Häiden peruminen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anna-83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anna-83

Vieras
Meillä piti olla häät heinäkuun lopulla ja tänään mies ilmoitti että haluaa perua häät... Kysyin syytä eikä kuulemma ole valmis avioliittoon vaikka meillä kaksi yhteistä lasta. Haluaa kuitenkin olla kanssani ja rakastaa kuulemma yhtäpaljon kuin ennenkin...??? Meillä piti olla isot häät 250 vierasta, mies siis halusi noin isot häät, en minä. Kaikki varattu ja hankittu häitä varten. En tiedä sitten pelästyikö mies häiden budjettia? Mutta itse hän halusi isot häät ja minä olen kuitenkin vielä äitiyslomalla joten en pysty kustannuksiin osallistumaan.... Minulla on sellainen olo etten tiedä miten tästä jatkaa eteenpäin, tekisi mieli ottaa lapset ja tavarat ja häipyä.

Harva mies tajuaa ja tietää mitä häät maksa, ei siis varmaankan ymmärtänyt 250 häävieraan budjeetia. Epäilen, että tästä kysymys, mutta kysy suoraan ja varmista. Jos kyse muusta niin rutista se hänestä ulos.

mitä valmiutta avioliittoon tarvitaan,jos sua rakastaa,ja aikoo elää sun kanssas loppuelämän?eikö se ole silloin selvää,eikä muuta mitään,vaikka meneekin naimisiin.
en ymmärrä tuota lausetta,että en ole valmis avioliittoon!!!!hah!

No jos ei ole valmis avioliittoon mutta lapset on tehnyt niin minusta se on omituista. Avioliiton voi päättää koska tahansa, mutta lapset ovat ikuisia. Miten ihmeessä joku voi pelätä naimisiinmenoa noin paljon?
Minä myös nostaisin kytkintä jos häät peruttaisiin.

Monet miehet ovat minua tahtoneet ja halunneet, mutta yksikään ei ole halunnut mennä naimisiin kanssani. Tiedän surun.. mutta sitten tuntemani miehet ovat menneet kyllä jonkun muun kanssa naimisiin.

Niin budjetti olisi ollut 15000 ? ja oli aivan ihmeissään miten voi maksaa noin paljon. Niin ja tuon budjetin kuuli eilen pitopalvelusta.... Tähän asti ihan innoissaan suunnitellut häitä... :( Tai ehkä hän ei vain rakasta minua tarpeeksi, siltä minusta ainakin tällä hetkellä tuntuu... Mutta heitänkö tämän kaiken muun hyvän pois vain siksi ettei häitä tule...?? Mä oon niin kiukkuinen ja surullinen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin budjetti olisi ollut 15000 ? ja oli aivan ihmeissään miten voi maksaa noin paljon. Niin ja tuon budjetin kuuli eilen pitopalvelusta.... Tähän asti ihan innoissaan suunnitellut häitä... :( Tai ehkä hän ei vain rakasta minua tarpeeksi, siltä minusta ainakin tällä hetkellä tuntuu... Mutta heitänkö tämän kaiken muun hyvän pois vain siksi ettei häitä tule...?? Mä oon niin kiukkuinen ja surullinen.

puhu ukkos kanssa nää samat!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ainhan voitte pitää pienemmät häät. Saatte kustannuksia pienemmiksi.
Katso nyt tilannetta rauhassa. Ei paniikkia.

No rahastahan se no tietenki kiinni!! Kuka hullu järjestää 15000 euron häät??? Yksi päivä ja tollanen raha muiden kestitsemiseen??!! HÄH??? Ette sitten yhtään aikaisemmin tehny mitään budjettia tai miehellesi ei tullut yhtään mieleen kuinka paljon 250 hengen syöttäminen maksaa???? Nyt karsimaan vieraat 100 henkeen ja kulut pienemmiksi, niin pääsette siihen tavoitteeseen johon olette menossa, eli naimisiin. Eikai jokaista "moikkaustuttua" tarvi pyytää paikalle...

kylläpä täällä ollaan heti neuvomaan et nosta kytkintä....kannattaa nyt kuitenki ensin puhua miehelle ja selvittää onko kyse vaan rahasta vai onko miestä vaan ruvennu jännittämään vai onko tosiaan niin et ei enää rakasta.
Jos nyt vaikka rahasta kii ni perutte isot häät ja järkkäätte pienemmät tai meette maistraattiin ja sit pienet kahvitukset pienelle porukalle jossa lähimmät ihmiset.

