haiseva hengitys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja röyh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

röyh

Vieras
hengitykseni haisee tosi pahalle en voi puhua ja katsoa ihmiseen päin jonka kanssa keskustelen heti vetävät sormensa nenän eteen.tupakkii poltan.voisko olla joku tulehdus?henkitorvessa tekeekö tk.ssa jotain kokeita jos pyytää.tää riesa nyt n.2.v ollu aiemmin ei mitään vaikka rölliä poltin silloinkin.

Kyllä lääketiede muistaakseni voi osaa ko vaivasta kärsiviä auttaa, käy juttelemassa. Tiedän kyl että ekaksi kehoitetaan lopettamaan tupakan poltto ja käymään hammaslääkärissä.. Sulla voi olla suussa tai nielussa jokin ikävänhajuinen bakteerikanta johon esim. ruokavaliolla ja jollain desinfioivalla lääkityksellä voisi saada helpotusta. Lasten kitarisoja on poistettu joskus menneininä vuosina jos on tuommoista vaivaa ollunna.. en tiedä nykyajan "trendeistä" alalla; lääkärikunta tietänee paremmin.

Tupakka on varmasti yksi pahan hajun aiheuttaja. Muita vaihtoehtoja on mm. huono suuhygienia, hampaiden kiinnityskudoksen tulehdus (=parodontiitti) ja hammaskivi, reiät, osittain puhjenneet viisaudenhampaat, joiden ympärillä tulehdusta, jokin muu suun tai nielun tulehdus, peitteinen kieli (voi harjata kevyesti hammasharjalla pari kertaa viikossa), karvakieli, huono syljeneritys...
Joskus taustalla on nk. hajunenä eli halitosis.
Suuvedet yms. eivät auta, jos taustalla olevaa tekijää ei hoideta. Lisäksi alkoholipitoisia suuvesiä ei enää suositella, koska ne aiheuttavat kohonneen riskin sairastua suusyöpään. Niin että hips hammaslääkäriin!

Mulla ainakin kertyy noihin nielurisoihin ruuan tähteitä... eli vika saattaa olla nielurisoissa.. Mulle niihin kertyy semmosia valkosia paakkuja... Kauhea vaiva en minäkään kehtaa paljon suutani aukoa! Tämä häiritsee jokapäivästä sosiaalielämää! Ens tiistaina aika lääkäriin tästä vaivasta! Hävettää niin kauheesti ku suun aukasee niin paska haisee :'(

Uskoisin kysymykseesä olevan refluksi-tauti. Eli itsellänikin on tuo sama vaiva.
Siinä mahan ja ruokatorven välissä oleva "portti" ei sulkeudu kunnolla, ja päästää näinollen hajut vatsasta suuhun.
Myöskin aiheuttaa röyhtäilyjä ja närästystä. Eritoten vaivaa jos on syönyt liikaa.
Apteekista saa tähän kyseiseen tautiin närästyslääkettä, kunhan osaa kysyä sitä. Sekään eikait paranna tautia, mutta helpottaa ainakin.

Lopullinen ratkaisu on kaiketi jonkinlainen leikkaus. Kysykää paremmin lääkäriltä.

yksityisellä käyn hammaslääkärillä ei ole kuin 4kk aikaa kun kävin ei reikiä ja hammaskivi poistettiin suuhygienia on kunnossa johtuu muusta pitää kysyä ihan lääkäriltä.Hammastohtori ei nähnyt mitään ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2006 klo 14:24 haisuli kirjoitti:
Mulla ainakin kertyy noihin nielurisoihin ruuan tähteitä... eli vika saattaa olla nielurisoissa.. Mulle niihin kertyy semmosia valkosia paakkuja... Kauhea vaiva en minäkään kehtaa paljon suutani aukoa! Tämä häiritsee jokapäivästä sosiaalielämää! Ens tiistaina aika lääkäriin tästä vaivasta! Hävettää niin kauheesti ku suun aukasee niin paska haisee :'(
KERRO IHMEESSÄ MITÄ NE SIT SANO!!!!
mULLA IHAN SAMA VIKA JA HAITTAA TOSI PAHASTI ELÄMÄÄ...
MINNE MENET VAIVASI KANSSA,IHAN TAVALLISELLE LÄÄKÄRILLE/YKSITYISELLE?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2006 klo 21:00 Minä kirjoitti:
\
Hei Minä! Miksi et itse mene lääkäriin jos sulla sama vaiva kiusaa???

