Haetko lastasi koskaan myöhässä hoidosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
täällä kaikki vakuuttavat, että eivät koskaan myöhästy. Onko kaikki myöhästelevät vanhemmat siunaantuneet minulle? Tänäänkin olin käärmeissäni, kun aika kampaajalle oli 16.45 ja viimeitä haettiin klo 16.43.... Vaikka piti tulla hakemaan hoitosopimuksen mukaan klo 16.30 viimeistään... Huoh!

Olin aina etuajassa. Ei tulis mieleenkään myöhästellä, koska tiedän, että hoitajalla on myös omat menot ja joskus tiukka aikataulu. Lapsemme oli pph:lla ja päiväkodissa eskarivuoden.

Pph ja jos tulin myöhemmin, niin kysyin luvan käydä asioilla, oli myös muita lapsia vielä hoidossa. Ja jos oikeasti myöhästyin. niin ilmotin jo töistä lähtiessäni että tulen myöhästymään. 99,9% päivistä hain ajallaan.

PK, en ole myöhästynyt. Merkitsen hoitolistaan viimeistään ajat, yleensä haetaan 15-30 min. ennen merkittyä aikaa.
Hoitosopimus on 6.30-16.30 välillä mutta silti teen pojalle listan hoitopäivistä ja ajoista. Päiviä ja aikoja voi muuttaa vaikka sanomalla hakiessa tai viedessä että miten tullaan.

Muutaman kerran olen myöhästynyt, kun en ole millään päässyt töistä lähtemään. (Iltavuoro ei ole tullu ajoissa tai viimehetken poissaoloja). Aina toki olen ilmoittanut ja koettanut saada hakijan mahdollisimman pian. Meillä onneksi miehen vanhemmat asuvat ihan lähellä ja pääsevat tarvittaessa hakemaan.

Pk, ja ainakin mun käsityksen mukaan lapset saa olla siellä siihen viiteen asti mitä päiväkoti on auki, kun kokopäiväisenä ovat. Näin mulle ainakin on sanottu. Vaikka hakemukseen (en sen kummempaa sopparia ole nähnyt) olen kirjoittanut että 16.00 asti. Mutta käsitin että tuo aika mikä hakemukseen laitettiin, oli sen takia, että tietävät tarviiko kokopäiväistä hoitoa vai mitä... Yleensä haen siinä 15.30 maissa. Joskus esim. talvella on mennyt yli neljän jos sää tosi huono ja luento loppuu vasta 15.45, ruuhka jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Päiväkoti, ja en ole tainnut myöhästyä kuin kerran. Yleensä haen 1-4 h ennen hoitosopimuksessa olevaa hakuaikaa.

Meille sanottiin vanhempainillassa, että noinkaan ei saa tehdä (no vähän nätimmin sanankääntein). Pitää sopia oikeat hoitoajat, jotta voivat suunnitella työajat. Ei haittaa kuulemma silloin tällöin (tyyliin 2 kertaa vuodessa) mutta puuttuvat asiaan jos useammin näin käy... No, ehkä vähän innokas tuo uusi pk:n johtaja.

Aamuisin vien lapset siihen aikaan kun hoitosopimukseen on ilmoitettu. Pyritään hakemaan vähän etuajassa, tosi harvoin on mennyt siihen hoitoajan loppuun saakka. Jos mulla on vapaapäivä, lapset ovat puolipäiväisinä jos on siis jotain asioita hoidettavana tai sitten kotona, josta ilmoitan kun tiedän vapaapäivän.

Jaa ei meillä taida olla mitään ajallista sopimusta... :o

Sanottu vaan, että pääsen koulusta ma, ti, to 4 ja ke, pe 2 ja sitten haen kun olen päässyt takaisin kotikaupunkiin (ja kaupassa hyvässä lykyssä)... :whistle: :wave: :D

Yhteistyössä