Moi ketjuun!
Uskaltaudun mukaan sivusta seuraajan roolista. Tipuin taas korkealentoisista haaveista kun täti saapui muutama päivä sitten... Olin melko varma tärpistä sillä dpo 9, 10 ja vielä 12 aamuina tuli yksi tippa aivan kirkasta verta ja tätä ei ole tapahtunut koskaan, edes ensimmäisessä raskaudessa 2010. Menkat myöhästyivät 7päivää (epätyypillistä sekin), testeihin sain vain viivanpaikkoja. Näiden itkujen jälkeen yritän taas suhtautua optimistisesti uuteen kiertoon, niistä kuitenkin teoriassa jokaisessa on sama todennäköisyys onnistua.
Mietin nyt mahtaako minun kohdallani hankaluus johtua juuri kiinnittymiseen. Menkat ovat aina niukat, onko muodostunut kiinnittymispinta siis liian pieni? Ensimmäinen vuotopäivä kirkas, toinen ruskea ja kolmas jo olematon. Pikkuhousunsuoja riittää kaikkina hetkinä ja ihmettelen, mihin ne suuret siivelliset kk-suojat on tarkoitettu. Ilmeisesti olen todella niukka?? Kuukautiset silti säännölliset noin 30vrk välein. Onko kanssakumppaneita?
Ensimmäinen raskaus käynnistyi yk4 niin että yritysten välissä kului runsaasti aikaa. Olin 7 vuotta nuorempi kuin nyt. Toisesta olen haaveillut kaikki nuo 6 synnytyksen jälkeistä vuotta, toivonut salaa ja avoimesti ehkäisystä huolimatta. Oman ehkäisyn lopetin 2 vuotta sitten ja mies kypsyi ajatukseen hiljalleen lopettaen ehkäiseminen puoli vuotta sitten. Hän oli varma että lapsi saa alkunsa heti seuraavana päivänä, itselläni on aina ollut sisäinen pelko lapsettomuudesta. Nyt 6kk aikana yhden kierron skippasimme leikkausoperaationi vuoksi (jalka).
Päivät olemme laskeskelleet olojen ja limojen mukaan. Ovistikkuja en ole käyttänyt välttääkseni paineistumista. Ekaan raskauteen ne olivat alusta asti kyllä käytössä ja nyt päätin ottaa ne taas avuksi sillä huomaan stressaavani tätä joka tapauksessa. Mikä merkki on siis herkin ja luotettavin, sillä muistelen etteivät viivani koskaan vahvistuneet yhtä värillisiksi kuin kontrollit?
Ihana asian eikä tämän vuoksi saisi masentaa, mutta mikä siinä on kun jotain toivoo niin paljon ja niin pitkään, ja sitten vihdoin kun kaikki olis valmiina niin häntä ei kuulu tulevaksi. Tulee mieleen, että annoinko aikani mennä enkä enää saa sitä enää kokea..
Olisin tosi kiitollinen, jos jollakin olis kokemusta/tietoa miten menkkojen niukkuus vaikuttaa asiaan ja voiko siihen itse puolestaan vaikuttaa.
Ja vielä onnittelut ihanista plussista!