Hätähousut himotestaajat ja piinailijat vol.5

vierailija
Siis äsken aloin ihmettelemään kun mun kp 13 tuli vahva ovis. Ja sen jälkeen alkanut haalenevaan . kalenterin mukaan tänään tai eilen olisi ollut ovis päivät. Eli kp 14 tai kp 15. Eikös tikkua kannata nyt uskoa kumminkin? Vai?
Tulee nyt vähän myöhässä, mutta pakko silti kommentoida, että sekä tikku että kalenteri on sulla oikeessa :) Eli jos oot saanut tikkuun ovisplussan kp13 (eli ovulaation aiheuttava hormoni noussut huippuunsa) , se tarkottaa että ovulaatio tapahtuu juurikin kp14/15. Toki yksilöllistä kuinka pian ovisplussan eli lh-huipun jälkeen se munasolu sieltä irtoo.
 
Tulee nyt vähän myöhässä, mutta pakko silti kommentoida, että sekä tikku että kalenteri on sulla oikeessa https://aijaa.com/5RryoF Eli jos oot saanut tikkuun ovisplussan kp13 (eli ovulaation aiheuttava hormoni noussut huippuunsa) , se tarkottaa että ovulaatio tapahtuu juurikin kp14/15. Toki yksilöllistä kuinka pian ovisplussan eli lh-huipun jälkeen se munasolu sieltä irtoo.
Kiitoksia. Kun en ollut ihan varma voiko kp 13 tulla vai pitäisikö tulla myöhempää. Tuossa viel kuva jos saan näkyy..
 
vierailija
Saisko niitä raskaustestikuvia eikä mitään ovulaatiospekulointia. Eiköhän idioottikin osaa googlettaa jos ei jo muuten tiedä että ovisplussa on vahva viiva liuskatestissä ja hymynaama digitaalisessa.
tämä ketju on hätähousuille raskaustesteissä
 
  • Tykkää
Reactions: Emili_2020
vierailija
Tuun nyt kuitenkin tänne kysymään ovulaatiotesteistä, vaikka just kiellettiin. Voitte sitten jättää vastaamatta, jos ketju on tarkotettu vain raskaustesteihin.

Eli mulla oli keskenmeno, ja nyt kiinnostaa, milloin ovulaatio tulis sen jälkeen. Aloitin ovulaatiotestaamisen kun km-vuodon alusta oli 13 päivää. Raskaustesti tällöin oli ollut jo viikon selkeä nega. Testissä oli selkeä viiva, mutta hailurampi kuin kontrolliviiva. Testasin uudestaa seuraavana päivänä ja testiviiva näkyy, mutta vielä hailurampi ja joka päivä on haalistunut ja tänään 4. Testin kohdalla jo ei näy kuin ehkä juuri viivanpaikka ja vähän väriä.
Eli olikohan mulla siis ovulaatio jo, joka kuulostaa kummalliselta kun yleensä mulla ovulaatiot kp 16-18. Voiko km:n jälkeen ovulaatio olla aiemmin kun yleensä? Vaivoiko lh-hormonitasot muuten vähän heitellä?

Kuinka nopeasti lh-huipun jälkeen tuo viiva yleensä haalistuu?

Sori tyhmät kysymykset...
 
Tuun nyt kuitenkin tänne kysymään ovulaatiotesteistä, vaikka just kiellettiin. Voitte sitten jättää vastaamatta, jos ketju on tarkotettu vain raskaustesteihin.

Eli mulla oli keskenmeno, ja nyt kiinnostaa, milloin ovulaatio tulis sen jälkeen. Aloitin ovulaatiotestaamisen kun km-vuodon alusta oli 13 päivää. Raskaustesti tällöin oli ollut jo viikon selkeä nega. Testissä oli selkeä viiva, mutta hailurampi kuin kontrolliviiva. Testasin uudestaa seuraavana päivänä ja testiviiva näkyy, mutta vielä hailurampi ja joka päivä on haalistunut ja tänään 4. Testin kohdalla jo ei näy kuin ehkä juuri viivanpaikka ja vähän väriä.
Eli olikohan mulla siis ovulaatio jo, joka kuulostaa kummalliselta kun yleensä mulla ovulaatiot kp 16-18. Voiko km:n jälkeen ovulaatio olla aiemmin kun yleensä? Vaivoiko lh-hormonitasot muuten vähän heitellä?

Kuinka nopeasti lh-huipun jälkeen tuo viiva yleensä haalistuu?

Sori tyhmät kysymykset...
Tyhmiä kysymyksiä ei ole. Toivottavasti joku osaava osaisi sulle vastata
 
Tuun nyt kuitenkin tänne kysymään ovulaatiotesteistä, vaikka just kiellettiin. Voitte sitten jättää vastaamatta, jos ketju on tarkotettu vain raskaustesteihin.

Eli mulla oli keskenmeno, ja nyt kiinnostaa, milloin ovulaatio tulis sen jälkeen. Aloitin ovulaatiotestaamisen kun km-vuodon alusta oli 13 päivää. Raskaustesti tällöin oli ollut jo viikon selkeä nega. Testissä oli selkeä viiva, mutta hailurampi kuin kontrolliviiva. Testasin uudestaa seuraavana päivänä ja testiviiva näkyy, mutta vielä hailurampi ja joka päivä on haalistunut ja tänään 4. Testin kohdalla jo ei näy kuin ehkä juuri viivanpaikka ja vähän väriä.
Eli olikohan mulla siis ovulaatio jo, joka kuulostaa kummalliselta kun yleensä mulla ovulaatiot kp 16-18. Voiko km:n jälkeen ovulaatio olla aiemmin kun yleensä? Vaivoiko lh-hormonitasot muuten vähän heitellä?

