Hätähousuiset Himotestaajat ja Piinailijat Vol.3

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
Pettymyksen sietokyky
Mäkin laitan lusikan soppaan. Meillä ehti olla lapsettomuus vuosia 8 ennen esikoista. Siihen mahtui monta hoitoa ja yksi menetys. Mua ei silleen tuntemattomien raskaudet satuttanut mutta se että ympärillä kaverit ja ystäväperheet sai lapsia toisensa jälkeen satutti. Se että itse jäit aina kelkasta ja sit löytyi niitä neuvojia. Ja ne sattui ja vitutti ketkä porskutti hoitoihin vähän hälläväliä asenteella ja tuli raskaaksi heti ja kerta toisensa jälkeen. Tuntui ettei ne ihmisey tajua paskaakaan.
noiden vuosien jälkeen tuli esikoinen ja yritys alkoi taas uudelleen. Meni 4 vuotta että kuopus syntyi.
Että joo olen ehtinyt olla katkerakin ja monet itkut on Itketty. Mua on pitäny pystyssä kai joku tahdonvoima ja toisaalta noi monta menetystä on kouraisseet niin syvälle että lähinnä mä olen sisuuntunut entisestään.. Seitsemäs raskaus nyt siis menossa. Ja vaikken räppiä kuuntele niin Elastisen biisi " eteen ja ylös" on antanut voimia viime aikoina. Olen tajunnu että jos en ole kaatunut ennenkään niin nyt en kaadu ainakaan . Vastoinkäymisistä voimaa. Kotiin makamaam ja voivottelemaan jääminen ei oo mun juttu. Pitää keksiä vaan muuta, kuten urheilu tai muu tavoitteellinen. Päättää että mä en ala elää elämåä silleen että "jos tulisin raskaaksi ". Mut tää on mun tarina ja joku muu voi ajatella toisin.
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Nyytikkii: huomenna testiä kehiin ja pidän peukkuja sinulle koko yön :)
Ja hauska tuo laittamasi lista: kohta 24. Suklaa, päivittäin ja sitten kohta 27. Suklaalakko :confused: Naisten lista oli pitkä kuin nälkävuosi ja miesten listassa vain muutama asia... tässäkin pääsevät pirulaiset helpommalla :whistle:

Leonia: itsekin odottanut tuota aprillipilaa koko päivän, mutta vielä ei ole toteutunut... Aikaahan vielä on muutama tunti!

Geesa: älä turhaan jännitä, itselläni ainakin se ensimmäinen käynti oli mukava ja mieltä rauhoittava. Käytiin raskautta läpi, työasioita, terveydentilaa ja ennen kaikkea tutustuttiin neuvolatädin kanssa toisiimme. Leonia olikin laittanut hyvän linkin aiheesta.

Enkeli30: tsemppiä sinulle, - vessassa käyntiä jännitän minäkin täällä!

Empuska: vähänkö repesin tuolle sinun viimeiselle kommentille :LOL:

Tämä palsta on kyllä huippu: minunkin huonosti alkanut päivä on huomattavasti parantunut iltaa kohden kohtalotovereiden seurassa :)

).( dpo11 siis menossa ja aamulla negatiivinen r-testi, mutta ei ole myöskään vuotoa näkynyt, joten aamulla uutta testiä!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Niin minäkin uskoin tammikuuhun asti että en kaadu. Kun parhaista parhain ja rakkain ystäväni ilmoitti että heille tulee vauva, eikä ollut minulle edes kertonut että yrittävät vauvaa. Ikinä en moista petosta tule antamaan varmastikaan anteeksi, koska niin täydellisen petetty olen. Tälläkään hetkellä en pidä ystävääni yhteyttä, koska en pysty. Enkä voi edes ajatella näkeväni sen naamaakaan.

Silloin mä kaaduin kyllä, luulin tulevani hulluksi, lopetin nukkumisen ja kaiken. Pikku hiljaa noustaan.
 
Empuska tiedän ton tunteen. Mä oikeesti murruin ihan täysin joulukuussa kun mun äiti ilmoitti olevansa raskaana. Oli sitten vähän pakko kertoa että mikä vaivaa ja avauduttua meidän tilanteesta. Onnellinen olen nyt ihanasta pilkuveljestä ja siitä että mulla on kuitenkin jo yksi lapsi. Ja luotan siihen että eiköhän se toinenkin vielä jossain vaiheessa tule. Aikaa on yrittää :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
mamma2012 kiitos kovasti peukuista :) <3! Hah joo tuo lista on aikamoinen, kopsasin sen vauva.infosta. Joo noi kaikki herkut kun vedät päivän aikana niin ei tarvii muuta syödäkkään! Dpo11 onkin aika aikaista testata joten hyvät on mahikset sulla vielä!

