Hätähousut himotestaajat ja piinailijat vol.4

Catharin, voi luoja oikeesti mitä puoskareita nykyterveydenhuolto on pullollaan. Nimimerkillä itse alalla ja ei tulisi mieleenkään kohdella ketään noin :(
Näitä vatipäitä riittää.
Naikkarilla olin tutkimuksissa vuotohäiriön takia.
Kipee ku piru ja vuoti ku härän kurkusta. Haarat auki tutkimus pöydällä ja mitä tekee lääkäri..pilkkaa meikäläisen jalkojen ihoa kätilölle niinku en ois paikalla (atooppinen iho ja pakkaa ilmat).

Täällä odotellaan jos testit tulisi tänään niin vois testaa. Nyt on kaikilla mittareilla menkat myöhässä. Jospa,jospa...
Tai sit tää alakulo ja väsymys tietää menkkoja.
 
Kauheeta mitä porukkaa ja saavat kutsua itseään lääkäreiksi :mad::mad::mad: tuo alkuraskauden ultra on vielä ihan paniikki tilanne naiselle niin ei tuo oikealta kuulosta miltään kantilta!!

Voimia Catharin! Toivottavasti saat selvyyttä nopeasti!

Kyllä mä olen Empuskan testeissä koko ajan jotain nähnyt kuten myös tänääkin!!

Onnea Tirppuselle :love:
 
Empuska, mikä kp ja dpo sulla on nyt? Näkyy kyllä selkeää viivaa, punertaako livenä?

Onko teillä kellään kokemusta, kun eilen laitoin kuvat apteekin herkästä ja apteekin omasta. Molemmissa oli selkeät punertavat viivat ihan livenäkin, ei tarvinnut käännellä tai väännellä. Illalla tein Pc:n jossa näkyi myös selkeästi, mutta haaleemmin eikä niin punertavasti. Tänään aamulla tein apteekin oman taas ja tältä näyttää nyt.
http://aijaa.com/UcPrmp
Näkyy siis selkeästi livenä, mutta ei yhtä vahvasti kun eilen aamulla. Menkat nyt jo 3 päivää myöhässä ja kierto on ollut aika kellontarkka.
Tässä vielä eilisaamun testit
http://aijaa.com/zVs8M1 :cry:
 
Välli - iltapissat on aina iltapissoja eli ei niin tarkkaa kuin aamupissasta testaaminen, mutta valitettavasti jos aamupissasta testattu testi on haaleampi kuin edellinen niin eihän se oikein hyvää tiedä :( mutta toisaalta kertoo ainakin, että yritystä on ollut.
 
Catharin *halaus* kurjaa että sattui epäempaattinen ihminen! Mä kysyisin ehkä neuvolasta voisko ne ultrata. Meillä neuvolan täti ultraa tarvittaessa mutta sillä ehdolla ettei hän arvioi sen isommin mitään, korkeintaan mittaa sikiön koon vastaako se viikkoja.

Wolt samoin..aikamoista :(

Empuska.. ihanku! ?

Välli..höh. .olisko sit kiinnittymisyritys ?

Mandalan. Tarviin sun apua. Sullahan oli blastot eikö? Mulla on tänään siirto (5pv) ja kaikki alkiot on vähän hitaita :( Siirtävät kyllä mutta tod näk pakkaseen ei saada mitään :cry: ellei tapahdu todellinen ihme.. Oliko sulla ihan aikataulussa? Saitko sä dextalta jotakin luokitusta alkioille?

Tässä sen näkee. .2-3pv kaikki oli vielä hyvän näköisiä ja suht ok mutta sit alkoi tapahtua. Hidastuvat ja huonontuvat. Niii mun tuuria. Ja mua pelottaa et se limis on pska. (n)
 
Tammityttö onko ne hitaat alkiot milloin saavuttaneet blastovaiheen? vielä viidentenä päivänä vai vasta kuudentena päivänä? mulla meni puolet ja puolet siinä, eli 2 ekaa laitettiin viidentenä päivänä pakkaseen ja loput kaksi meni kuudentena päivänä. Mun lääkäri sanoi, että hitaammat alkiot on ihan yhtä hyviä MUTTA ne pitää ehdottomasti siirtää kroppaan oikeana aikana eli silloin kun on viides päivä hedelmöittymisestä. Eli tämä tarkoittaa, että kaikki kuudennen päivän blastot pakastetaan ja siirretään kohtuun silloin viidentenä päivänä ovulaatiosta.
Voi paska jos ette saa pakastimeen mitään :( toi on varmaan vielä kauheampaa kun kyse ei edes ole täysin omasta tavarasta vaan jostain mistä maksaa paljon ylimäärästä! toivon sydämeni pohjasta, että saatte jotain pakkaseenkin vielä ja että kaikki menee hyvin. Halit <3

Ai niin ja mun alkiot oli tyyliin 2BB, 3BB, 3CC, 4CC tai 4BB en muista kaikkia. Mutta ei siis todellakaan mitään kauneuskilpailun ykköskandidaatteja eli AA luokituksellisia.
 