Kuinka nopeasti lh-huipun jälkeen tuo viiva yleensä haalistuu?

Sori tyhmät kysymykset...
Tosiaan tyhmiä kysymyksiä ei olekkaan ja tämä koko raskautumisprosessi on niin pienestä aina kiinni, ettei monikaan ymmärrä mikä ihme raskautuminen ylipäätään on ja monen monen sattuman summa!

Mutta minä luulen, että km:n jälkeen kierto on varmasti vähän hakusessa ja elimistö starttailee itseään uudelleen. Ovulaatiota ei välttämättä tapahtu heti km:n jälkeen jos siellä on hcg:tä ollut veressä vielä. Vaihtoehtoisesti kierto voi mennä aivan sekaisin ja ovulaatio saattaakin tulla "liian aikaisin" jolloin myös yksi kierto on liian lyhyt - jonka jälkeen jatkuu normaalisti jos on ollut säännöllinen kierto yleensä.

LH-testiin tulee usein hailuraa aina, varsinkin ennen kuukautisia jotkut saavat vahvojakin viivoja LH-testeihin hormoninousujen takia.

Itselläni oli juuri kierto ja yllätyksenä sain ovulaatioplussan kp9 ja ovulaatio-oireet olivat vahvat. Samana iltana viiva oli jo hävinnyt eikä digitesti antanut hymyä enää, eli todella nopea LH-huippu. Sitten ennen kuukautisia n.kp 25-28 ovulaatiotestin viivat alkavat uudelleen hipoa plussaa.
 
Tosiaan tyhmiä kysymyksiä ei olekkaan ja tämä koko raskautumisprosessi on niin pienestä aina kiinni, ettei monikaan ymmärrä mikä ihme raskautuminen ylipäätään on ja monen monen sattuman summa!

Mutta minä luulen, että km:n jälkeen kierto on varmasti vähän hakusessa ja elimistö starttailee itseään uudelleen. Ovulaatiota ei välttämättä tapahtu heti km:n jälkeen jos siellä on hcg:tä ollut veressä vielä. Vaihtoehtoisesti kierto voi mennä aivan sekaisin ja ovulaatio saattaakin tulla "liian aikaisin" jolloin myös yksi kierto on liian lyhyt - jonka jälkeen jatkuu normaalisti jos on ollut säännöllinen kierto yleensä.

LH-testiin tulee usein hailuraa aina, varsinkin ennen kuukautisia jotkut saavat vahvojakin viivoja LH-testeihin hormoninousujen takia.

Itselläni oli juuri kierto ja yllätyksenä sain ovulaatioplussan kp9 ja ovulaatio-oireet olivat vahvat. Samana iltana viiva oli jo hävinnyt eikä digitesti antanut hymyä enää, eli todella nopea LH-huippu. Sitten ennen kuukautisia n.kp 25-28 ovulaatiotestin viivat alkavat uudelleen hipoa plussaa.
Mutta olikos näin, että ovistesti voi näyttää plussaa kierron loppuvaiheessa myös raskauden takia? Itsellä ei raskaustestiä ollut käsillä niin testasin ovistestillä, tuli pieni haamu sinne. Jännityksellä odottaen kun raskaustestit tulee postissa että alkaako viivat vahvistumaan.
 
vierailija
Mutta olikos näin, että ovistesti voi näyttää plussaa kierron loppuvaiheessa myös raskauden takia? Itsellä ei raskaustestiä ollut käsillä niin testasin ovistestillä, tuli pieni haamu sinne. Jännityksellä odottaen kun raskaustestit tulee postissa että alkaako viivat vahvistumaan.
Kyllä se voi, mutta kovin luotettavana en pitäisi. Käytännössä LH-testiin tulee aina haamu, testasitpa milloin vain.
Räikeä, kunnon tumma viiva voi LH-testiin tulla kun on raskaana.
 
Mutta olikos näin, että ovistesti voi näyttää plussaa kierron loppuvaiheessa myös raskauden takia? Itsellä ei raskaustestiä ollut käsillä niin testasin ovistestillä, tuli pieni haamu sinne. Jännityksellä odottaen kun raskaustestit tulee postissa että alkaako viivat vahvistumaan.
Ovistestiin tulee AINA haamu. Ovistesti on plussa vain, jos testiviiva on vähintään yhtä vahva kuin kontrolliviiva. :) Eli tuon perusteella et olisi raskaana tai ainakaanHCG:tä ei ole erittynyt riittävästi
 
  • Rakkaus
Reactions: pupup
vierailija
Hei, ja kiitos vastauksista! Olen siis tuo yllä oleva vierailija, joka kysyi ovistesteidtä km:n jälkeen.

Jatkoin testailua ja viikonloppua kohden viiva alkoi uudelleen vahvistua ja lauantaina tuli selkeä plussa. Eli tuo aiempi vahvistuminen oli ehkä vain jotain hormoniheittelyä.

Toki molemmat tilanteet tuli hyödynnettyä, joten nyt vaan ootellaan.

Ja joo noille ovistestihaamunsaaneille, niin mulla tulee aina ovistestiin jonkinlainen hailura, mutta kyllä sen plussaviivan sit erottaa kun se tulee.
 
https://aijaa.com/tiV3xq

Hätähousu teki eilen iltapissasta ja JOTAIN siinä näkyy mulle ainakin livenä :D linkissä kaks kuvaa. ostan kyllä digin jos vuoto ei ala.. Vika terolut tosiaan otettu sunnuntaina

Edit. Noi kuvat olikin aamun tokasta pissasta. Tein siis eilen illalla myös mutta siitä ei kuvaa. Molemmissa kuitenkin viivanpaikkojen ala ja yläreunat olivat punaiset mutta viiva lähes näkymätön.
 

Yhteistyössä