Mennäkö parin viikon päästä häihin vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä tekisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Miehetkään ei näköjään ole oppineet, että ei toista pysty muuttamaan, vaan sen kanssa pitää vaan oppia elämään, koska on niin luvannut. Olen pahoillani puolestasi :( Itse en menisi häihin, aiheuttaisi liikaa pahaa mieltä. Mutta selittäisin kyllä morsiammelle, miksen tule.

Onhan ne oppineet, ap:n mieshän on todennut ettei toista pysty muuttamaan mutta jättämään pystyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en voi ottaa yhtään alkoholia, vaikka ne kosteat häät ovatkin, olen nimittäin raskaana. Että kännitoilailuista ei pelkoa.

Lapsi tulossa ja eroatte? Saako kysyä miksi? Alkuperäiseen kysymykseen vastaan, että mene vaan häihin jos miehesi on myös sitä mieltä että sinne meneminen parina on hyvä idea. Sinut on kuitenkin kutsuttu juhlaan, ja olet morsiamen hyvä ystävä.

Miehen mielestä meillä ei ole enää mitään yhteistä ja siksi haluaa erota, ei halua edes yrittää parantaa suhdetta, vaan hänen mielestään ero on ainoa oikea ratkaisu.

Kai siihen joku syy on? Joku sellainen, jota et ole tässä kertonut? Eihän kukaan halua erota noin vain, etenkin jos on vielä lapsi tulossa?? Eikö mies ole valmis isäksi, tai onko alkanut jänistää viime metreillä? Odottaisitte edes lapsen syntymän yli, ja vaikka siihen asti kun lapsi on 2-3-vuotias. Katsoisitte sitten uudelleen tilannettanne.

Olen yrittänyt puhua, mutta ei halua, meillä ei miehen mielestä ole mitään yhteistä, se on hänen mielestään se syy miksi pitää erota.

Dorka mies, jos oikeasti muuta syytä ei ole. Jos tää on teidän ensimmäinen lapsi, niin eiköhän siinä ole yhteistä ihan kylliksi. Jospa miehen mieli vielä vauvan myötä muuttuisi? Milloin on la?

Kyseessä toinen lapsi, esikoinen täyttää tänä vuonna 2 ja yhdessä ollaan oltu melkein 9 vuotta. La on marraskuussa. Miehen mielestä en osallistu tarpeeksi hänen kavereidensa kanssa hengailuun, kun hänen kaverinsa käyvät toisillaan kylässä puolin ja toisin, mutta minä en, minunkin pitäisi sitä tehdä sitä, vaikka en kaikki miehen kavereiden naisia pahemmin edes tunne.

Sun mielestä teidän pitäis vielä "yrittää", mutta et halua tutustua miehen kavereihin edes?

Jos ootte ollu 9 vuotta yhdessä niin luulis olevan korkea aika tutustua miehen kavereihin?

Jotenkin vahvasti haiskahtaa siltä että kuullaan nyt aika yksipuolinen versio syistä.

No siis tunnen niitä aika paljon, mutta mies ei itsekään ole ollut pahemmin tekemisissä kuin muutaman kanssa, sillä on paljon kavereita, mutta vain muutama todella hyvä ja niiden kanssa minäkin olen ihan hyvä kaveri. Tunnen siis näitä miehen kavereita paljonkin, mutta ei siis olla oltu mitään perhetuttuja, että kyläiltäisiin toistemme luona. Muutama näistä naisista on myös mun kaveri facebookissa, että kyllä minä niitä tunnen. Enemmän minä olen kulkenut miehen mukana menoissa, kuin mies mun mukana. Mun kavereiden kanssa mies ei ole oikein koskaan halunnut olla tekemisissä joten olen aina saanut mennä illanistujaisiin ilman miestä.
Mulla oli jo ennen miestä oma harrastus, joka vie jonkin verran aikaani ja sekös on miestä kyrsinyt, kun olen aina välillä poissa, pari kertaa kuukaudessa menee lauantai tai sunnuntai harrastuksen piirissä ja miestä en ole koskaan mukaan saanut, kun ei kuulemma kiinnosta, mutta minun pitäisi kuitenkin olla kiinnostunut miehen harrastuksesta.

Pikku hiljaa alkaa tuntumaan itsestäkin siltä, että ero on varmaan paras ratkaisu, kun mies ei ole yhtään valmis tulemaan puolimatkaan vastaan, kun itse olisin valmis petraamaan osallistumistani, joka lapsen syntymän jälkeen on vähän vähentynyt luonnollisesti, kun ei aina ole lapselle hoitajaa saanut.

Niin siis minä tunnen miehen kaverit paljon paremmin kuin mies mun, että eikös se ole ihan yhtälailla niin että jos mun pitäisi olla koko ajan tekemisissä miehen kavereiden kanssa, niin senkin kyllä sitten pitäisi tutustua minunkin kavereihin.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
haluaako sun mies erota susta sen takii kun sä et haluu hengaille sen kamujen kaa.

lapsellista, hei oikeesti

miksi teille on lapsi tulossa?

No en minä tiennyt mitään miehen eroaikeista kun toista lasta alettiin yrittää ja siis miehelle itse sanoin, että minusta toinen voi tulla jos on tullakseen ja mies ei sitä mitenkään vastustellut. Olisihan se voinut silloin sanoa, että ei nyt, mutta ei sanonut.

Niin siis minä tunnen miehen kaverit paljon paremmin kuin mies mun, että eikös se ole ihan yhtälailla niin että jos mun pitäisi olla koko ajan tekemisissä miehen kavereiden kanssa, niin senkin kyllä sitten pitäisi tutustua minunkin kavereihin.

No itseasiassa ei, jos kerran haluaa erota.

Mut jos sinä haluisit jatkaa suhdetta niin ehdottasin miettimään tota "no en mäkään jos ei toikaan" kampanjaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:

No itseasiassa ei, jos kerran haluaa erota.

Mut jos sinä haluisit jatkaa suhdetta niin ehdottasin miettimään tota "no en mäkään jos ei toikaan" kampanjaa.

No minä olisinkin valmis osallistumaan enemmän ja mies ei ole ikinä halunnut oikein olla tekemisissä mun kavereiden kanssa, kun minua ei ole koskaan haitannut olla tekemisissä miehen kavereiden kanssa. Usein nuo miehen kaveritapaamiset on alkoholipitoisia ja ne on lapsen myötä mun osalta jääneet vähemmälle, kun ei aina ole lapsenhoitajaa ja mies ei ole itse yrittänyt saada lapselle hoitajaa ja sitten mä tein vielä vuosi sitten yötöitä, joka sekin vähän rajoitti mun osallistumista. No eihän tässä mitään enää voi, kun toinen on päättänyt erota, niin mitäs minä sille voin. Pitää vaan jotenkin yrittää pysyä väleissä lasten takia.

Yhteistyössä