Soitinkin sitten maanantaina neuvolaan. Meen ens maanantaina normaalisti ekalle neuvolakäynnille ja 19.pv pääsen neuvolaan sit ultraan. Onneks. Nyt kerään raivoa et saan soitettua tonne lääkärikeskukseen ja kehun heidän mahtavaa palvelua. :mad: Sain lähetteen labraan, mittaavat hcg:n. Eihän siitä varsinaista hyötyä ole, kun en oo nyt tässä raskausessa käynyt sitä mittauttamassa ni ei tiedä sitä kasvua, mut tuleepahan otettua. Jos nyt edes mitään raskautta edes on. Mietin vaan sitä kun se digi antoi jo 24.9 3+... tuskin se sit kovin hyvä merkki on jos kerta lääkärin mukaan on tuulimuna. Tai eihän siitä edes mitään selvää juuri saa kun on niin kaukaa otettu kuva :(
 
Huomenta, tiettekö mä oon nyt taas jonkun viikon seurannut ketjua, ja vaikka oon luvannut itselleni etten liity joukkoon (koska mulla se provosoi vaan tolkuttoman himotestaamisen...) niin nyt liityin kuitenkin. Oli nimittäin pakko tulla sanomaan, että Empuska, noi sun tikut ei oo kyllä puhtaita negoja, eikä musta kyllä viivanpaikkojakaan kun viiva näkyy tuoreessakin testissä! Paljonko sulla on nyt dpo?

Toki on aina mahdollista, että kyse on kiinnittymisyrityksestä, ja hcg ei nouse normaalisti ja siksi jää haamuilemaan, mutta jos dpo on kovin varhainen, niin voi olla ihan normaaliakin. Mulla oli pari vuotta sitten km jossa pari viikkoa haamuili ja lopulta alkoi vuoto sitten sen kaks viikkoa myöhässä. Seurasin samaan aikaan verestä hcg-arvoja ja ne tiesi jo alkuun kertoa ettei raskaus ole lähtenyt normaalisti kehittymään, vaan arvot laahasi sen pari viikkoa siellä 80-160 arvoissa, kunnes lopulta alkoi vuoto.

Meillä kaksi lasta ennestään, kolmatta on tehty piiiiiiitkään. Välillä on aikoja että voin hyvinkin elää ihan "tulee jos tulee" ajatuksella, kunnes taas sitten tulee näitä "pakko saada" vaiheita, jollon sitten etsitään ovista ja lasketaan päiviä.

Toivotaan kaikille ennemmin tai myöhemmin sitä hartaasti odotettua plussaa. :)
 
Catharin lääkäri ei siis yrittänytkään katsoa näkyykö sykettä? ei kai, jos ei edes zoomannutkaan yhtään. Se on kyllä valittamisen arvoinen asia, kannattaa tosiaan johonkin ottaa yhteyttä asiasta, koska kalliista hinnasta pitäisi saada jotain palvelua!!
Toivottavasti ei ole tuulimuna!
 
Catharin.. Tsemppiä. Hattua nostan että jaksat oottaa ultraa. Laita se kuva tähän nii arvioidaan yhdessä :rolleyes: mä voisin väittää osaavani kohta tulkita ultrakuvia paremmin ku monet gynet.. :sneaky:. On siinäkin koulukunnassa vaihtelua..käviksä perus gynellä vai jollain "asiaan" erikoistuneella? Tiedänpä yhden sellaisen gynen joka ei suostu edes tekee raskausultria :eek:, sanovat suoraan ku joskus aikanaan yritin päästä varhaisultraan runsaan vuodon takia. Toki sen sikiön ja muun sieltä pitäs erottaa huonompikin puusilmä :unsure:

Mandala. Kiitos! Tätä mä tässä aina jaksan ihmetellä, että noilla siirron ajankohdilla on olevinaan aina kamalam iso merkitys ja sit välillä ei kuitenkaa oo. Esim 5pv blastokin voi vielä killua kohdussa 1-4 päivää ennenku kiinnittyy. Mystisiä nää jutut vaikka kuinka yrittää ymmärtää. Toiset sanoo,,ettei esim 2-3pv alkoita pitäs siirtää ollenkaan koska sellaisen paikka ei oo kohdussa vaan vasta munanjohtimessa. Silti niistä raskauksia alkaa ihan yhtäkaikki ja niitä siirtoja tehdään valtaosa. No, mutta eikai se auta ku luottaa siihen mitä lääkärit sanoo ja tekee, muuten menee vaan stressin ja paniikin puolelle kun ei voi kuitenkaa itse vaikuttaa. Toisaalta just nyt tuntuu että mä olen ryssinyt koko homman mm lugen aloituksen väärällä ajankohdalla tms :oops:(n) aina samaa paniikkia.
 
