Hätähousut himotestaajat ja haamuviivoja osa 2

Heip! Täällä raskausoireet vaan jatkuu ja jatkuu, tänään eletään kp 11 tai dpo 14, jos viimeks saatu selkeempi raskaustestiplussa olikin ovis.. sen jälkeen tuli lyhyet kivuttomat menkat. Halpistesteihin saatu viivanpaikkoja, haamuja jo kolmisen päivää, kyllästyin ja päätin et ostan sen paljon puhutun Apteekin oman, johon ei viivanpaikkoja pitäis tulla... no onko tää nyt kumminki semmonen :O

FqHQNd - Image - Aijaa.com
Kyllä siellä ihuna haamuinen kurkiii, vahvistumista sille!:rolleyes::heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Lilypie
Bulla mä kerran ihan huvikseen kokeilin ja tuli tosi selkeä viivanpaikka, mutta harmaa. Ehkä mielikuvitusta käyttämällä siinä olisi jotain vaaleanpunaista saattanut nähdäkin.. Tee huomenna eri testi. :) Mä en noihin luottais ollenkaan, kerran ihan mielenkiinnosta ostin, kun niin monet olivat haukkuneet ihan susiksi.
 
Adalie, siltähän se vähän vaikuttaa :) Tein aamulla digitestin ja Raskaana 1-2. Nuo halppistestit näyttää edelleen olemattoman hailakkaa haamua, mutta cb:n herkkä (ei digi) on ihan selkeä plussa, eli vahvistunut. Jostain syystä mullakin nuo halppikset toimii oudosti. Mutta hyväpä näin.
 
  • Tykkää
Reactions: Adalie ja Cassyput
Blääh, omaa napaa taas.. Nyt ei pysty keskittyy muuhun. :( Tänään aamulla samanlainen haamu ku eilen, taas Apteekin omalla (aamupissasta, mutta oli laimeamman näköistä). Myöhemmin päivällä 3-4h pidätellystä pissasta PregCheckillä haaaaaileeeeeeee haamu. Soitin neuvolaan ja pyysin lähetettä hcg-mittaukseen, sano et joo voi sen tehdä pissasta vaikka ei noi testit valehtelekaan.. "et jos tää nyt sun mieltäs rauhottaa". No pyysin kumminki et veritesti, et saisin tarkan arvon, tää nauro mulle et ei täällä ta:lla sellasii tehdä! Et kyl sen pissasta näkee onko negatiivinen vai positiivinen...huoh! Kysyin sit, mitä mun hyödyttää mennä tekee labraan sama testi, jonka voi tehdä kotona, ja labrassa niil taitaa käsittääkseni olla vielä 50-herkkyyksisiä testejä käytössä?
Sanoin viel et sain kyl epäselvässä tilanteessa pari viikkoo sit hcg-määrityksen ja helposti voin käydä eri labrassa ku oman ta:n, ku oon sairaalassa töissä, jossa oma labra. Ni ei. Ei suostunu. Oli jo varaamassa mulle neuvola-aikaa ja väitti et oon rv6-7, koska sanoin et viime "menkat" oli vaan 2-3 pv ja täysin kivuttomat. Sanoin, että en kyllä taatusti ole rv6 ja luulen, et edellinen raskaustestiplussa olikin lh-huippu, no tähän tämä järjen jättiläinen sanoi et on täysin mahdotonta et raskaustesti reagoisi lh:iin. ARGH! Ite ku on hoitaja ja tietää kuinka helppo niitä labralähetteitä on sinne koneelle klikkailla, ja se ei todellakaan oo hoitajan palkkapussista pois jos määrää verinäytteen pissanäytteen sijaan (onko se edes kalliimpi, en tiedä), ni ärsyttää triplasti enemmän!

Sori purkaus! Turhauttaa vaan niin maan penteleesti!
 
