2-vuotias menee hoitoon...muutama kysymys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Työelämäänpaluu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Työelämäänpaluu

Vieras
-Mikä on mielestäsi paras hoitomuoto rohkealle ja sosiaaliselle lapselle?? pph, ryhmis vai tarha?
-Voiko mitenkään ehkäistä lapsen sairastelua hoidon aloituksen jälkeen?
-Mitä hoitoon pitää viedä mukana?

suosittelen ryhmistä.
sairastelua tuskin täysin voi estää, no ahkera käsien pesu
ja tutustumassa kun käytte saatte tietää mitä tarvitte, mut varavaatekerta, unilelu, kuravaatteet.

Mukaan vaihtovaatteet, tossut ja vaipat, jos sellaisia tarvitsee. Eipä sitä juuri onnistu sitä sairastelua välttämään, toiset vannovat kaikkenlaisten probioottien ja maitohappovalmisteiden nimeen. Vaikea sanoa, mikä on paras vaihtoehto, riippuu aivan siitä millainen porukka sattuu kohdalle osumaan.

Oma lapsi aloitti juuri ennen 2v synttäreitä perhepäivähoitajalla. Kodinomaisuus, pieni ryhmä, tuttu aikuinen plussaa. Myös sairastelua on ollut todella vähän, kun lapsia/perheitä vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Relatapletit??

Ehkä joku epäilee että reipas 2v tarvii hoidossa rauhoittavia? :whistle:

Varmaan niitä maha- mitä lie lacidofilusjuttuja tarkoitti?

Aivan, ne auttaa vastustuskykyyn, meillä ainakin moni tauti on jättänyt tytön väliin hoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Miten hoidon aloitus liittyy lapsen sairasteluun?

Yleensä lapset ottavat sellasen puolen vuoden sairauskierteen kun joutuvat vieraaseen ympäristöön joka kuhisee erilaisia tauteja.

Tuo yleensä oli ehkä vähän liiottelua =) Meillä on 5 vee joka on sairastanut 2 flunssaa ja yhden korvatulehduksen ja vesirokon, eikä yhtäkään niistä silloin kun oli hoidossa =)

No meillä lapsi ei kyllä ole ylipuhtaassa ympäristössä elänyt kun lemmikeitä on ja äiti ei mikään desinfiointiaineiden ystävä ole. Tuttavaperheissä kaikissa on vaan lapset sairastelleet enemmän hoidon aloitettuaan, jotkut aika laillakin, siksi kysyin onko kukaan huomannut mitään keinoa ehkäistä sairastumisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Miten hoidon aloitus liittyy lapsen sairasteluun?

Yleensä lapset ottavat sellasen puolen vuoden sairauskierteen kun joutuvat vieraaseen ympäristöön joka kuhisee erilaisia tauteja.

Eli jotkut lapset mutta ei kaikki!

No toki kaikki sairastavat taudit kun menevät hoitoon. Ensimmäisellä viikolla tulee norovirus ja kun siitä pääsee tulee seuraavalla viikolla flunssa c ja siitä toivuttua seuraavalla viikolla on korvatulehduksen vuoro... ja niin sitten viikko toisen jälkeen, kaikkihan sen tietää, koeta kuukkelia niin löytyy ne loppuviikkojen sairaudet, en muista ulkoa!

Ryhmis tai päiväkoti ovat mielestäni parhaat hoitomuodot. Perhepäivähoitaja voi olla hyvä tai ihan onneton.

Kädet on hyvä pestä kotona, kun tulee hoidosta jaa aamulla päiväkodissa myös.

Hoitoon otetaan mukaan varavaatteet, yleensä sadetakki ja kurahousut, sisätossut javaipat, jos niitä vielä käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja juustokuu:
Jos mahdollista hoida itse kotona niin pitkään kun voit. Itse tein niin enkä kadu vaikka oli vähän taloudellisesti köyhää.

Eiköhän 2v jo ole valmis lähtemään hoitoon, kolmevuotiasta on turha yrittää viedä se on aivan mahdotonta.

Jos mahdollista hoida itse kotona niin pitkään kun voit. Itse tein niin enkä kadu vaikka oli vähän taloudellisesti köyhää.

Meillä ei päätös palata työelämään johtunut taloudellisista syistä vaan äidin pää ei kestänyt enää kotona. Menen osa-aikatyötön, joten ei ihan täyspäiväisesti joka päivä joudu hoidossa olemaan.

Eiköhän 2v jo ole valmis lähtemään hoitoon, kolmevuotiasta on turha yrittää viedä se on aivan mahdotonta.

Miksi on mahdotonta??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras myös:

Miksi on mahdotonta??

Lapsi on 3 v uhmassa ja kiinni äidissään ja muutenkin tottunut olemaan kotona ja hyvässä lykyssä vielä mökkihöperö, vieppä se sitten ihmisten ilmoille. Kasi vuotias on vielä erittäin hyvin muokattavissa. ( Työkaveri vei ekan kerran 3v hoitoon, sitä itkua ja hammasten kiristystä varmaan 3 kuukautta)

Yhteistyössä