haikaran purema

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja musti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niitä on varmaan niin erilaisia, mutta muutama punainen jälki. Mun lapsi on nyt vuoden, ja hällä on vielä haikaranpuremat näkyvissä niskassa. Mä olen kohta 30, eikä mulla enää niitä ole. Oisko ne hävinneet joskus ennen koulun alkua.

Meidän pulskaa vauvaa piti retuuttaa paitsi niskasta niin myös peffasta. Eli on komiat puremat sekä että. Kuulemma ne voivat vaaleta, taikka sitten eivät, tai voivat tulla esille esim. oikein suutuksissa ollessa.

Minun lapsellani on sekä niskassa että otsassa. Synnärillä sanoivat, että häviävät ensimmäisen vuoden aikana, mutta eivätpä hävinneet. Otsassa onneksi enää haalea jälki, joka näkyy paremmin vain silloin, kun tyttö on vihainen. Ja ikää on nyt siis 8 v.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti K.:
Minun lapsellani on sekä niskassa että otsassa. Synnärillä sanoivat, että häviävät ensimmäisen vuoden aikana, mutta eivätpä hävinneet. Otsassa onneksi enää haalea jälki, joka näkyy paremmin vain silloin, kun tyttö on vihainen. Ja ikää on nyt siis 8 v.

Ai teillä on tuo ilmiö, mistä kätilö meille puhui! Nauretaan, että voi sit lapselta kysyä, että ootko sie jostain vihainen? Ja katsoa sit kalsareiden alta vastauksen, jos mököttää eikä vastaaa!

Mun tytöllä oli otsassa, sellainen aika haalea punertava läiskä, joka näkyi etenkin silloin kun vauva itki, tai oli aikeissa itkeä. Niskassa oli toinen samanmoinen. Niskan läikkä näkyy haaleana edelleen, otsassa ei oo enää mitään.

Ja pojalla on alaselässä mongoliläiskä :)

Niskassa selvät jäljet, mutta ikääkin tosin vasta vajaa 10kk. Vähän ehkä ovat vaalenneet syntymästä.

Eikös sellainen V-kirjain otsassa ole myös yleinen haikaranmerkki? Onkos kenenkään lapsella moista?

Mun tytöllä oli ja on. On 5v, on otsassa ja silmäluomissa. sanoivat, että häviävät, mutta otsan puremapa ei ole hävinnyt. No kasvatin tytölle otsatukan, jonka alle se peittyy, eli nyt ei sitten huoma mitään. Tyttö haluaisi nyt kasvattaa sen otsatukan pois, minä en halua, että kasvattaa, ettei aleta kiusata tms, kun sen sitten taas huomaa..

Meidän kaikilla lapsilla on ollu haikaranpuremat otsalla syntyessä. Vanhimmalla lapsella oli lisäksi kolmion mallinen jälki (kai tääki on haikaranpurema kun on ihan samannäköinen) just takapuolen yläpuolella ja se on siinä vieläki. Se on kätevä varoituskolmio kaiken hajun varalle :D

Mut siis kaikilta on häipyny ne otsalla olevat jäljet siinä yhden vuoden iässä tai ennemminki. muoks. niin olihan niitä tosiaan silmäluomissaki mutta hävinneet ovat!

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Niskassa selvät jäljet, mutta ikääkin tosin vasta vajaa 10kk. Vähän ehkä ovat vaalenneet syntymästä.

Eikös sellainen V-kirjain otsassa ole myös yleinen haikaranmerkki? Onkos kenenkään lapsella moista?

Meillä on niskassa edelleen ja otsassa oli myös. Otsan merkki haalentunut lähes näkymättömäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Meidän kaikilla lapsilla on ollu haikaranpuremat otsalla syntyessä. Vanhimmalla lapsella oli lisäksi kolmion mallinen jälki (kai tääki on haikaranpurema kun on ihan samannäköinen) just takapuolen yläpuolella ja se on siinä vieläki. Se on kätevä varoituskolmio kaiken hajun varalle :D

Mut siis kaikilta on häipyny ne otsalla olevat jäljet siinä yhden vuoden iässä tai ennemminki.

Toi on mongoliläiskä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Meillä on kuopuksella vieläkin ja ikää 4v ja just ton näköinen ja tais olla tukan allakin päässä jossain lisää :wave:

Meillä myös 4 veellä vielä niskassa ja neuvolan täti ihmetteli miten voi olla vielä :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Mut siis kaikilta on häipyny ne otsalla olevat jäljet siinä yhden vuoden iässä tai ennemminki.

Toi on mongoliläiskä =)

Ai jaa :o En oo kuullukaan tuommosesta ikinä :o Höh, luulin sen olevan ihan sama juttu ku otsassaki oli :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Toi on mongoliläiskä =)

Ai jaa :o En oo kuullukaan tuommosesta ikinä :o Höh, luulin sen olevan ihan sama juttu ku otsassaki oli :ashamed:

Niin mulle neuvolassa sanottiin.

Yleisimpiä ne on monikulttuurisilla lapsilla, mutta on niitä muillakin joskus, kuulemma.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ai teillä on tuo ilmiö, mistä kätilö meille puhui! Nauretaan, että voi sit lapselta kysyä, että ootko sie jostain vihainen? Ja katsoa sit kalsareiden alta vastauksen, jos mököttää eikä vastaaa!

Kalsareiden alta? Mitä multa nyt meni ohi?!? Eihän meillä kalsareita päässä pidetä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kalsareiden alta? Mitä multa nyt meni ohi?!? Eihän meillä kalsareita päässä pidetä...

Meitin taaperolla on peffan yläpuolella läntti.

Ravistettava: katoin pikasesti googlesta niin ei ainakaan oo samannäkönen ku meidän pojalla. Hällä se on semmosista punasista (hento punainen) pisteistä muodostunut kolmio, ei oo koholla ihosta eli ei tunnu sormelle. Vaikee kuvailla minkälainen se on :/

Ravistettava: katoin pikasesti googlesta niin ei ainakaan oo samannäkönen ku meidän pojalla. Hällä se on semmosista punasista (hento punainen) pisteistä muodostunut kolmio, ei oo koholla ihosta eli ei tunnu sormelle. Vaikee kuvailla minkälainen se on :/

Ei meidän pojallakaan ole koholla ihosta, vaan samanlainen kuin haikaranpuremat niskassa ja otsalla.

Yhteistyössä