Kiitos kaikille tsempeistä ja onnesta ja muustakin :) Tuli vähän parempi mieli, kun niin hitsisti jännittää nää asiat, kun lukee niin paljon muiden epäonnesta ja myötäelää siinä. Huomenna aamuvuoron jälkeen tikuttelen lisää, kun ei näköjään voi yhtään päivää olla tikuttamatta!

carolinalla ja toiveella nään samanlaisia viivoja kuin itselläni oli eilen, ja ne on kyllä todella vaikea napata kameralla! Täytyy kyllä myöntää, että itelläni on mitä surkein näyttö enkä yleensä nää kauheesti mitään ees sellasissa kuvissa, missä moni näkee selvästi jotain. PC:n herkkyys on 25 ja oman empiirisen tutkimukseni mukaan niihin ei tuu viivanpaikkoja, mutta tietysti on niitäkin, jotka sanoo niitä tulevan. Ite en oo koskaan saanu, vaikka oon varmaan kymmeniä paketteja niitä käyttäny (tosin en kuumeilun aikana kaikkia vaan myös sen takia, kun Qlaira-merkkisten pilleiretten aikana mulla ei tullu koskaan menkkoja).

Lilypie, kuulostaa niin ärsyttävältä!! Ottaa kyllä päähän sun puolesta ihan kympillä tollanen käytös.. Tosi alentavan kuulosia kommentteja on kyllä tullu, etenki tosta "sun mielenrauhasta" :mad: On kyllä oikeesti välillä ihan kuvottavaa, miten hoito- ja asiakaspalvelualan ihmiset suhtautuu toisiin ihmisiin, etenki tollasessa tilanteessa. Kyllä kai tollasetkin tilanteet voi hoitaa ihan asiallisesti eikä naureskelematta ja vähättelemällä toisten tietoa esim siitä raskaustestin reagoivuudesta lh:iin. Toivottavasti saat selkeyttä sun tilanteeseen pian :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Lilypie
Heippa!
Mikäs Pregcheck puikkotesteissä on herkkyys?? Meijän lähikaupassa on vaan niitä, eikä liuskoja ollenkaan... Kokemuksia?
Tässä jännäilen, josko uskaltaisin jo testiä tehdä... Tänään kp 26/27-30 ja aamulämpö 36,3 joka on mulle korkea kun normilämpö 35,5-35,8. Maha jos pääsee tyhjäks ni kauhee paha olo yllättää, hajut ällöttää ja väsymys on aika huimaa! Nälkä on koko ajan..
 
Carolina,mulla ne testit tekee aina niin.. En ees tiedä miks niitä käytän ku sydän aina pompahtaa kattoon ku nään et tulee viiva ja sit se muuttukin viivanpaikaks/hailuraks haamuks tai ihan puhtaaks negaks. :/ pihi ku oon.. Vaikka eipä noi Prisman pc-liuskatkaan kalliita oo, 2,35/paketti. Cittarissa yli kolme euroo! Aika pöljää noin suuri hintaero, vaikka pikkurahoista onkin kyse.

ON: viskasin apteekin oman ohjelappusen pois, ja luin jostain netistä, että siinä se tulos pitäis lukee 3min kuluessa?? Mulla noi pinkit haamulaiset on tullu 10min sisään, luulin jotenkin et se on se testiaika. :/ Eli onko ne nyt kumminki negoja sit vaan. :( Kolmena aamuna nyt tullu samanlainen haamu. Miksei se vois jo muuttuu plussaks?? :(
 
yöperhonen PC:n herkkyys on 25. Aika lupaavilta kuulostaa noi sun oireet kyllä! ;)

LilyPie Tsemppihalaus! :hug: Jospa se plussa sieltä vielä tulee! Toi haamuilu on kyllä ihan sieltä ja syvältä..mullakin on nyt monessa kierrossa haamuillut muttei kumminkaan sitten ole plussaksi muuttunut.

