Mun tekis OIKEASTI mieli räjähtää ihan lopullisesti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi prkl!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi prkl!

Vieras
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRGGHHHHHHHHHH!!!!

Mä en nyt vaan yhtään jaksais enempää tuota vajaa 2v uhmista. Mies lähti eilen aamulla työmatkalle ja tulee vasta huomen aamulla takas. Tottahan toki minä ja muksu herättiin eilen nenät vuotaen, pojalla kauhea kuume ja mulla muuten vaan heikko olo. Ja tuo lapsi. Se on viimeiset 2 viikkoa vaan huutanut, koko ajan ja joka asiasta. Heti jos joku ei mee oman mielen mukaan, alkaa kuulua kiukkuinen "äiti! äiti! äiti!" ja jos en samassa sekunnissa juokse kysymään mikä arvon diktaattorilla on hätänä, niin voi jumalauta mikä kiekuminen ja karjuminen ja maahan heittäytyminen siitä syntyy. Tavarat lentää, poika koittaa viskoa akvaarioon tavaraa, vetää koiraa hännästä, repii tavaroita lattialle, räplää tietokonetta ja vaatii koko ajan jotain syömistä, mutta oikea ruoka ei tietenkään kelpaa, namia (eli meillä kuivattuja hedelmiä) pitäs saada kaiken aikaa.

Joo, perus uhmiksen touhua, ja pitäis ajatella että se raivoaa mulle koska luottaa muhun eniten, mutta ei munkaan pinna loputtomasti kestä. Nyt vielä kun hän on kipeä niin tää menee ihan yli koko touhun. Äsken juoksin tuon perässä ja painin pitkin lattioita reilun tunnin kun piti lähteä kauppaan. Poika on kyllä innoissaan lähdössä, muttei halua pukea. Olin huono äiti ja luovutin. Ei sitten mennä kauppaan, syököön purkista ruokansa perkele! Ei auta mikään mihinkään, ei huomioiminen, ei komentaminen, ei selittäminen miksi mitäkin ei saa, ei rangaistukset, ei mikään. Tekis mieli karjaista tuolle seuraavasta töllöntyöstä päin naamaa, mutta en aio sitä tehdä. Mutta mieli tekis niin että savu melkeen nousee jo korvista.

Asiaan ei yhtään auta se että ollaan molemmat herätty ainakin 7 kertaa viime yönä, poika tukkoisuuteen ja minä häntä lohduttamaan. Väsyttää, v**uttaa ja itkettää. Kiitos ja anteeksi purkautumiseni.

Kamalaa varmaan:( Meidän 2 v. 1 vko ikäisellä lattialle heittäytyminen ja huutaminen kestää normaalisti vain 10 s, sitten normaali meno taas jatkuu. Hän on kyllä saanut n. kuukauden välein kaksi 20-30 min. huutokohtausta ulkovaatteita pukiessa, toivotaan ettei noita tule paljoa lisää. Luulin olevani viilipytty luonteeltani, mutta kun pukee rimpuilevaa ja huutavaa lasta, itsellä hiki valuu selkää pitkin ja kello raksuttaa työpäivän alkua, niin kyllä menee pinna kireälle! Toivon että noita pahempia kohtauksia ei ala tulla useammin. Alkoiko teidän lapsella tuo jatkuva raivoaminen ihan yhtäkkiä vai pikku hiljaa?

Noista öistä sen verran, että minua säälittää niin paljon tukkoisuuttaan itkevä lapsi, että minulla on aina lasten nenäsumutetta kotona ja pistän sitä flunssa iskiessä iltaisin, että lapsi sekä minä pystymme nukkumaan. Yleensä poika nukkuu vain vähän tavallista levottomammin ja herää ehkä kerran yössä, kun olen pistänyt nenäsumutetta. Sipulinkuoret sängyssä, höyryhengitys sun muut on kyllä kokeiltu, mutta niistä ei vaan tuntunut olevan yhtään mitään apua.

LOL!!!!!!!!! Mielummin mä olisin himassa hoitamassa 2 v lasta ja touhuisin sen kans kaikkee, ku menisin kouluun opiskelemaan ja sit illalla lukisin kokeisii!!!!!!!!!!! MIETIS SITÄ!

Silloin kun meno kiihtyy meidän pojalla liiaksi eikä voida mennä hiekkalaatikolle, pistän kylppärin lattialle vettä sankoon ja pieniä kippoja purkkeja viereen, niin johan poika rauhoittuu leikkimään itsekseen. Itse lueskelen lehteä vessassa. Jotain 30-45 min. saan lukurauhaa:)

Meillä kanssa valvottiin viime yö kun neiti 1v itki isää, joka myös lähti eilen työreissulle ja tulee huomenna.
Kai se tästä, toivotaan että ensi yö on parempi. Täytyy keksiä jotain sellaista iltaohjelmaa että uni tulee väkisinkin.

[QUOTE="pirkko";25963359]Kamalaa varmaan:( Meidän 2 v. 1 vko ikäisellä lattialle heittäytyminen ja huutaminen kestää normaalisti vain 10 s, sitten normaali meno taas jatkuu. Hän on kyllä saanut n. kuukauden välein kaksi 20-30 min. huutokohtausta ulkovaatteita pukiessa, toivotaan ettei noita tule paljoa lisää. Luulin olevani viilipytty luonteeltani, mutta kun pukee rimpuilevaa ja huutavaa lasta, itsellä hiki valuu selkää pitkin ja kello raksuttaa työpäivän alkua, niin kyllä menee pinna kireälle! Toivon että noita pahempia kohtauksia ei ala tulla useammin. Alkoiko teidän lapsella tuo jatkuva raivoaminen ihan yhtäkkiä vai pikku hiljaa?

