Hätähousut himotestaajat ja piinailijat vol.4

Sitä tulin teiltä ammattilaisilta kysymään että miten tuo kemiallinen näkyy r-testissä? Tummuuko viiva vai näyttäkö vaan ihan haamua? Mulla viiva tummunu neljä päivää hyvin ja tänään dpo12 se oli tosi selkeen punainen, eilen kuitenkin verituhrua vähäsen mikä mulla on ruukannut enteillä menkkoja... Niin mietin että Voikohan tää olla sellanen kemiallinen vain? (pas luonnonkiertoon tehty eli tiedossa on että alkio siellä hetken on majaillut)... Kun malttas vaan oottaa että alkaako ne menkat vaiko ei....you know:)
 
  • Tykkää
Reactions: Neitonen_82
Sitä tulin teiltä ammattilaisilta kysymään että miten tuo kemiallinen näkyy r-testissä? Tummuuko viiva vai näyttäkö vaan ihan haamua? Mulla viiva tummunu neljä päivää hyvin ja tänään dpo12 se oli tosi selkeen punainen, eilen kuitenkin verituhrua vähäsen mikä mulla on ruukannut enteillä menkkoja... Niin mietin että Voikohan tää olla sellanen kemiallinen vain? (pas luonnonkiertoon tehty eli tiedossa on että alkio siellä hetken on majaillut)... Kun malttas vaan oottaa että alkaako ne menkat vaiko ei....you know:)
Meillä samat päivät menossa. ;) Mua alkoi myös vähän huolettaan se kemiallinen raskaus, et kun on kuitenkin vielä niin aikaset päivät menossa ja menkkojen alkamispäivääkään ei ole vielä ylitetty. Nyt en oo varma, mut käsittääkseni jos on kemiallinen raskaus, r-testin ei pitäisi tummua ja näkyy muutenkin hailakampana. Korjatkaa jos joku tietää paremmin. Et siinä mielessä sulla ja mullakin pitäisi olla hyvä tilanne et testit olleet suht tummia tai selviä ja tän päiväinenkin himpun verran tummunut eilisestä. :) Jospa se verituhru ei tarkota mitään, kun joillakin voi sitä tulla oletettujen menkkojen aikaan tai muutenkin.
 
Pitkästä aikaa taas täällä kun on johonkin testiin tullut arvailtavaa.

Kp 33/30-32. Raskaustestiä ei kaapista löydy koska olen päättänyt että en testaile enää mitään, vajaassa 2 vuodessa on testeihin kuseskeltu ihan tarpeeksi. Tein sitte ovistestin kun kaapista sellainen löytyi.

Pari minuuttia uitosta
http://aijaa.com/kSenha

5 minuuttia uitosta
http://aijaa.com/kn5ldG

Oliskohan se lähdettävä raskaustestin ostoon? Mä en vaan usko että se plussaa näyttäisi joten en taida uskaltaa.
Todellakin r-testin ostoon (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Theran
Meillä samat päivät menossa. ;) Mua alkoi myös vähän huolettaan se kemiallinen raskaus, et kun on kuitenkin vielä niin aikaset päivät menossa ja menkkojen alkamispäivääkään ei ole vielä ylitetty. Nyt en oo varma, mut käsittääkseni jos on kemiallinen raskaus, r-testin ei pitäisi tummua ja näkyy muutenkin hailakampana. Korjatkaa jos joku tietää paremmin. Et siinä mielessä sulla ja mullakin pitäisi olla hyvä tilanne et testit olleet suht tummia tai selviä ja tän päiväinenkin himpun verran tummunut eilisestä. :) Jospa se verituhru ei tarkota mitään, kun joillakin voi sitä tulla oletettujen menkkojen aikaan tai muutenkin.
Mä katoinki että on samat päivät menossa ja tuo sun kuva dpo11 testistä on just niinku minä olisin omastani laittanu :)
 
  • Tykkää
Reactions: Neitonen_82
Marrasmai, pahoittelut :(
Leonella, mars testiä hakemaan!;)

Kp 20 Tänään samat fiilikset jatkuu, sellaisia jänniä kuumotteluita ja paineentunnetta tuolla alhaalla ja eilen oli kipuja vähän selässäkin. Ei passaisi kuunnella kehoa liian tarkkaan mutta minkäs teet. Mietin jos pc:tä hakisi..

Ovistesti tänään :eek: http://aijaa.com/gsY8SJ
Kuivana http://aijaa.com/7hy8E7
 
Viimeksi muokattu:
Noista kemiallisista..

Kemialliseksi raskaudeksi voidaan kutsua kaikkia raskauksia jotka paattyvat ennen kuin sikio on ehditty nahda ultrassa. Eli kaytannossa kaikki jotka paattyy ennen 7tta raskausviikkoa. 6lla raskausviikkoa yleensa pystytaan jo sikio ultrassa nahda, ja hyvalla tuurilla myos kuulla sydanaanet.

