Hätähousut himotestaajat ja piinailijat vol.4

Tänään kp37, enkä yhtään tiedä millon on ovis ollut. 0_o vuoden oli kierto ihan sekaisin ja nyt on ollut pidemmän aikaa jo ihan normi 28-31 päivän kierto, joten on tää taas vähän kummallista. -.- mutta katsotaan mitä tuleman pitää. Toivon niin kovasti :(
 
Moikkelis!

Aattelin kertoa tänne gynekologin suusta tullutta..Hän sanoi minulle,että ei kannattaisi testailla liian aikaisin,koska voi hyvinkin saada väärän positiivisen..No sen tiesinkin,mutta hänen mukaansa (ja on arvostettu gyne) noin 70% menee kesken,vaikka saisikin herkällä testillä viivasen:/
Kauheen iso luku kyllä on ja nyt vahvistuu ajatus siitä,että itekkin joskus kokenut kemiallisen...

Mut ei silti lopeteta ennenaikaista testaamista naiset;D Muutenhan tässä menisi iso jännitys elämästä;)
 
  • Tykkää
Reactions: another
ja tota ei missään vaiheessa zoomannu tota, et toi on kaukaa otettu, ettei tosta kauheesti selvää saa. Ite ku sitä oon kattonut ni ihan kun siellä olis jotain, mut ite sitä on niin vaikea sanoa, on sen verran pieni ja rakeinen kuva :(
 
Empuskalle tsemppiä, hyvinkin voi olla että on ollut vaan tosi myöhäinen ovulaatio ja nyt tärppi käynyt. Toivotaan niin!

Woltille myös onnea testikierrokselle!

Vprinsessalla kyllä näkyy jotain, lähipäivät näyttää? Jännää!

Moonan, toi on varmasti täysin totta mitä gyne sanoi, mutta pakko sanoa, ainakin omalla kohdallani koen, että se havaittu kiinnittymisyritys edes antaisi toivoa, niin kauan kun EDES niitä ei saa, on olo aika lohduton. Se kertois, että edellytykset hedelmöitymiseen on, ja ongelma ei ole siellä puolella. Se olis jo paljon...

Catharin, en ole ultraamisen asiantuntija, mutta näkisin, että se joka on, pystyy tuosta sikiöpussin koosta näkemään, onko sikiötä edes tarpeellista lähteä sieltä etsimään, saati sitten sitä sykettä. Toivottavasti uudessa ultrassa nähdään enemmän. ;)
 
Catharin: Mullahan ekassa raskaudessa(ja toistaseks viimeisimmässä), ekassa alkuraskauden ultrassa ei nähty kuin sikiöpussi,ei sykettä eikä alkiotakaan. Oli ihana lääkäri,joka onnitteli,mutta varovaisesti ujutti sivulauseeseen,että kun alkiota ei näkynyt,niin osa raskauksista on tuulimunia. No,ei ollut tuulimuna,vaan ihan eläväinen lapsi täällä nurkissa nyt pyörii:) Kävin tosin vielä noin rv 8 uudessa ultrassa,kun jäi vaivaamaan mieltä tuo ja siellä näkyi jo alkio ja syke.

Tsemppiä!!!
 
Kyllä tässä jännäillään, tekis niin mieli tuhlata toinenkin pc:n testi, mutta ehkä illalla tyydyn vaan koittaan noita one step:in liuskoja :)

Catharin Mulla ei esikoinen näkyny ekassa ultrassa, vaan ainoastaan sikiöpussi, jota ultraaja jo maalaili tuulimunaksi.
Mä kuitenkin vänkäsin uuden ajan parin viikon päähän ja silloin ultrassa näkyi sammakkoa muistuttava alkio.
Tsemppiä! Toivotaan, että kaikki kääntyy parhain päin!
 
Catharin sori jos oot sanonut jo enkä vaan muista mutta mittasiko lääkäri mitään edes? Kuten tässäkin sanottu että kyllähän siitä mittauksesta voisi jotain jo päätellä. Mä kävin itse 6+4 ultrassa ja silloin kunnon zoomailun ja pyörittelyn jälkeen näytti tältä:
http://i.imgur.com/0BhmfqY.jpg

En voi edelleenkään mitenkään käsittää mitä järkeä edes lääkärin ottaa sitten kuvaa jos ei ole zoomannut sinne pussiin yhtään. Tai kun ei ole edes yrittänyt tehdä mitään kunnolla! Suututtaa sun puolesta :mad::devil:

Satsuma mä en ehkä iiiihan vielä laskisi tuota plussaksi, mutta jos viiva lähtee huomenna haalistumaan niin voi se plussa ollakin!
 
