Häiriköivät naapurit.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pirpana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pirpana"

Vieras
En kestä enäää.
Olemme asuneet puoli vuotta nykyisessä asunnossamme. Meillä on 2 lasta, alle 2-vuotiaita.
Ongelmana on yläkerran naapurit.. Alkuun kun muutimme, joka ikinen viikonloppu, ja välillä arkipäivisinkin kuuluu armotonta tappelua ja huutamista ja kiroomista ja kolistelua. Tätä jatkui päivän ja läpi yön. Eräänä viikonloppu iltana tämä naishenkilö huusi kovaan ääneen "Apua, auttakaa!". Oli tosi kyseessä ja soitimme poliisit.. Tämän episodin jälkeen postiluukustamme tipahti anteeksi pyyntö viesti, ja pyykkituvalla ollessani nainen kertoi elämäntilanteestaan. Alkoholi on vahvasti miehen elämässä mukana ja se tuottaa ongelmia. Kovasti oli pahoillaan tilanteesta ja kertoi häpeilevänsä jne. Hän tietää että meillä asuu pieniä lapsia. Kuukauden verran sitten saimmekin olla rauhassa. Välillä kuului kun he keskustelivat hiukan lujemmalla äänellä, mutta ei enää ni häiritsevästi yö aikaan tapellut niin että taulutkin lenteli seiniltä.
Valitettavasti nyt tämä on alkanut taas. Satunnaisina öinä tätä on jatkunut parin kuukauden ajan, nyt muutaman yönä en ole saanut nukutuksi heidän tappelujen vuoksi. Heillä on 2 isoa koiraakin, jotka innostuvat haukkumaan silloin kun isäntä ja emäntäkin on äänessä. Meillä vauva muutenkin heräilee öisin 3-7 kertaa yössä, ja itsellä kun on mahdollisuus nukkua niin yläkerran vuoksi tämä on mahdotonta. Olisi paljon muutakin valittamisen aihetta, mitä ei jaksa kirjottaa edes.. He tekevät elämästämme ihan helvettiä tätä menoa. Isännöitsijälle ollaan koitettu tän viikon ajan soittaa ja jätetty soittopyyntökin, vastausta ei oo kuulunut.
Taas äsken se akka siellä jotain kiljahteli, normaalia huutamista kovemmalla äänellä, jonka jälkeen taas kuului kova rysäys. Tais mies taas paiskaa seinille. Onneks sentään lapset ei heränny tähän, sit olisin suuttunut..

Mä soittaisin vaan poliisille aina kun tuntuu että siellä tapellaan fyysisesti. Jos tarpeeksi sapettais niin varmaan jo pelkästä huudostakin lähtis soittoa.

Voi ei...otan osaa, meillä sama tilanne :( Tosin yläkerrassa ei tapella mutta muuten äänekästä menoa ja kolinaa ja ryskettä. Olen sanonut asiasta suoraan, kuukauden verran oli suht hiljaista ja taas jatkunut samanlaisena. Isännöitsijään olen minäkin suunnitellut olevani yhteydessä.
Olen asunut monissa kaupungin vuokra-asunnoissa ja missään en ole kärsinyt näin naapureista. Nyt kun vihdoin ostettiin oma asunto niin kävi näin :( Lapsi ei enää muuten heräilisi öisin kuin satunnaisesti mutta tuolla kun on möykkää niin herää usein.

[QUOTE="Mie vaan";23220879]Mä soittaisin vaan poliisille aina kun tuntuu että siellä tapellaan fyysisesti. Jos tarpeeksi sapettais niin varmaan jo pelkästä huudostakin lähtis soittoa.[/QUOTE]
Peesi. Itsekin soittaisin poliisille aina tuollaisesta metelistä. Varsinkin, jos kuulen, että jotain pahoinpidellään!

monessa eri asunnossa olen minäkin asunut, eikä koskaan ole ollut tälläisiä naapureita..
Ja ihemttelen suuresti miksi näiden suhde jatkuu edes vielä. Mies alkoholisti ja nainen on uskovainen. Ovat olleet yhdessä ainakin 20 vuotta, silloin muuttivat asuntoonsa. Naisen puheiden mukaan.

Jokaisesta poliisille soitetusta kerrasta kannattaa myös ilmoittaa isännöitsijälle, koska heillä ei muuten ole häiriöstä tietoa. Isännöitsijälle kannattaa laittaa vaikka sähköpostia, jos ei puhelimella saa kiinni. Tsemppiä teille, meillä asui ennen alakerrassa samanlainen pariskunta, mutta onnesi muuttivat pois.

[QUOTE="pirpana";23220929]monessa eri asunnossa olen minäkin asunut, eikä koskaan ole ollut tälläisiä naapureita..
Ja ihemttelen suuresti miksi näiden suhde jatkuu edes vielä. Mies alkoholisti ja nainen on uskovainen. Ovat olleet yhdessä ainakin 20 vuotta, silloin muuttivat asuntoonsa. Naisen puheiden mukaan.[/QUOTE]

Alkoholismiin liittyy usein hyvin vahvasti läheisriippuvuus, kumpikaan ei osaa enää elää ilman toista, vaikka se perhe-elämä onkin ajoittain yhtä helvettiä. Läheisriippuvainen muistaa vain ne paremmat ajat/hetket, jos tulee puheeksi ero.

Huomenna vielä yritän tavoittaa, sitten lähestyn sähköpostitse.
Hauskinta tässä on vielä se, kun tulimme asuntoa katsomaan ja vanha asukas sen meille esitteli. Kysyin minkälaiset naapurit tässä on, juuri kun lapsia meillä on niin asukas sanoi että erittäin mukavat. 3 vuotta olivat itse asunnossa asuneet, ja muuten asuisivat vieläkin mutta eron myötä asunto oli liian iso. Heillä oli siis itselläänkin lapsia, joten kuvittelisin että olisivat maininneet näistä naapureista.. Eihän se kuitenkaan heiltä ole pois milläänlailla, muutimmeko tähän vai emme. vuokra-asunnosta kun on kyse..

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;23220963:
Alkoholismiin liittyy usein hyvin vahvasti läheisriippuvuus, kumpikaan ei osaa enää elää ilman toista, vaikka se perhe-elämä onkin ajoittain yhtä helvettiä. Läheisriippuvainen muistaa vain ne paremmat ajat/hetket, jos tulee puheeksi ero.

Nainen ei käytä alkoholia lainkaan, siksi ihmettelen suuresti kuinka hän moista jaksaa vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;23220963:

niin, totta. Ja totta sekin, että usein myös alkoholisimiin sairastanut osaa sitoa toisen ihmisen itseensä.
Syyllistämällä, nöyryyttämällä, murentamalla toisen itsetunnon, niin alas, että toisen jättämisen kynnys kasvaa liian suureksi- uskallus ottaa niin suuri askel kutistuu kotiin jäämiseksi. Uskoksi siihen, ettei osaisi, voisi tai pärjäisi yksin.

[QUOTE="pirpana";23220978]Nainen ei käytä alkoholia lainkaan, siksi ihmettelen suuresti kuinka hän moista jaksaa vielä.[/QUOTE]

Koska ei halua/pysty muuallekaan lähtemään _vielä, ehkä_

[QUOTE="pirpana";23220978]Nainen ei käytä alkoholia lainkaan, siksi ihmettelen suuresti kuinka hän moista jaksaa vielä.[/QUOTE]

Hän on läheisriippuvainen ei uskalla ei halua olla ilman muita ja tuttuja