Haluaisin kouluttautua terveydenhoitajaksi neuvolaan

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
ap:n kannattaa nyt huomioida se, että niissä harjotteluissa ollaan töissä vanhainkodissa, sairaalassa, terveykseksuksessa, päivystyksessä jne. Eli jo harjotteluissa on tehtävä vuorotyötä.

Kun ei voi opiskella "neuvolan terkkariksi", vaan on siis opiskeltava sairaanhoitajaksi ja terveydenhoitajaksi ja oikeasti myös saavutettava se pätevyys muutoinkin kuin neuvolatyön osalta.
Kätilön pätevyydestä on hyötyä, jos haluaa neuvolatyöhön :) Eli kätilö-terveydenhoitaja on se koulutus millä sinne neuvolaan pääsee aika satavarmasti. Opiskelemaan siinä joutuu vuosia.

"Terkka"
[QUOTE="vieras";28819338]ap:n kannattaa nyt huomioida se, että niissä harjotteluissa ollaan töissä vanhainkodissa, sairaalassa, terveykseksuksessa, päivystyksessä jne. Eli jo harjotteluissa on tehtävä vuorotyötä.

Kun ei voi opiskella "neuvolan terkkariksi", vaan on siis opiskeltava sairaanhoitajaksi ja terveydenhoitajaksi ja oikeasti myös saavutettava se pätevyys muutoinkin kuin neuvolatyön osalta.
Kätilön pätevyydestä on hyötyä, jos haluaa neuvolatyöhön :) Eli kätilö-terveydenhoitaja on se koulutus millä sinne neuvolaan pääsee aika satavarmasti. Opiskelemaan siinä joutuu vuosia.[/QUOTE]

Näin juuri. Tuossa harjottelujen osalta on kuitenkin ainakin jonkin verran mahdollisuutta välttää vuorotyötä. Itse olin esimerkiksi terveyskeskuksissa, joissa työ luonnollisesti on päivätyötä. Olin myös kirurgian poliklinikalla, joka oli avoinna vain arkipäivisin. Koko opiskelun aikana en tehnyt missään yhtään yövuoroa. Aikuispuolella sai melko vapaasti vapaasti valita paikat, kunhan täyttävät ne EU-direktiivit. Missään ei sanota, että yövuoroja pitäisi tehdä :)

Jos kätilöksi haluaa terkan koulutuksen jälkeen, niin se kestää parisen vuotta. Helsingissä Metropolia järjestää silloin tällöin kätilökoulutusta terveysalan opisto- tai AMK-tutkinnon suorittaneille.

"Vieraš"
Mies pystyy töihin vaikuttamaans sillä tavalla että voisin tilapäisesti tehdä vuorotyötä, just esim harjoittelun ajan. Mutta vakituisesti en...eli opiskeluaikana ei ongelmaa...mutta onko 33 v: n edes järkeä haaveilla tällaisesta uranvaihdosta...

tässä sekava selostus :)
Minun opiskeluni ovat edenneet näin: Olen ylioppilas, opiskelin AMK:ssa sairaanhoitajaksi. Olen ollut vuosia töissä. AMKiin nuorisopuolelle terveydenhoitajaopintoihin. Pääsin. Mulla hyväksiluettiin sh-opinnot, nyt teen omalla henkilökohtaisella opintosuunnitelmalla aikuispuolen opiskelojoiden kanssa th-opinnot. Lähipäiviä n. 2 kuukaudessa, paljon kirjallisia töitä ja 8 opintopisteen oppari. Harjoitteluja 3, yksi 6 viikon, yksi kolmen viikon ja yksi neljän viikon harjoittelu. Mulla on kolme lasta, mies vuorotöissä ja nyt olen loppusyksyn opintovapaalla ja teen opinnot loppuun. Ja muuten...toistaiseksi aion palata vanhaan työhöni sairaanhoitajana, koska tykkään siitä niin paljon

Ja nykyään hoitoalalla voi tehdä päivätöitä aika hyvin, jos niin haluaa. Eli th ei ole ainoa vaihtoehto.

Yhteistyössä