei ole maailman kohoimmillaan olevat rinnat joten kun tissiä nostaa niin huomaa että se on juuri siinä mistä rinta on alkamaisillaan. Se on rintalastan puolella eikä kainalon puolella. Ja on semmoinen rustomainen patti. Ei yhtä kova kuin luu mutta ei myöskään mitenkään äly äly pehmeä. Se ei ole ollut kertaakaan arka eikä kipeä, paitsi nyt hieman aristunut kun olen 24h painellut sitä aika paljon hieman peloissani. Googletin lipoomaa ja talipattia ja ne kuulostivat uskottavilta mutta en voi olla varma ja haluan mielenrauhan jotten rupea hautajaisia suunnittelemaan.

t. luulotautinen nuori nainen
 
Viimeksi muokattu:
Oletko käynyt lääkärissä?

Mulla yks tk-lääkäri löysi patin ja laittoi mut tutkimuksiin, mutta mammografiassa ja ultrassa ei löytynyt mitään, joten se oli rasvapatti joka oli liuennut muualle.
Ja tuo kohta rinnan alla, mistä rinta alkaa, ei kuulosta kovin vakavalta.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Oletko käynyt lääkärissä?

Mulla yks tk-lääkäri löysi patin ja laittoi mut tutkimuksiin, mutta mammografiassa ja ultrassa ei löytynyt mitään, joten se oli rasvapatti joka oli liuennut muualle.
Ja tuo kohta rinnan alla, mistä rinta alkaa, ei kuulosta kovin vakavalta.
Hei, kiitos vastauksesta. En ole käynyt lääkärissä kun huomasin/muistin sen vasta uudelleen eilen illalla. Ajattelin että tarkkailen tilannetta vielä koska se ei ole itse tississä eikä kainalossa ja on alle 5cm eikä ole muuttanut mielestäni kertaakaan kokoa. Mutta jos jokin muuttuu/en saa mielenrauhaa niin menen hoitajalle/lääkärille.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Mä luulen kans kirjoitistesi perusteella, että vois olla lipooma tms.

Mutta kyllä se kannattaa käydä näyttämässä. On erittäin huonoa, että stressaat - se sairastuttaa.
 
vierailija
Mene lääkärille käymään. Olet jo tarpeeksi kauan odotellut, että muhkura häviää.Et siis mene sinne turhaan käymään.
Usein joutuu tutkimuksiin, sillä ei lääkäritkään ole mitään selvännäkijöitä ihon alaisissa
pateissa.
 
vierailija
Mulla miespuolinen gyne myös löysi rasvapatin ja laittoi ultraan, ei ollut mitään.. Mä en tiedä, mikä siinä oli mut mun mielestä tämä sinänsä taitava lääkäri taisi olla jonkin verran p..vo ja ehkä laittoi kaverillensa ultraan, jotta tämä saisi rahat siitä ja veikeä ilme sillä olikin. Olin silloin ehkä jotain päälle 30 v. Joku outo fiilis siitä mulle jäi ja vielä kävin sillä lääkärillä, nyt on jo kuollut. Tämä Helsingissä.

Mut kaikki epäilykset kannattaa selvittää!
 
  • Tykkää
Reactions: kaisa peltoniemi

Yhteistyössä