Mieheni tupakoi,ja henki haisee....se on se syy meillä.Koska:kun hän on silloin tällöin muutamia kuukausia polttamatta,niin hengitys ei haise...Putsaa hammasvälisi hammaslangalla,harjaa myös kielesi.

LOPETA TUPAKOINTI :kieh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2006 klo 21:00 Minä kirjoitti:
\
Mulla ainakin kertyy noihin nielurisoihin ruuan tähteitä... eli vika saattaa olla nielurisoissa.. Mulle niihin kertyy semmosia valkosia paakkuja... Kauhea vaiva en minäkään kehtaa paljon suutani aukoa! Tämä häiritsee jokapäivästä sosiaalielämää! Ens tiistaina aika lääkäriin tästä vaivasta! Hävettää niin kauheesti ku suun aukasee niin #&%?$!* haisee :'(
Nyt käyty terveyskeskuksessa... Pani labraan lähetteen ja ne otti multa nieluviljelyn ja 3 putkea verta! Miksiköhän?? Kuulemma laaja verikoe!!! Korvalääki tekee päätöksen et leikataanko nielurisat... Toivottavasti!!! :x

Olen myös kärsinyt jo varmaan 2-3 vuotta haisevasta nenästä. Ensin luulin että haju tulee suusta mutta kyllä nyt olen itse paikallistanut hajun nenään. Minulla on astma, ollut jo yli 10v. mutta vaiva tuli vasta myöh. Olen käynyt yksit. lääkärillä vaivasta 6-7 kertaa,eivät muka löydä syytä. Hampaat on kunnossa. Olen käyttänyt rahaa ihan mielettömästi tähän vaivaan ja vaiva on edelleen olemassa. Nyt viimeksi 2 kk sitten minulta leikattiin nielurisat jos vaiva lähtisi. Ei lähtenyt joten risaleikkaus oli ihan turha ja olin vielä yksit. kautta joten nenä on tullut hintoihin. En tiedä mitä teen sauraavaksi mutta sosiaalisen elämän olen jo unohtanut, ei voi mennä edes pelejä kattomaan jossa joutuu istumaan toisten vieressä. Tuntuu että välttelee kaikkia ihmisiä jotka tulee vähänkin lähelle. Hoidan itseäni todella hyvin joten naishenkilölle tämä vaiva on aivan katastrofi. Mitä teen seuraavaksi? Lääkäreille en enää viitsisi rahojani syytää, ainoastaan jos tiedän että vaiva lähtee. Tietääkö kukaan sellaista lääkäriä joka hoitaisi vaivan pois? Kylllä tähän nyt joku keino pitää löytyä.... :'(

Mars jollekin hyvälle ja kokeneelle korva- nenä- ja kurkkutautilääkärille siskot jos hammaslääkäri ei osaa auttaa. Vastaanottovirkailijalta voi surutta kysyä kuka olisi kokenein lääkäri jne.

