Oletteko harkinneet käydä puhumassa asiasta esim. lääkärin luona? Kun on vuoden yrittänyt voidaan alkaa kartoittamaan tarvitaanko lisäapua esim. jonkin lääkehoidon muodossa. Kantsii käydä. Mä yritin exäni kanssa tulla raskaaksi 2,5 vuotta eikä tärpännyt kertaakaan. Hoitoihin emme koskaan hakeutuneet kun mies oli sitä mieltä, että jos ei tule kotikonstein niin ei sitten tule. Hänen jälkeensä olin parissa lyhyemmässä suhteessa ja harrastimme seksiä aina ilman ehkäisyä - en tullut senkään vuoden aikana raskaaksi. Niinpä oma päätelmäni oli, etten luultavasti ikinä saisi lapsia... olihan mulle aikoinaan kouluterkkari valistanut, että raskaaksi tuleminen on todella helppoa.
Kun kohtasin sitten uuden mieheni harrastimme seksiä taas ilman ehkäisyä. Yllätyin kun 5 kuukauden jälkeen olikin yht'äkkiä raskaana.. :O Nyt pari vuotta sitten tehtiin päätös todenteolla yrittää lasta. Tikutin ovikset, mittailin lämmöt, söin tarkkaan kaikkia vitamiineja ja luonnonlääkkeitä - kaikki ohjeiden mukaan. Meillä kesti 7 kuukautta ennen kuin tärppäsi. Oikeastaan ihme oli, että meillä tärppäsi kun emme harrastaneetkaan oviksen aikana seksiä!! Juuri tuona kuukautena harrastimme seksiä ainoastaan yhden kerran - 3 päivää ennen ovista!