Hätähousuiset Himotestaajat ja Piinailijat Vol.3

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
Wolt kopsasin joltain sivulta tämän:

VIRTSANÄYTTEEN OTTAMINEN OVULAATIOON
- Älä käytä aamuvirtsaa (ensimmäinen virtsa heräämisen jälkeen) sillä LH on syntetisoitunut elimistössäsi aikaisin aamulla. Se ei näy virtsassasi kuin vasta myöhemmin päivällä.
- Paras aika virtsanäytteen ottamiseen on klo 10-20.
- Ota virtsanäyte joka päivä suunnilleen samoihin aikoihin.
- Vältä juomista kaksi tuntia ennen virtsanäytteen ottamista sillä laimentuneesta virtsanäytteestä tehty testi ei välttämättä havaitse LH-huippua

Oon kuullu myös aamunäytteestä, että en tiedä sitten.. itse oon ottanu kolmen ja kuuden aikaa iltapäivän ja illan puolella. mut samaan aikaan suunnillee kannattaa tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Wolt
Alkuperäinen kirjoittaja Jännää;30751003:
Wolt kopsasin joltain sivulta tämän:

VIRTSANÄYTTEEN OTTAMINEN OVULAATIOON
- Älä käytä aamuvirtsaa (ensimmäinen virtsa heräämisen jälkeen) sillä LH on syntetisoitunut elimistössäsi aikaisin aamulla. Se ei näy virtsassasi kuin vasta myöhemmin päivällä.
- Paras aika virtsanäytteen ottamiseen on klo 10-20.
- Ota virtsanäyte joka päivä suunnilleen samoihin aikoihin.
- Vältä juomista kaksi tuntia ennen virtsanäytteen ottamista sillä laimentuneesta virtsanäytteestä tehty testi ei välttämättä havaitse LH-huippua
Tattis eli illalla voi ottaa :D
Ei viittis duuniin niitä raahata ettei tiimiläiset haista jotain liian ajoissa :p siitä vasta kuittailua syntyiskin :D

ku selostin illalla miehelle et mitä ne on niin sehän oli heti innoissaan :D ( omituinen tuo siippani :) )
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Mä tein ovistestit aina aamulla ja hyvin näytti. Kun alko näyttää melkein plussaa nii tein kaksi tai jopa 3x vrk, yleensä Amulla ja illalla.
Päiväpissasta oli hankala koska join imetyksen takia (ja muutenkin) niin älyttömän paljon etten luottanut oikein..
 
Mariia83: tervetuloa ja plussatuulia sinulle!

Geesa ja Enkeli30: hienot viivat teillä. Onnea :heart:

Lukka: minkä tempun menit tekemään :heart: ja ilman minua :p Onnea hurjasti ja toivotaan viivan vahvistumista!

Minni: :hug: toivoa on niin kauan kun vuoto pysyy poissa.

).( menkkamaiset olot jatkuu, mutta ei vuotoa. Tänään dpo10. En edes viitsinyt testata aamulla, kun illalla oli niin varma olo että hanat aukeaa... joten mikäli vuoto ei tänään ala niin testaan huomenna. Nyt menossa kp28/25-30, joten olisikohan toivoa?

Onnea muillekin plussanneille :flower:
 
Mamma pidetään peukkuja! Toivoa on! :)