\
Mulla ainakin kertyy noihin nielurisoihin ruuan tähteitä... eli vika saattaa olla nielurisoissa.. Mulle niihin kertyy semmosia valkosia paakkuja... Kauhea vaiva en minäkään kehtaa paljon suutani aukoa! Tämä häiritsee jokapäivästä sosiaalielämää! Ens tiistaina aika lääkäriin tästä vaivasta! Hävettää niin kauheesti ku suun aukasee niin #&%?$!* haisee :'(

mulla on ollut tämä vaiva viime kesästä asti.multa leikattiin 10.6.nielu ja kitarisat,koska sitä ennen mulla oli ollut mononukleoosi.haisin koko helevetin 2006-kevään ja sitten kun leikkaus tehtiin nin se loppu siihen..kesällä ei kukaan maininnut tai sanonut mitään hajuista (kesä on paras!) mutta sitten kun syksyllä alko lukio,niin yks kaunis päivä luokan jätkät ja muutkin ihmettelee suureen ääneen"haiseeko täällä #&%?$!*?!" ihmettelin miksi mulla oli syksyllä kaula kipeänä ja tuntu kuin kurkku ois tulessa..tätä on jatkunut koko ajan.ensin luulin että kurkkuni haisee #&%?$!*,mutta sitten ymmärsin että voimakas haju tulee nenästä.uskomatonta. pahinta tässä on se että haju leviää koko alueelle missä olenkin,ja vaikka lukiossa ollaan,mua on kiusattu tästä hajusta.eihän se mikään ihmekään..mua jännittää ja pelottaa kauheasti sosiaaliset kanssakäymiset,ja varsinkin puhuminen kasvotusten ihmisten kanssa.välttelen ihmisiä ja olen alkanut laistaa kouluruokailut.ihmiset katsovat kuin jotain ruttoa,ja eivät mielellään ole tekemisissä mun kanssa..kuitenkaan kotona ei kukaan jaksa sanoa mitään,eikä ne huomaa.tämä koko tauti kuulostaa tosi oudolta,mutta huomasin ilokseni että en ole ainoa kärsivä. mutta eihän se voi olla mahdollista että nykyaikana ei tämmöiseen vaivaan löydy parannuskeinoa?! koska varsinkin näin naisihmisellä ja nuorella semmoisella,jolla on elämä edessä,ei hirveästi olisi tuhlata aikaa masennukseen, tämmöisen jutun takia,eikä miettiä mitään äärikeinojakaan..kuitenkin olen sen verran optimistinen että laitan "selviytymiseni" lääkärin ja muiden ammattilaisten varaan,vaikka se harmiksi onkin äitini kukkarolle.. :/

Itselläni on sama vaiva, eikä siihen apua lääkäreiltä saa (hampaissa ei ole vikaa). Jos saat apua, niin ilmoita ihmeessä missä kävit.
Ottaa tosiaan päähän kun jotkut vain ylimielisesti neuvovat päivänselvät seikat kuten esim. tupakoinnin lopettamisen, hammaslääkärissä käymisen, suuvesien käyttämisen, kielen harjaamisen, jne.. Olen kokeillut kaikkea mahdollista, mitä apteekistakin saa ja kantanut sinne pienen omaisuuden.
Nenäni on usein tukossa ja kirvelee sekä ontelotkin polttavat (ei ole kuulemma tulehdusta!) Syynä voi olla ehkä allergia tai hiivasyndrooma.
A-vita ja suolahuuhtelu auttaa kirvelyyn, mutta en pysty itse haistamaan, milloin haisen tai en, joten ratkaisun löytäminen on hieman hankalaa. Kuulen vain selkäni takana pilkkausta ja kauhistelua. Vanha viina ja valkosipuli taitavat olla ainuita hyväksyttyja aromeita.
Pitäisi kai perustaa yhdistys kaikille meille haisuleille sekä oikea "hajuklinikka" kaikille onnettomille. On meilläkin oikeus elää!!! :hug:

HEi.
Luulin myös hengitykseni hajun johtuvan nielurisoista..mutta se johtuikin kilpirauhasen vajaatoiminnasta(kroon.tulehdus)
Eikä sille voi oikein mitään,lääkäri sanoi vain että käytä suuvesiä.

Joskus kyllä haisee myös hampaatkin jos ei ole vähään aikaan muistanut käyttää hammas lankaa. :x

Yhteistyössä