[QUOTE="JoJo";29009529]Entäs kun koulu on vahvasti uskonnollinen ja korostaa tätä jopa vanhempainillassa? Koemme että meidän omia periaatteitamme (emme kuulu kirkkoon) vastoin toimitaan jatkuvasti. Lapsi joutuu osallistumaan uskonnollisiin tilaisuuksiin ja uskontotunneille (ei kuulema et-opinnot sovi lapsen lukujärjestykseen). Välillä tuntuu ahdistavalta, kun Wilma-viestitkin pyhien tienoilla ovat pelkkää uskontojorinaa.
Lapsi myös sijoitettiin seurakunnan iltapäiväkerhoon, vaikka haimme koulun iltapäiväkerhoon (koulu ja srk:n ip-kerho tekevät yhteistyötä).
Opettajana toimiva sukulainen on kehottanut ottamaan yhteyttä koululautakuntaan, mutta olen vielä kahden vaiheilla. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Minun oman kokemukseni mukaan tällaiset erittäin uskovaiset ihmiset ovat melko suvaitsemattomia. Erilaisia lapsia ei juurikaan hyväksytä, ja tähän ollaankin törmätty jo useaan otteseen.
On mielestäni outoa että vielä nykyisinkin koulu saa tuoda noin vahvasti esiin kristillisen uskonsa. Puhun koulusta yleisesti, koska opettajat ovat ilmeisesti valittu tietyin perustein, eli että kaikki kannattavat samaa näkemystä.
Tästä tekstistä nyt varmasti tutut tunnistaa. Mutta joo, onko muilla kokemuksia tai vinkkejä meidän tilanteeseemme? Tarkemmin en selitä, mutta sanon että meidän lapsen tilanteessa uskontotunneille osallistuminen on suorastaan haitallista.[/QUOTE]
Missä päin Suomea tällainen koulu on? Aika harvinaisuus varmaan, musta tuntuu, että kouluissa ollaan lähinnä varpaillaan, että ei vaan olisi tunnustuksellista tai ei kai vaan joku loukkaannu suvivirrestä. Itse olisin kyllä tyytyväinen, jos lapseni koulussa olisi kristilliset arvot, jäisi noitakirjat ja halloween-vamppyyrit vähemmälle.