Vihdoin oon minäkin täällä tositoimissa! :D Eli siis testailu aloitettu näin dpo 7-8 kunniaksi. :) Negahan sieltä tuli..mutta onneks ei ihan vielä ole pakko näkyä mitään. Saa jännäillä vielä pari päivää oikein kunnolla. Oireiksi luettavia tai mitään muitakaan tuntemuksia ei ole, joten toiveet ei oo hirveen korkeella. Dippasin siis One Stepin ja Pregcheckin. Tässäpä kuvat, mitään ei taida teijänkään silmiin näkyä?

tYzjnw - Image - Aijaa.com

xneoEN - Image - Aijaa.com
 
  • Tykkää
Reactions: Lilypie
MiNalo- Ekassa saattaa jotain todella haaleaa näkyä, toisessa en näy mitään.

Itse meinaan testata huomen aamusta, aamulla kun aivastin nii repäs alamahasta ihan niinkuin kahdessa alkuraskaudessakin, saas nähdä ! :)
 
  • Tykkää
Reactions: MiNalo
oriolan sivulla seisoo seuraavaa apteekin omasta testistä:

"Positiivinen testitulos on luettavissa jopa alle 2 minuutissa, mutta testi varsinainen lukuaika on 5 minuuttia. Lukuajan jälkeen ilmaantunut tulos ei ole luotettava."

Näin minäkin muistelen sen olevan. Noi viivan häviämiset viittais kemialliseen raskauteen. Mitä nyt on lueskellu noita kemiallisesta tulevia viivoja niin joillakin testi käyttäytyy juurikin noin tulle ja häviää. Mutta on niitäkin kuten mulla että viiva ilmestyy pysyy ja mutta ei tummu päivien aikana ja sit lopulta tulevakin viiva alkaa haalistua.
 
Tähtitomu - tarkoitatko tuolla Apteekin oman tulkitsemisaikaa?
..kyllä se on ainakin ennen ollut max 15..:confused:

Kävinpä itsekkin kurkkaamassa..ja kyllä, on muuttuneet tulkitsemisaohjeet - max. 5min

Voidaanko testituloksia tulkita yli viiden minuutin testausajan jälkeen?

- Ei. Testin tulos on luettava viiden minuutin kuluessa. Vaikka positiivisen tuloksen pitäisi pysyä muuttumattomana usean päivän ajan, negatiivinen voi muuttua virheellisesti positiiviseksi jo muutamia minuutteja viiden minuutin testausajan jälkeen. Kannattaa aina katsoa tulos viiden minuutin testausajan sisällä ja hävittää sen jälkeen testi väärinkäsitysten välttämiseksi.



..eli samat ohjeet kuin PC:n testissäkin.

PC:n ohjeissa..

Usein testien tuloksista puhuttaessa tulee esiin termi ”haamuviiva” tai ”viivan paikka”, jolla tarkoitetaan testi-ikkunasta heikosti erottuvaa erittäin vaaleaa viivaa. Legenda haamuviivasta johtuu täysin testin teknisistä ominaisuuksista sillä testi-ikkunan alueella pitää olla kohta johon mahdollinen positiivisen tuloksen viiva ilmestyy. Tämä kohta on käsitelty HCG-hormonin tiettyyn pitoisuuteen reagoivalla aineella, joten se muuttuu punasävyiseksi jos hormonitaso on riittävä.

Ai nytpä mie muistanhin!=)..että Oriola itse oli jollekin kyselijälle viivasista, vastaillut: Tulkitsemisaika Apteekin omalla max.15min.
 
Viimeksi muokattu:
Mihin tässä uskoa? 10min sisään tulee Apteekin omalla selvä haamuviiva(samanlainen ku mist laitoin kuvan) ja samanlaisena haamuna pysyny. Voiko elämä olla niin julmaa, että taas menis kesken. :( Omasta kropastani sen verran tiedän, että raskaus on ainakin hetken ollut, rinnat on kipeet, alavatsa perhosia täynnä ja nivusia särkee käveleminen... Niinkö tässä vaan joudutaan sinne hoitoihin menemään. :( päätin, että huomenaamulla teen viimeisen testin ja sen jälkeen unohdan (yritän unohtaa) koko asian ja odotan lääkäriaikaa. Kuinka monta keskenmenoa voi ihminen saada :(
 

Yhteistyössä