  • Tykkää
Reactions: another
Catharin. Anteeks ku en jaksa selata mutta voisko olla että ovis olisi ollu myöhemmin ja viikot pienemmät?
Kävin itse esikoisesta ultrassa (hoitoalkuinen eli pv tiedossa ) 5+2 ja oli pelkkä pussi ja ruskuaispussi mutta ei sikiötä. Siitä viikko 6+2 näkyi selvä sikiö ja syke. Eli periaatteessa voi olla ihan päivistä kiinni.
Kokoskaalaa tossa ei tosiaan näy mutta mikäli muistelen näkemiäni tuulimunia tuo raskauspussi on ollut viikoihin nähden myös pieni. Eli vaikka sikiötä ei näkyisi voidaan pussin koosta myös vähän päätellä raskauden ajankohtaa. Eli mikäli sun kuvassa vertaa tota pussia kohdun ääriviivoihin näyttäis ettei se ihan millien kokoinen ole.
Eipä kai se auta ku odottaa. Ihan ton perusteella en heittäisi hanskoja tiskiin. Soitappa sinne missä ultrattiin ja sano suoraan että asia vaivaa todella paljon ja kysy oliko lääkäri kokenut.
Omakohtaisesta kokemuksesta sanon vaa että itsellä sikiö on näkynyt kyllä suoraan ja selkeästi jopa omaan silmään..mutta sykettä on joskus jouduttu vanhoilla laitella kaivamaan sen pikselimössön seasta :)
Mutta nii..mä olisin vielä iham luottavainen mikäli voisi olla mahdollista että ovis olisi ollu muutamaa pv myöhemmin. .tai voihan olla että alkio on kiinnittynyt myöhään :)
 
Voi olla hyvinkin mahdollista, et ovis olis ollut myöhemmin mitä ajattelin, ja enhän edes tikuttanut sitä. Laitoin palautetta sinne ja soitin. Ja siis se gyne on tehnyt tota työtä jo sillon kun mun vanhempi veli syntyi -78, eli luulisi et olis kokenut. Mut mitään mittoja tai mitään muutakaan ei tosiaan ottanut. Sanoi jotain et sikiöpussi on vielä pieni tms. Oon jo vähän heittäny hanskat tiskiin, tää ahdistaa ihan helkutisti. Esikoisesta kävin ihan alussa, en vaan muista et oliko se 6+ vai 7+, mut sillon näkyi ihan selvästi, mut toki oli paremmat laitteetkin. Mä oon yrittäny googlailla tuulimunista ultrakuvia mut enpä oo löytänyt kuin pari vaan :(
 
Catharin mä kävin 5+5(6) ultrassa eikä sieltä löytynyt sikiötä tai sykettä. Mittasivat kyllä kohdun koon ja munasarjat. Seuraavassa ultrassa n. 2vko myöhemmin näkyi syke ja vastasi päivää isompaa mitä oviksesta laskettuna. Itse en edes sykettä erottanut ennen kun vaihtoi musta-valkosesta värillisesksi ruudun :D

voin ottaa tosta ekasta ultrakuvasta kuvan vertailuun.

muok. oli ne sittenkin mitannut pussinkin. mulla oli 3,5mm
5+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Catharin
Mä jouduin käydä vuodon takia rv 5+ ultrassa ja näkyi vain, ruskuaispussi ja jotain kaikua pienestäkin, mutta mitään ei todellakaan vielä mittailtu, koska ei ollut mitään mitattavaa. kahden viikon päästä näkyi viikkoja vastaava ihmisen alku sykkeineen. Toivotaan, että Catharin silloin jo näkyy. ITse en nähnyt koko ruutua, mutta selvästi sanoi, että oikeassa paikassa näkyy raskaus, sykkeen näkymistä jäätiin vielä odottelemaan. Kävitkö sä yksityisellä ultrassa?
 
Yksityisellä kävin, ja laitoin tänään sinne pikkasen palautetta tästä lääkäristä. Oli tosi töykeä puheissaan, et oli kyllä itkussa pidättämistä kun siellä olin. Ja se itse ultra kesti n. 2minuuttia, jos sitäkään. Jäi kyllä tosi paska maku suuhun, näin suoraan sanottuna :( mä märisen täällä peiton alla, oon ihan varma et on menetetty peli tämä, taas :( tää lääkäri sanoi mm. Et hyvä et naiset saa keskenmenoja ja tuulimunia, et oppivatpahan arvostamaan enemmän lapsiaan. Olin niin shokissa sen koko vastaanottoajan, etten saanu sanottua yhtään mitään.
 
Oikeasti, sori kielen käyttö, mutt mitä vittua?? "Onneksi saa keskenmenoja" ????????? Ei helvetti mikä tyyppi. Mä tekisin tosta varmaan kunnon valitukset niin korkealle kun pystyisin (valvira tms mikä nyt ois sopiva) koska ei jumalauta tollai käyttäydytä!!!!!
Potilasasia miehelle .niitä on yksityisellä kun..
Kantelu lääkärin esimiehelle jne.
Voin catharin auttaa yv:llä jos haluat
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka ja Catharin
Catharin, mä tuun tuolta 4-kymppisten pinosta vähän huutelemaan tännekin, kun on tuosta tuulimunasta tuore kokemus...

Tässä mun ultrakuvat 6+4
http://aijaa.com/evKKZ8
http://aijaa.com/Anuusu

Täällä hyvin tietoa, mikä pitäisi olla raskauspussin koko milläkin viikolla: http://www.babymed.com/ultrasound/determination-gestational-age-pregnancy

Alla omaa ”tilastoa” muille samojen asioiden kanssa kamppaileville ja kyseessä siis tuulimunaraskaus.

30.8. positiivinen raskaustesti, vko 3+6
2.9. hCg 35, digitesti 1-2, vko 4+2
7.9. hCg 232, digitesti 2-3, vko 5+0
18.9. digitesti 3+, vko 6+4
24.9. hCg 3590, vko 7+3
28.9. hCg 4600, vko 8+0
29.9. hCg 4710, vko 8+1, lääkkeellinen tyhjennys (4xCytotec) ja MVA-imu
6.10. hCg 73
 
  • Tykkää
Reactions: Catharin

Yhteistyössä