15000 eur ! Huh ! Hirveen hintasta !

Karsikaa vieraita (tosiaan kaikki moikkaustutut pois ja paikalle vain sukulaisia ja ihmisiä joiden kanssa oikeasti olette tekemisissä).
Miettikää minkä kaiken voisi tehdä itse / talkoilla / ostaa käytettynä tai vuokrata tai lainata(vielä on kuitenkin aikaa heinäkuuhun).
Miettikää tarjoiluita uudestaan josko voisi kehitellä jotain edullisempaa (enkä nyt tarkota mitään grillimakkara-linjaa).
Tässä vinkkejä jos häiden perumisen syy on vain raha...

Kysy, että jos menisitte ihan vaan pikaseen maistraatissa kaksisteen naimisiin, ilman mitään juhlia niin passaisko se? Jos edelleen se pelkkä naimisiinmeno on se ongelma, niin huh huh.

Ei myönnä että raha syynä. Eikä halua maistraatissa naimisiin vaan sitten kun mennään niin pidetään kunnon häät... Hän sanoi että haluaa kyllä vielä joskus kanssani naimisiin muttei vielä... musta on naurettava sanonta ettei ole valmis...!!! Mitä Vi...a se muka tarkoittaa, eikä hän osaa selittää tarkemmin miksei ole VALMIS.... :(

No ei käy! Joko naimisiin NYT tai ei ollenkaan! EIkö nyt ole jo myöhäistä perua? Siis eikö tähän aikaan ole jo kutsut lähetetty ja suurimmat laskut maksettu?

"ymmärtäisin", jos teillä ei olisi lapsia. Silloin olisi vakavasti paikka miettiä jatkaako suhdetta. Tota en ymmärrä. Ei tollasia juttuja suunnitella noin pitkälle ja sitten peruta! JOS vieraita ei ole vielä kutsuttu, kannattaa harkita karsia vieraista vaikka puolet pois. Mikäli meinaa tulevaisuusdessakin haluta isot häät, ei ne hinnat siitä ainakaan laske.

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
No jos ei ole valmis avioliittoon mutta lapset on tehnyt niin minusta se on omituista. Avioliiton voi päättää koska tahansa, mutta lapset ovat ikuisia. Miten ihmeessä joku voi pelätä naimisiinmenoa noin paljon?
Minä myös nostaisin kytkintä jos häät peruttaisiin.

Peesi! En yhtään ymmärrä sitä että ENSIN halutaan lapsia ja SITTEN VASTA jossain vaiheessa aletaan miettiä halutaanko olla loppuikä yhdessä ja mennä naimisiin. Eikö muka noita kahden tai useamman perheen väliä reissaavia lapsia ole jo muutenkin tarpeeksi.

mielestä kyseessä on selvästi se että mies säikähti budjettia. Tuon takia ei kyllä kannata erota vaan yrittää miettiä voiko budjettia vielä pienetää. Onhan 15 000 aivan kamala summa häihin hassattavaksi, siis jos ei ole erityisen rikas

Alkuperäinen kirjoittaja lotta:
Harva mies tajuaa ja tietää mitä häät maksa, ei siis varmaankan ymmärtänyt 250 häävieraan budjeetia. Epäilen, että tästä kysymys, mutta kysy suoraan ja varmista. Jos kyse muusta niin rutista se hänestä ulos.

Eiköhän nuo asiat oteta selville jo ihan aluksi, kun lähdetään suunnittelemaan vieraslistaa.

Yhteistyössä