E
emppu
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja e:Alkuperäinen kirjoittaja ei jaksa enää:Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Alkuperäinen kirjoittaja emppu:Monet vastaukset osoittavat empatiakyvyttömyyttä ja suoranaista julmuutta. Totta kai ap on suurelta osalta omasta syystään ajautunut alkoholismiin, mutta eikö teidän mielestänne ihminen saisi purkaa tuskaansa ja hakea lohtua, vaikka onkin tehnyt virheitä.
Ap:lle voimia ja toivon, että pääset kuiville ja saat elämäsi järjestykseen!
No minäkin kyllä toivotan ap:lle onnea, mutta sitähän alkoholistit tekee... hakee vaan lohtua ongelmiinsa eikä koskaan ratkaise niitä tai ota sitä vastuuta.
mä oon jatkuvasti yrittänyt miettiä ratkaisua ongelmiini, lapseni takia. mutta ei se ole niin helppoa kun jatkuvasti painostetaan. mitä alkoholisti tekee jos stressataan ja painostetaan? ehkä ottaa sitten ryypyn. enkä hae lohtua ongelmiini. halusin kertoa näin nimettömänä koska en voi "oikeassa" elämässä kellekkään purkautua. sehän olisi aivan hirveätä. mutta kiitos voimien toivotuksesta! =)
Älä yritä muita syyllistää juomisestasi.. maailma ei aina mene sun pillin mukaan, vastaan tulee aina pahoja ihmisiä, ihmisiä jotka on eri mieltä ja ihmisiä jotka saattaa sanoo jotenkin loukaten. Mut ei se niiden syy ole jos sä juot.
Tuskin ap tosiaankaan tarkoitti, että juominen olisi muiden syytä, vaan halusi kertoa, että kun alkoholisti kohtaa vaikeita tilanteita, kuten painostamistasta ja stressiä, hän ratkeaa helposti juomaan. Tuo on totuuden kertomista- ei syyllistämistä.
Vaikka alkoholismi onkin sairaus, niin tältä palstalta alkoholistin on aika vaikea löytää ymmärrystä. Uskoisin, että sellaiset ihmiset, joiden läheisissä on alkoholisteja, ymmärtävät tilanteen paremmin. Muutenkin palsta on täynnä kaksinaismoralisteja. He itse eivät ikinä tee mitään väärin - ne on aina ne muut.