Noista öistä sen verran, että minua säälittää niin paljon tukkoisuuttaan itkevä lapsi, että minulla on aina lasten nenäsumutetta kotona ja pistän sitä flunssa iskiessä iltaisin, että lapsi sekä minä pystymme nukkumaan. Yleensä poika nukkuu vain vähän tavallista levottomammin ja herää ehkä kerran yössä, kun olen pistänyt nenäsumutetta. Sipulinkuoret sängyssä, höyryhengitys sun muut on kyllä kokeiltu, mutta niistä ei vaan tuntunut olevan yhtään mitään apua.[/QUOTE]

no alkuun meilläkin noi raivarit kesti tasan siihen asti että menin nostamaan lapsen syliin ja rauhoittelemaan. Viimeiset kaksi viikkoa se ei vaan on pahentanut sitä huutoa ja sätkimistä jos yritän ottaa syliin. :(

Sipulia ja nenäsumutetta mäkin oon pojalle laittanut jos on kipeä, mutta tällä kertaa se ei auttanut, itsellänikin vuotaa nenä enemmän kuin ikinä elämäni aikana. :(

Hanki korvatulpat tai kuulosuojaimet. Vaimentavat äänen siedettäväksi ja silloin omatkin hermot pysyvät paremmin koossa. Kokemusta on.

Muuten miten voi olla mahdollista, ettei kaksi vuotiasta saa puettua? Vai oletko niitä äitejä, joiden mielestä lasta ei saa pukea väkisin?

[QUOTE="vierailija";25963370]LOL!!!!!!!!! Mielummin mä olisin himassa hoitamassa 2 v lasta ja touhuisin sen kans kaikkee, ku menisin kouluun opiskelemaan ja sit illalla lukisin kokeisii!!!!!!!!!!! MIETIS SITÄ![/QUOTE]

Tuu ihmeessä kokeilemaan, veikkaan että juokset seuraavana päivänä riemusta kiljuen kouluun. Ei lapset ole aina pelkästään kivoja leikkikavereita, mutta ehkä säkin sen tajuat kun tuosta vähän kasvat. Muutenkaan en ymmärrä mitä te teinit pyöritte jossain mammapalstalla, pysykää siellä demin puolella vinkumassa.

[QUOTE="minä";25963487]Hanki korvatulpat tai kuulosuojaimet. Vaimentavat äänen siedettäväksi ja silloin omatkin hermot pysyvät paremmin koossa. Kokemusta on.

Muuten miten voi olla mahdollista, ettei kaksi vuotiasta saa puettua? Vai oletko niitä äitejä, joiden mielestä lasta ei saa pukea väkisin?[/QUOTE]

kyllä mä melko väkisin koitin pukea, mutta siinä kohtaa kun juokset kuudetta kertaa kiinni pentua joka karkuun päästessään riisuu kaikki siihen mennessä päälle saadut vaatteet, niin oileasti ei vaan enää jaksa. Toki jos meidän ois oikeesti ois ollut pakko johonkin mennä niin oisin pukenut vaikka väkisinkin. Mutta just nyt en jaksanut, on varmaan mullakin kuumetta.

kyllä mä melko väkisin koitin pukea, mutta siinä kohtaa kun juokset kuudetta kertaa kiinni pentua joka karkuun päästessään riisuu kaikki siihen mennessä päälle saadut vaatteet, niin oileasti ei vaan enää jaksa. Toki jos meidän ois oikeesti ois ollut pakko johonkin mennä niin oisin pukenut vaikka väkisinkin. Mutta just nyt en jaksanut, on varmaan mullakin kuumetta.

Ehkä sun pitäisi opetella parempia tekniikoita joilla saisit lapsen pidettyä aloillaan ja puettua väkisin (satuttamatta lasta tietenkin).

Sit yksi juttu mikä tuli mieleen, niin jos lapsi huomaa että joskus pääsee pälkähästä sillä että lähtee karkuun ja annat periksi, niin se taatusti kokeilee sitä samaa myös joka kerta.

Tsemppiä :)

[QUOTE="sandra";25963579]Ehkä sun pitäisi opetella parempia tekniikoita joilla saisit lapsen pidettyä aloillaan ja puettua väkisin (satuttamatta lasta tietenkin).

Sit yksi juttu mikä tuli mieleen, niin jos lapsi huomaa että joskus pääsee pälkähästä sillä että lähtee karkuun ja annat periksi, niin se taatusti kokeilee sitä samaa myös joka kerta.

Tsemppiä :)[/QUOTE]

enpä usko että tässä tilanteessa hän koki päässeensä pälkähästä, oli tosi pahoillaan ja pettynyt hetken päästä kun ei mentykään kauppaan. Mutta se on ihan totta että mun pitäs opetella paremmin kiinni tuosta raivohullusta, eihän tästä muuten tule pian enää mitään. Minkälaisia rangaistuksia tuon ikäinen muuten tajuaa, vai tajuaako oikein vielä mitään sellaisista? Poika on siis nyt aika tarkalleen 1v 10kk ikäinen.

Yhteistyössä