En varmaan uskalla edes nukkua, pitää kurkkia pöksyihin että millon se vuoto alkaa :D Ei kyllä yhtään sellainen olo ole että alkaisi, sattuu alavatsaan vasemmalle puolelle napaa (sisälle siis sinne) kun tekee jotain nopeita liikkeitä tai nostelee lantiota tms (olen täällä sohvalla vääntelehtinyt ja havainnoinut eri asentojen vaikutusta, voi luoja jos mies näkisi!)
 
Täällä on niin elämänmakuisia tarinoita, kiitokset antoisasta keskustelusta! Samat sanat kuin Geesalla, toivottavasti tärppää pian teillä pitkään yrittäneillä varsinkin. Tunnustan että itsellä kun ei ole kokemusta muusta kuin siitä äärimmäisen helposta (eka oli ihana yllätys, toka raskaus nyt sitten ekasta oviksesta sen jälkeen... väkisinkin kuvittelen vielä jonkin menevän pieleen) joten tunnen usein etten osaa sanoa mitään sanomisen arvoista... Epäreiluahan tämä lapsen saamisen maailma on :( Tammitytöllä aivan upea, sisukas asenne! Varmaan kehittynyt kokemusten ja vuosien myötä mutta kuitenkin. Paljon, paljon tarraliimaa :heart:
 
empuska

Aiemmin jo tähän ketjuun laitoin viestiä mutta kukaan ei siihen kommentoinut mitään joten oletin että ohitettiin. Itse suosittelen kokeilee tota geleetä. Meillä hoidoilla kaksoset 06/13 ja luomuna mahdollisuus aika olematon. Vuosi yritettiin kuitenkin. Sit päätin kokeilla tota. Otin e-epa 1/vrk, berocca 1/vrk ja 1 gelee/ vrk ja 2/vko helokki kapseli. Geleetä kerkesin ottaa 1 kierron ja mies otti ku muisti. Sit mahatauti kierron vaihtuessa nii en sit joulukuun kiertoon ottanu( ajattelin et pikkujouluja ja kaikkee) et seuraavassa taas sit. Ja hups 18.12 plussa. Kyllä oli leuka pudota. Ei ikinä aiemmin luomuna mitään testeihin. Olin varma et mul on joku kasvain tai jotain niin kävin ultrassakin 5.1.15. Nyt rv 18+4 :)
 
Viimeksi muokattu:
Niin minäkin uskoin tammikuuhun asti että en kaadu. Kun parhaista parhain ja rakkain ystäväni ilmoitti että heille tulee vauva, eikä ollut minulle edes kertonut että yrittävät vauvaa. Ikinä en moista petosta tule antamaan varmastikaan anteeksi, koska niin täydellisen petetty olen. Tälläkään hetkellä en pidä ystävääni yhteyttä, koska en pysty. Enkä voi edes ajatella näkeväni sen naamaakaan.

Silloin mä kaaduin kyllä, luulin tulevani hulluksi, lopetin nukkumisen ja kaiken. Pikku hiljaa noustaan.
ymmärrän tän oikein hyvin. Mulla kävi vähä sama miehen siskon kanssa. He ei edes halunneet lasta kunnes miehensä kanssa päättikin yks kaks että sellanen on saatava koska elämä on vähän tyhjää muuten . Yrittivät puoli vuotta "hups-vähän vääränä päivänä"-tyylillä. Mutta ku on rahaa nii marssivat suoraan hoitoihin ja naps. Kerrasta raskaus. Ja asenteella että näitähän tehdään sit tottakai useampi, eikä edes ehkä vaan nimenomaan TEHDÄÄN koska mä haluun. Ja tää kaikki hehkutus ja höösäys silloim ku itsellä oli suuri suru päällä. Eikä kysymystäkää miten mä voin. Silloin mulla meni kyllä hermo enkä oo juur halunnut olla missään tekemisissä. Näen kyllä pakolla ja tietyissä tilanteissa mutta en pidä mitään yhteyttä juurikaan. Hänellä on just sellanen "saan mitä haluan" asenne joka mua vituttaa yli kaiken lähinnä näissä lapsenteko asioissa. Ja siis tää ei oo mikään mun mielikuva eikä päätelmä vaam ja ihan suoraan ko.henkilön suusta. Lisäksi tästä naisesta on kehkeytynyt oikea besserwisser myös lastenhoidon suhteem vaikka oma kersa on ensimmäinen jota edes sylissään pitää. Tähän liittyy kaikkea lapsentahtsuudesta pitkään imetykseen jne. Uoh että tää on mun kestovitutus ever.
 
Geesa, saa :D Täytin vasta 27. Esikoinen on reilut 1 v 3 kk. Joten nyt sitä yrittämättä se "tavallinen" 2 v tulee ikäeroksi näille jos kaikki menee hyvin. Tosin ovat sitten kyllä ihan peräkkäisinä vuosina syntyneitä.

