""Olen varmasti ihmissuhteissa täysi kakara vaikka ikää on ehtinytkin jo kertyä 40v. ""
Niin, olisikohan jo aika ottaa sekin laji haltuun?
Sairauksia ja vastoinkäymisiäkin on tullut koettua tähän ikään mennessä.
Konkurssistakin selvisin kun viisi vuotta tein kahta työtä ja käytin rahaa vain halpaan ruokaan.
Mutta ehkä se juuri kuvaakin parhaiten periksiantamatonta luonnettani, en lannistu kunhan vaan on valoa tunnelin päässä ja pystyn hallitsemaan elämääni.
Olet voittanut paljon vastoinkäymisiä luottamalla itseesi. Parisuhteessa se juttu on kuitenkin, että pitää pystyä luottamaan toiseen ja itse suhteeseen. Se on ihan eri laji. On olemassa paljon ihmisiä, jotka hanskaavat kyllä yksilölajit, mutta eivät silti parisuhdetta. Hjallis Harkimo sanoi haastattelussa: ""en osaa seurustella, mutta aion hitto vieköön vielä oppia"".
""Mutta tuo tyttöystävän mahdollinen raskaus tuntuu asialta jolle sen tapahduttua en enää voisi mitään.""
Pelottavaa, eikö? Toiseen ihmiseen luottamisella on aina se kolikon kääntöpuoli, että on olemassa riski että toinen joko ryssi homman tai pettää luottamuksen. Minkä arvoista olisi luottamus jos tätä riskiä ei siihen sisältyisi? Pelkkää sanahelinää minun mielestä. Parisuhteen vaikein ja samalla hienoin juttu on minusta juuri se luottamus ja sen mukana tuona yhteenkuuluvuus. Luottamus pitää myös sisällään luottamuksen siihen, että asioita annetaan anteeksi, eikä suhde kaadu vaikka mokia tapahtuisi. Sitten on suhteen normeista kiinni, mitkä mokat annetaan anteeksi, ja mitkä ovat suhteen kuolamensyntejä.
""Olen tosiaankin jättänyt ehkäisyn tyttöystäväni harteille ja keskustelumme sai alkunsa koska häneltä oli jäänyt pillereitä väliin, joten vahinko on jo tapahtunut jos on. Päätin kun viime yönä valvoessani mietin asiaa, että en anna uuteen vahinkoon mahdollisuutta. Asunto on hankittuna ja pakkauspuuhat käynnissä.""
määrittelit siis tyttöystävän teot kuolemansynniksi, joka tuhoaa luottamuksen teidän suhteesta lopullisesti.
""On se jännää kuinka nopeasti asiat muuttuu, vielä viikko sitten suunnittelimme mahdollista perheen hankintaa muutaman vuoden kuluttua kunhan ensin olisimme asettuneet paikallemme ja saaneet muun elämämme haluamallemme mallille. ""
Asioita tapahtuu, mutta sinä päätät miten niihin reagoit. Sinulla on nyt kaksi mahdollisuutta, antaa anteeksi ja jatkaa suhteen rakentamista, uskaltaa luottaa. Tai vaihtoehtoisesti voit pistää kaiken matalaksi, ja preferoida riskittömyyttä. Toinnen näistä valinnoista johtaa elämään parisuhteessa, toinen taas johtaa elämään sinkkuna.