Eli kemialliset raskaudet nakyy niissa raskaustesteissa yleensa ihan samalla lailla kuin muutkin, silla eroituksella, etta kun sikio alkaa kuoleentumaan, keltarauhanen alkaa pettamaan jne. alkaa hcg arvot myos laskea, jolloin viivojen vahvuus alkaa heiketa.

Hcg arvot ovat osittain naiskohtaisia, mutta myos raskauskohtaisia. Myos naisten muu hormonitoiminta ja virtsan laatu vaikuttaa tikkujen testituloksiin. On naisia jotka eivat koskaan saa vahvoja viivoja tikkuihin, vaikka veresta mitattuna hcg arvot ovat korkealla. Ja on naisia jotka saavat vahvoja viivoja testeihin vaikka hcg arvot ovat matampia.

Toiset saavat raskaudessa ovistesteihin vahvoja viivoja, toiset eivat, joten niita viivojen vahvuuksia ei voi suoraan korreloida. Tarkeinta on muistaa, etta hcg arvot tuplaantuu noin joka 36-48h, joten se viiva ei valttamatta joka päivä nayta paljon vahvemmalta, ja joskus naisella vaan on laimeampi virtsa jolloin viiva voi jopa nayttaa heikommalta kuin edellinen testi. Eli yksityisen testin perusteella ei voi myoskaan vetaa johtopaatoksia suuntaan tai toiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne ja Mariani
Oonkohan ymmärtänyt väärin, että kemiallinen raskaus tarkoittaisi sitä, ettei hedelmöittynyt munasolu kiinnity kohtuun laisinkaan ja siksi moni ei edes ole tiennyt siitä koska kuukautiset alkavat yleensä ajallaan, ellei ole testaillut aikaisemmin, niin kuin meistä moni tekee?! Tuulimuna on sitten eri asia eli hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy kyllä, mutta on pelkkä tyhjä sikiöpussi.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Huomenta pikaiseen. Hienosti plussaajilla viivat vahvistuneet! Ja haamujakin on taas lisää. Leonella vois sen r.testin hakee!

Mulle tuli eilen postissa mammaksin herkkiä puikkoja, oisko ne 20mlU? Eilen ei yhtään mitään. Aivan planko. Tänään kyllä himmeä punertava haamu mutta kuvaan vaikea saada. kuivassa näkyy paremmin. Onko kokemusta noista kellään? Menkat ei ole alkaneet mutta juilii kyllä siihen malliin..

Märkä

DSC 1839

Kuiva

DSC 1854
 
Oonkohan ymmärtänyt väärin, että kemiallinen raskaus tarkoittaisi sitä, ettei hedelmöittynyt munasolu kiinnity kohtuun laisinkaan ja siksi moni ei edes ole tiennyt siitä koska kuukautiset alkavat yleensä ajallaan, ellei ole testaillut aikaisemmin, niin kuin meistä moni tekee?! Tuulimuna on sitten eri asia eli hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy kyllä, mutta on pelkkä tyhjä sikiöpussi.
Aika lailla juurikin noin :)

Tuulimunasta: http://metku.net/~pesu/tuulimuna.php

Kemiallisesta: http://www.vau.fi/raskaus/Terveys/Keskenmeno/Mika-ihmeen-kemiallinen-raskaus/

NelHM, alemmassa näkyy viivasta ;) onko tuo mikä testi?
 
  • Tykkää
Reactions: Neitonen_82
David merkkinen, mammaksin puikko. Davidin liuskat ainakin huonoja, eivät antaneet viivaa kun muut jo selkeän. Mutta tää ilmeisesti ei ole se 10mlU niinku liuskat on.. En tiiä. Vaikea kuvata, huono kamera. Mutta punertava leveä viiva kuivassa näkyy. Ei tarvii käännellä. Eilinen tosiaan ei antanut edes viivanpaikkaa..
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Sorry että täältä sivusta sekaannun kommentoimaan :), mut mielestäni tuo yo. linkissä oleva selitys (bio)kemiallisesta raskaudesta ei ole ihan täsmällinen. Ei siihen kyllä ihan pelkkä hedelmöittyminen riitä, muutenhan esim. kaikki IVF-hoidoilla tehdyt yritykset olisi automaattisesti kemiallisia raskauksia - niissähän munasolu on todistettavasti hedelmöittynyt ja vielä jakautunutkin ainakin parin päivän ajan. Kemiallinen raskaus edellyttää sitä, että tuo alkio myös kiinnittyy (tai ainakin yrittää kiinnittyä) kohdun seinämään, vasta sen jälkeen alkaa raskaushormonin eritys, joka sitten myös näkyy r-testissä. Tämän jutun alussa on selvitys aiheesta:

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00138
 
Joo, tuulimuna raskaus tosiaankin on eri asia kuin kemiallinen. Tuo sana kemiallinen nimenomaan viittaa siihen, etta raskaus on pystytty todentamaan vain virtsa ja/tai veren hcg arvoista.