Soitin neuvolaan jotta tarvittaessa raskauden edetessä normisti saadaan sellainen aika jonne mieskin pääsee ja täti halus viikkojen selvittämiseksi (ei riittäny digin tulos) laittaa mut labraan hcg-mittaukseen. Eikö nuo mun tekemät testit kuitenki oo ihan täysin luotettavia....? Varmaan haen pääsiäiseksi PregCheckit ni pääsee tarkistamaan viivaa, senhän pitäis vahvistua selkeästi tässä vaiheessa?
 
Digiovistesti hymyili tänäänkin, siis kahtena päivänä peräkkäin, liuskoja ei ole. Kumpi "oikea" ovisplussa?!
Nimim. Epätoivoinen haaveilee jos pääsis ens viikolla kuitenki alkionsiirtoon

Ps. Sori omanapa
 
Empuska

Juu eli luontaistuotekaupasta. Olikohan mulla 19,90 € 50 kpl. Tosiaan olen lukenut et lapsettomuudesta kärsivät ovat sitä kokeilleet ja yksikin tapaus oli et 3 kk oli syöny ja luomuplussa eikä aiemmin muistaakseni hoidoillakaan saaneet plussaa saati sit vauvaa. Eli ehottomasti suosittelen kokeilee vaikka pidempään. Toiset syö kierron alusta ovikseen ja toiset koko kierron. Miehille pitäs auttaa s.nesteen laatuun ainakin.

Ja tosiaan söin vielä noiden lisäksi femilor tsi lactoseven maitohappoa. Gyne suositteli alapään hyvinvointiin esim. seksin jälkeiseen tasapainoon yms.
 
Viimeksi muokattu:
Jaahas. Voihan ketutus; täällä alkoi kp1 tänään aamulla :( tämän harmaan sään lisäksi nyt vielä harmaa mieli.

Cisu: ei kokemuksia digiovistestistä, mutta laskisin ensimmäisen plussapäivän mukaan. Toivotaan, että pääsette alkionsiirtoon!

Enkeli30: Mielestäni vahvistunut hienosti! Onnea :heart:

Tässä alkaa itsekin miettimään kaiken maailman vippaskonteja mahdollisuuksien lisäämiseksi, niin turhauttavaa testata negaa ja vastaanottaa tätiä kylään :mad: Paljonkohan elämäntavoilla on merkitystä onnistumiseen? Itselläni suht terveelliset elämäntavat kun olen vielä esikoisen kanssa kotona; eli syön hyvin ja monipuolisesti monta ateriaa päivässä, ulkoilen tytön kanssa pari kertaa päivässä, syön vitamiineja (hedelmällisyyttä tukevia) jne. Tosin paheina on suuri kahvinkulutus, punaviiniä silloin tällöin ja kaikista suurimpana tupakointi (tiedän.... lankesin vuosi esikoisen syntymän jälkeen uudelleen tupakoimaan), en polta paljoa päivässä mutta olisikohan tässä syy?

Sori omanapaisuus tänä aamuna.
 
Mamma2012 voihan se olla että tupakointi jollai tasolla vaikuttaa, tai sitten ei... Itse poltin esikoisesta plussaan asti, ja hänhän sai apua tuloonsa clomeista..joten itessäni oli häikkää jo silloin, nyt en oo sen jälkeen (7/12) polttanu yhtään mut eipä tää toinen näyttäny sen helpommalla tärppäävän (ja nyt jos on kyydissä, niin ihme on...clomit odottavat apteekissa...ja alla se tammikuinen tuulimuna).. Itsekin syksyllä kokeilin joitain vippaskonsteja, mut eipä auttanu.. Mut eikai niistä haittaakaan ole :)
 
Mamma2012 mäkin poltin kun alettiin yrittää esikoista. Olin melkein 2 vuotta polttamatta ja tulevat häät alkoi stressaamaan ja aloitin taas uudeestaan. Sitten se plussa tulikin ja sain lopetettua siihen. Kas kummaa taas sitten kun esikoinen oli 4kk tyhmänä taas aloitin ja joulusta saakka nyt ilman. Lapsettomuuslääkäri ei maininnut mitään tupakoinnista kun olin ilmoittanut silloin vielä polttavani (n. 5 päivässä). Yleisesti ottaen heikentää verenkiertoa yms. eli ei ainakaan tee hyvää, mutta ite en usko että se yksinään on syy miksi ei ainakaan itellä onnistu.

Enkeli30 hienostihan tuo on vahvistunut! :)
 
Itse lueskelin tuosta tupakoinnista kun lopetin että se aiheuttaa jatkuvan stressitilan joka sitten helpottuu silloin muutamaksi minuutiksi kun sen tupakan polttaa. Suosittelen kyllä laastareita lopettamiseen ja ihan tavallista karkkia ja purkkaa. Mulla ainakin tuli nikotiinipurkilla ja sähkötupakilla paljon repsahduksia kun nikotiinitaso laski yhtäkkiä ja hermot meni. Vieläkin tosin tulee välillä automaattisesti kiskottua takkia niskaan ja sitten miettii et mihinkäs tässä ollaan matkalla.
 

Yhteistyössä