Hätähousut himotestaajat ja haamuviivoja osa 2

Yemina :heart: tässä on kyl ollu vähän äksöniäkin tässä odotuksessa, mulla epäitiin korkeaa vedenmenoa 15+3 oli lapsivesi testit positiivisia mut sitten ultra kerto vauvalla olevan kaikki hyvin ja riittävästi vettä, määrättiin vuodelepoon ja antibiootille. Tod. näköisesti se pieni reikä mikä kalvoiss aollut sulkeutui itsekseen koska vuotoa ei sitten enään tullut. Sitten kiusasi ilmeisesti istukan aiheuttama tuhruvuoto useamman viikon. ja näitä kontrolloitiinkin kerran ultralla ja kaikki oli hyvin. Nyt vaan jännäillään ja odotellaan rakenneultraa joka olisi 22.11. Mä käyn täällä välillä kurkkimassa miten sulla etenee asiat ja pidän kovasti peukkuja sulle :)
 
Onkohan täällä elämää vielä tänään? t.hätähousu

Mulla on dpo 16/17 meneillään. dpo12/13 sain haamun apteekin omalla ja siitä eteenpäin on tummunu jokapäivä ja nyt on melkein saman tummunen viiva kuin kontrolli.. mutta.. clearbluen digitesti antaa raskaana 1-2!! 2synnytystä, 6keskenmenoa, 1kohdunulkonen ja 1rypäleraskaustakana, joten voitte uskoa että paniikkia pukkaa ultraan (13.11) saakka!!

Mietin että onkohan ok että digi yhä 1-2 viikkoa.. kun tosiaan apteekin oma näyttää suunnilleen yhtä tummaa viivaa kuin kontrolli ja on tummunut päivä päivältä... :S
 
Ange en kyl osaa spekuloida kauheesti tuota digin tulosta. Toivottavasti et masennu, mut mulla viimeksi digissä nousi viikot hitaasti (myös liuskoissa väriä tuli vähän) ja ar-ultrassa todettiin liian pieneksi tyypiksi, mut sydän kyllä sykki. Päättyi sitten parin viikon päästä km. Mut voihan olla muutakin.

).(Tän hetkisestä tilanteesta tänään dpo16 - digi raskaana 2-3 :heart:, mut pregcheck liuskat antaa melko haileeta viivaa. Eli tiedä nyt näistä sitten.

MiNalo pitää laittaa reklamaatiota kehiin, jos sais vaiks yhden digin et vois testata vielä ens viikolla et tulis 3+ .

).( Mut päätin et jos tänään digiin tulee 2-3, niin mun testailut on sit tässä. Joten tää vaikenee taustalle täältä...
 
Viimeksi muokattu:
MammaLa Onnea hienosta digituloksesta! Kaikki on varmasti niinkuin pitääkin! :heart: Noihin liuskatesteihin ei kannata kauheesti tuijotella..mutta mikäpä minä olen sanomaan, aina oon kytänny viivojen vahvistumista hullun lailla. : / Viimeksikin tuli kamala turhautuminen et miks, MIKS ei mun viivat voi kerrankin vahvistua kauniisti ja raskaus jatkua onnellisesti! No mut kaikkea hyvää sulle sinne..toivon koko sydämestäni et sunhuolet osoittautuu turhiks! :)

Mä tein tänä aamuna PC-liuskan. Mulla on vaan niin surkee kamera etten saa sillä ku suttuisia kuvia aikaseksi, vaikka miten on asetukset kohillaan! :kieh: Tänään siis dpo 10 ja oisin kyllä toivonut punaviivan näkeväni, mutta taisi tulla pelkkä viivanpaikka (kuten noissa PC:issä on tapana)!
047 opt - Image - Aijaa.com
 
  • Tykkää
Reactions: MammaLa
Yönenkeli: Voih, siellä on sitten ollut paljon murheen aiheita.. :/ Onneksi kumminkin nyt kaikki on hyvin ja kohta ehkäpä saatte tietää tuleeko sieltä pieni tyttö vai poika :heart: Voi kiitos! Itsekkin todella toivon, että uusi tärppi kävisi nopeaan..

Minalo: Ihan selvän viivasen nään sinun testissä! Toivon kovasti vahvistumista sille:heart:

Viivi: Ihan selvä haamulainen! :) Onko sulla paljon oireita?
 
Minalo Mä näen kyllä sun testeissä viivasta. Kunpa ne siitä nyt vahvistuisi. :heart:
Kohta minäkin varmaan täällä taas kuvieni kanssa heilun. Nyt dpo5 ja tilasin jo testit. Mä oon niiiiiiin heikko. :headwall:
Mulla vissiin palaa kierto taas normaaliksi, kun jos ovis oli sillon kun laskin ja testitkin niin näytti, kierto olis 32-33pv. Jee! :)
 
Heippa vaan :) täällä yli vuosi sitten hätähousuilin kauan aikaa... Tuloksiakin tuli mutta heikoin seurauksin. Yksi varhainen keskenmeno, ja yksi kohdunulkonen joka sitten leikattiin pois. Aloin kumminkin tuolloin potemaan omituisia oireita ja nyt vasta syy selvisi omituisille oireille ja ne on vaikuttaneet kokoajan siihen ettei ole raskaus onnistunut! Tuolloin kohdun ulkoisen alkuvaiheessa mulla ilmeni painontunnetta päässä ja huimausta, joka jatkunut näihin päiviin saakka. Hartiajumit ja niskajumit on olleet myös jokapäiväisiä "kavereita". Lihassärkyä ja elohiiriä, purulihakset jumissa, väsymystä, turvotuksen tunnetta. Oon ravannu yksityisillä, tk:ssa ja lähetteellä käynyt fysioterapiassa. Mistään ei ole ollut apua, oon syönyt sirdaludejakin vaikka kuinka, kun ensiksi luultiin kaiken johtuvan hartia ja niskajumista.