Eli, ennen kuin sikio on kehittynyt ultrassa nahtavaksi.http://miscarriage.about.com/

Mulla on ollut nyt 4 keskenmenoa/kemiallista raskautta viimeisen 8 kk aikana, eli on tullut asiaa paljon tutkittua. Hcg:ta ei erity ennen kuin hedelmoittynyt munasolu kiinnittynyt.

Ja sori, mun tarkoitus ei ole saivarrella, mutta monilla vaan on vaara kasitys siita, mita kemiallinen raskaus tarkoittaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Roxanne ja Mariani
Sorry että täältä sivusta sekaannun kommentoimaan :), mut mielestäni tuo yo. linkissä oleva selitys (bio)kemiallisesta raskaudesta ei ole ihan täsmällinen. Ei siihen kyllä ihan pelkkä hedelmöittyminen riitä, muutenhan esim. kaikki IVF-hoidoilla tehdyt yritykset olisi automaattisesti kemiallisia raskauksia - niissähän munasolu on todistettavasti hedelmöittynyt ja vielä jakautunutkin ainakin parin päivän ajan. Kemiallinen raskaus edellyttää sitä, että tuo alkio myös kiinnittyy (tai ainakin yrittää kiinnittyä) kohdun seinämään, vasta sen jälkeen alkaa raskaushormonin eritys, joka sitten myös näkyy r-testissä. Tämän jutun alussa on selvitys aiheesta:

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00138
Kiitos lisäyksestä :) lähteestä en tosiaan takuuseen mene, mutta kuvaa antava
 
Noista kemiallisista..

Kemialliseksi raskaudeksi voidaan kutsua kaikkia raskauksia jotka paattyvat ennen kuin sikio on ehditty nahda ultrassa. Eli kaytannossa kaikki jotka paattyy ennen 7tta raskausviikkoa. 6lla raskausviikkoa yleensa pystytaan jo sikio ultrassa nahda, ja hyvalla tuurilla myos kuulla sydanaanet.

Eli kemialliset raskaudet nakyy niissa raskaustesteissa yleensa ihan samalla lailla kuin muutkin, silla eroituksella, etta kun sikio alkaa kuoleentumaan, keltarauhanen alkaa pettamaan jne. alkaa hcg arvot myos laskea, jolloin viivojen vahvuus alkaa heiketa.

Hcg arvot ovat osittain naiskohtaisia, mutta myos raskauskohtaisia. Myos naisten muu hormonitoiminta ja virtsan laatu vaikuttaa tikkujen testituloksiin. On naisia jotka eivat koskaan saa vahvoja viivoja tikkuihin, vaikka veresta mitattuna hcg arvot ovat korkealla. Ja on naisia jotka saavat vahvoja viivoja testeihin vaikka hcg arvot ovat matampia.

Toiset saavat raskaudessa ovistesteihin vahvoja viivoja, toiset eivat, joten niita viivojen vahvuuksia ei voi suoraan korreloida. Tarkeinta on muistaa, etta hcg arvot tuplaantuu noin joka 36-48h, joten se viiva ei valttamatta joka päivä nayta paljon vahvemmalta, ja joskus naisella vaan on laimeampi virtsa jolloin viiva voi jopa nayttaa heikommalta kuin edellinen testi. Eli yksityisen testin perusteella ei voi myoskaan vetaa johtopaatoksia suuntaan tai toiseen.
Luin että ennen viidettä rv loppua kemialliset päättyy eli just sen n.viikko menkat myöhässä. 4+ jotain puhutaan viidennestä rv. Mutta hyvät sivut. Itse kanssa 4km kokenut ja mielenkiinnolla lukaisen lisää.
 
  • Tykkää
Reactions: Joyzy
Hups:oops: ma ja mun paksut nakit. Siis kuudennesta vkosta tarkoitin puhu, koska kuudennella arvot yleensa on <2000ui, jota yleisesti pidetaan rajana sille, etta sikio voidaan nahda ultrassa.

Mun puhelin valilla oikolukee muutenkin ihan outoja juttuja, ja kiireella kun kirjoittaa, niin niita ei aina huomaa ajoissa.

Ja joo, mulla on mennyt 4 kesken 5-10 paivaa oletettujen menkkojen alkamisesta ajankohdasta laskien, ja oviksesta laskien rv:t olleet 4+5 - 5+6 valilla.
 
:love::love: ihania plussatikkuja taalla. Toivottavasti tarraavat hyvin kiinni.

Theran, onko sulla yleensa kierto pysynyt samana vaikka ovis olis ollut myohassa, systa tai toisesta? Mulla hyvin kellontarkka kierto (plussakiertoja lukuunottamatta) mut nyt mielenkiinnolla jaan seuraamaan venyttaako tuo oviksen siirtyminen myos kiertoa talla kertaa o_O
 

Yhteistyössä