Catharin, voihan olla, että raskausmateriaalia ei ylipäätään näkynyt sellaista määrää, että olisi tarpeellista zoomailla tarkemmin. Kokenut ultraaja näkee yleistilanteen hyvinkin nopealla silmäyksellä. Mutta ammatillisesti tilannetajua omaava ultraaja hoitaa hyllä tilanteen niin, että asiakkaalle jää hyvä ja varma olo toimenpiteestä, oli sitten uutiset itsessään minkälaisia tahansa. Toivottavasti seuraavassa ultrassa saat varmuuden, ja tietysti toivotaan että silloin todettaisi normaalisti edennyt raskaus. Ehkä vaan myöhemmin kiinnittynyt?
 
Kohdun aikaikkunasta se kaiketi on kiinni, että jotenkin se ehtii jo alkaa "sulkeutumaan" siinä kuudentena päivänä sen verran, ettei ole enää niin vastaanottavainen. Ilmeisesti tämä oikea ajoitus on tällä hetkellä näissä hommissa aika suuressa osassa ja veikkaan, että se oli myös se mikä oli meidän onnistumisen takana.

Mutta joo mitä enemmän näistä asioista tietää niin sitä enemmän sitä saa kyllä paniikkia varmasti aikaan, kun pitäis luottaa siihen lääkäriin ja hänen mielipiteeseen. Noh mullahan kaikki tehtiin nyt niin uudella tapaa ja todella ammattitaitoisella porukalla, niin ei tullut mieleenkään epäillä :D toisin kuin sen vuoden verran turhaan naikkarilla rampatessa sitä ennen, alkoi kyllä vaikka mitä kaikkia epäilyksiä itsellä heräämään.. Eiköhän se sinunkin lääkäri tiedä mitä pitää tehdä, eikä turhia siirtoja yksityisillä muutenkaan kaiketi tehdä, ainakaan samalla mittakaavalla mitä julkisilla.
Niin muuten mun lääkäri ohimennen mainitsi, että naikkarit sun muut laitokset saa kaiketi tukia ja rahaa toimintaansa, ja että siihen voi vaikuttaa tehtyjen siirtojen määrät. Että senkään takia ei paljon niitä kiinnosta miten paljon turhia siirtoja tehdään... MURRRR!
 
Lumotar, toikin on ihan totta. Mä esim olen käyny näissä limakalvoultrissa miljoonat kerrat. Osa kääntää ja tsuumaa ja mittaa joka kohdan ja kantin, sit yks kokeneimmasta päästä oleva lapsettomuusgyne tökkäsi ultran sisään, mittasi yhdellä käden liikeellä limiksen paksuuden, otti ultran pois. Tuli sellanen olo, että täh, miten tolla perustella muka voi sanoa mistään mitään :) mutta ihan se meni niinku piti. Mut just se on tärkeää että asiakkalle jää luottavainen fiilis..

Mandala. No juu, toi aikaikkuna se tokikin on. Siks mä pelkään et ryssinkö tämän siirron kun lugen aloituksesta on nyt kuusi päivää ja pian 12 tuntia päälle :( jokatapauksessa luhge piti alkaa punktiopäivän aamuna ja mä aloitin sillo ennen puoltayötä eli n. 6-8h ennen. Toisaalta luomuoviksessakin keltarauhashormonia on elimistössä päivää kahta ennen ovista.. Tiedä sitten :( lääkäri sanoi ettei se aloitushetki haittaa.

Ja jep.. Tieto lisää tuskaa. Pitäs pitää vaa kirjat ja google kiinni ja luottaa annettuihin ohjeisiin..
 
Empuska toivotaan ettei sinun tarvi olla vähhään aikaan testejä ostelemassa ;)

Ei mulla tainu sitä ovista olla. Nyt olis muka dpo15 eikä menkkoja eikä plussia. Taijan nyt hetkeksi vetäytyä viettään oikeaa elämää ja unohtaa tämän haihattelun taas. Ainaki hetkeksi. Bookkasin muuten kaukomatkan talavelle, josko se siitä sitte...
 

Yhteistyössä