Yksityinen lääkäri siirti vian korvien väliin ja sanoi kaiken johtuvan ahdistuneisuushäiriöstä. Uskoin tuohon jo itsekin, koska aloin saada kaupoissa ja sosiaalisissa tilanteissa paniikkikohtauksia. Kotipuolessakin jo sanottiin että ei ole mulla kaikki enää kotona...

4päivää sitten viimeksi itkin silmät päästäni ilman syytä, ahdisti, masenti, itketti. Oli tunne että mä tuun hulluksi...

Kävin viikko sitten neuvolalääkärillä ja ajattelin että jos ei nyt onnista, niin ei sitten koskaan. Pelonsekasin tuntein istuin lääkärin edessä ja tilitin kaikki oireeni. Lääkärin suusta kuulin ensimmäistä kertaa, että oireet eivät ole normaaleja todellakaan ja sanoi että kuulostaa KILPIRAUHASEN VAJAATOIMINNALTA ja siihen saattaa liittyä lisämunuaisen uupumus. Lähdin lääkäristä toiveikkaana koska oli eka kertaa olo että joku kuunteli...

Noh, eilen sitten lääkäri soitti ja sanoi että mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta! Ja mulle tuli ihan sellanen olo että lamppu olis syttynyt päässä ja tajusin että nämä kaikki vaivat oikeasti johtuu siitä! Painokin noussut n. 6kg normaalista ja aineenvaihdunta hidas, mut maha saattaa mennä yhtäkkiä sekasin... ilman syytä. Kurkkukin välillä ollut outo ja nielurisat turvonneet... hormooninäppyjä otsassa ja selässä.
Tuskin maltan odottaa että pääsen taas elämään normaalia elämää ilman näitä vaivoja jotka esti jo kokonaan töissäkin käynnin! Ja että vauvan saamis mahdollisuudet palautuu <3 takana siis 2v yritystä.

Halusin jakaa tämän teille! Et jos on jollakin outoja oireita ja ei vaan yksinkertasesti tärppää... ja tuskailee samojen asioiden kanssa. Tämä vajaatoiminta alkaa salakavalasti ja saattaa kehittyä jopa vuosia! Ja on nykyään yleinen vaiva... Joten suosittelen kaikille kokeissa käyntiä! :D ja miten outoa on ettei lääkärit ole hoksanneet tätä... mutta samoja oireita voi aiheuttaa lisämunuaisen uupumuskin, siitäkin odotan vielä itsekin diagnoosia...

Mutta tässä oli minun selviytymistarina :D
 
UniQuePoPy Mulla myös löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta keskenmenon jälkeen nyt syksyllä. Ja tällä hetkellä uusi raskaus menossa 6+4, kyllä jännittää vaikka lääkitys nyt onkin..
Kannattaa kyllä ehdotoomasti testata kilpirauhasarvot, jos on vaikeuksia raskautumisessa tai keskenmenoja takana. Aiheuttaa myös kuukautiskierron häiriöitä. Ja on oikeasti tosi yleistä! Kannattaa vaan mennä suoraan yks. endokrinologille, koska tk:ssa harvemmin ymmärtävät tämän päälle :/

Mulla oireet myös hyvin samanlaisia. Yleinen virhehän on sekoittaa vajaatoiminta masennukseen.. Hoitamattomana se myös nostaa diabeteksen ja sydän- ja verisuonisairausten riskiä. Niin ja etenkin jos on jo ennestään jokin autoimmuunisairaus, niin vajaatoiminnan riski on suuri.
 
Viimeksi muokattu:
Hei apuva, mulla on niin typerä tilanne nytten. Mulla on menossa kp 32/32 dpo 15. Yksi km taustalla ja nyt testiin tuli tälläinen testiajan sisäpuolella. Näkyykö tossa mitään?

dpo 15 - Image - Aijaa.com

No tein siis aamulla apteekin oman ja tuli tollanen samanlainen haamu joka haamuileekin vähän siinä ylemmässä kuvassa. Alempi testi tehty 4,5h pidättämisen jälkeen tänään iltapäivällä. Tein aamulla myös hädissäni digin ja se sanoi ei raskaana. Tein myös iltapäivällä predictorin joka on siis 4. päivää ennen menkkoja pitäs näkyä. Siihen tuli semmoinen tumma värjäytymä keskellä testiä. Ei musta varsinaisesti viiva, mutta kuitenkin semmonen tumma. En osaa selittää ja kuvassa se ei ees näy joten lieko olemassakaan. Yleensä käytän miestäni apuna kun se sanoo sitten ettei todellakaan näy mitään :D mutta hän matkoilla. Mä oon nyt niin sekaisin enkä jaksa odottaa paria päivää. Aamulla taas tuolla pari testiä venaa, mutta mitä mieltä olette tilanteesta? Onko enää toivoa... kemiallinen kuiteski :(

Lisäänpäs tähän nyt vielä tälläisen... ei toi musta riitä viivaksi!?

Early - Image - Aijaa.com
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä