Käytät melko voimakkaita ilmaisuja. Oletko todella mieluummin lapseton, kuin tyttölapsen äiti?
On eri asia haluta vain lasta joka on poika, kuin se, että haaveilee poikalapsesta.
Mä olen aina haaveillut tyttölapsesta. Oikeastaan kahdesta tyttölapsesta. Ajatus poikalapsen saamisesta ei koskaan ollut järin mieluisaa, vaan halusin tyttöjä. Ehdottomasti.
Koin, että poika olisi ollut pettymys, kuten se sitten olikin. Ensimmäinen lapseni oli tyttö, toisen kerrottiin ultrassa olevan poika. Petyin kyllä melko paljon, sillä olisin niin kovasti toivonut tyttöä. Mutta siitä pettymyksestä pääsi yli.
Seuraavassa ultrassa pieni poikamme olikin muuttunut tytöksi, mutta en kokenutkaan pelkästään iloa, vaan myös hämmennystä ja pienesti ehkä suruakin siitä, etten nyt sitten saisikaan sitä poikaa, vaikka olin niin kovasti tehnyt töitä sen eteen, että pystyin ns. hyväksymään tulevan pojan ja jopa näkemään sen asian positiivisena.
Muistan vieläkin, miten ristiriitaiset tunteeni olivat. Lopulta kuitenkin tärkeää oli se, että sain sen lapsen, joka siellä mahassa kasvamassa oli. Ja hän oli lopulta siis tyttö.
Kolmannen kohdalla toivoin edelleen tyttöä, mutta enää tuo tyttötoive ei ollut aivan niin vahva, kuin mitä esim. esikoisen kohdalla. Mulla kun kuitenkin jo oli kaksi tyttöä. 9kk kuluttua tyttöjä oli kolme.
Neljännen kohdalla edelleen ykköstoiveenani oli tyttö, mutta se sukupuolen merkitys on tässä raskaudessa laskenut huimasti. Vaikka ensisijaisesti tyttölupaus olisi toisaalta ollut mieluisampi, kuin poikalupaus, tuntui toisaalta taas sitten siltä, että se poikalupaus olisi toisaalta ollut mukavampi, kuin tyttölupaus.
Jälleen siis varsin ristiriitaista. Asiaa aikani pohdittuani, päädyin jo ennen rakenneultraa toteamaan, että sieltä tulee sellainen vauva, kuin mitä tulee. Hänet minä haluan, oli siellä jalkojen välissä sitten mitä tahansa