Mä testailin aamulla ja muutama tunti sen jälkeen niin monasti tuli tummempi viiva kun myöhemmin testasi. Jep jos joi sinä aikana..kahvia..mehua..ihan mitä vaan niin ihan älyttömän paljon hailakampia viivoja tuli..
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille <3 täällä kuitenki vielä pipo täynnä jäitä...vaikka ä-nla soitinkin, mutta tarkistelin vaan sitä huomista rokoteasiaa, ja terkka oli sitä mieltä että ei rokotetta nyt! Otan sen sit heti jos tää tilanne tästä muuttuu, tai ens vuoden puolella... Ystäväni sai tänä aamuna pienen prinsessan ja oon ihan liikutuksissa täällä :) kumpa omat viivat vielä vahvistuisi ja joulua juhlittais uuden pienokaisen kanssa...
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Wolt mulle lapsettomuusklinikalla annettiin ohjeeksi että aamun toka pissa ohjeista poiketen olis hyvä. Pidätys ajalla ei niin väliä kuhan on kuitenkin jonkun aikaa ollu rakossa. Mulla ainakin on silloin näyttänyt 1h pidätyksellä ihan selvän plussan :)
Muok. Niin ja siis herään klo 5 ja ovistestin tehny klo 6 jos oon ennen töihin lähtöä muistanut/ehtinyt. Ovisplussa on kyllä ollu testissä myös iltapäivälläkin (klo 16)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Wolt
Joo, vaikka sitä kuinka ajattelin etten ees tuu tänne näitä lukemaan sinä aikana kun pidetään nyt hetki tästä vauvapaniikista taukoa, mut tuliko tästä nyt sitten mitään..? Eipä. Tänään gyneaika kun omituiset säryt alavattalla ei loppuneet ja tulos oikein kivasti 7cm kysta munasarjassa. Vissiinkin sitten vielä muuten normaali kirkasnesteinen kysta, mutta toisella puolella jotain ihme merihevosen näköstä kiinteää aluetta. Lääkäri epäili että leikkausta varmasti harkitaan, vaikka kooltaan toi ei vielä ole mikään aivan mahdoton, niin siellä oli se kiinteä löydös. Siis leikkaus varmaankin edessä ja mä kun muutenkin oon ollut järkyttävän hoitokammoinen varsinkin jalkaleikkauksen jälkeen... Nyt mulla on ainakin ihan kauhea kauhu siitä että munasarja lähtee ja mites raskautumismahdollisuudet sitten.... Lääkäri kyllä lupaili ettei leikkauskaan munasarjaa pitäis viedä ja onhan sitten vielä toinen jäljellä. Silti ihan kaamea paniikki, oon ollut ihan lamaantunut aamusta asti. Pääsiäisen jälkeen pitäis tulla sitten polilta kutsua tarkempaan tutkintaan... Pelottaa. :( Ainoa lohtu tässä nyt on se, että toinen munasarja oli täysin ok, samaten muuten kaikki pelit ja vehkeet, ainoastaan tämä yks pirulainen...
 
Aige: On hurja tai parempi sana.. kurja tilanne.. jos ne ei kuitenkaan veisi sitä toistakaan, toivotaan niin! Ja ne sanoo, ettei toisen puuttuminen juurikaan vaikuta esim. raskaaksi tuloon.
Onhan hoitojakin avuksi esim. IVF. Kovasti voima haleja sinulle hoidon läpikäymiseen ja toipumiseen ! Itselläni on myoomia, tosin ei vielä kovin suuria että poistaisivat, ja tosiaan ne kystat voi itsekseenkin hävitä tai pienentyä. Tilanne voi muuttua.

Pelko on normaalia ja lääkäri varmasti auttaa sinua !!
 
Viimeksi muokattu:
Hei Aigle, yritä pysyä rauhallisena. Mulla oli kerran tosi isot nestekystat molemmissa munasarjoissa, toista ei edes näkynyt kystan alta. Leikkausta suunniteltiin, mutta seuraavassa tarkastuksessa kystat oli hävinneet. Kontrolleissa on näkynyt kaikkea mahdollista, myös kiinteitä- ja suklaakystiä. Älä mieti pahinta. Yhdellä munasarjalla on täysin mahdollista tulla raskaaksi ja lääkäri on tietysti paras asiasta kertomaan. Reagoit ihan normaalisti tässä tilanteessa, tietysti sua pelottaa. Lääkärit tekee varmasti kaikkensa, että saat pitää munasarjan ja huolehtivat sun kyvystä tulla raskaaksi. Hyvä että juttelet!
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
leonia mä en näe mitään, korkeintaan viivanpaikan, jos tarkkaan katsoo. :/

Tammityttö hyvä tietää! Katsotaan pystynkö venyttämään testaamista torstaille vai onko pakko jo huomenna. :whistle:

Minni :hug: Toivottavasti jotain tapahtuisi pian suuntaan taikka toiseen! Odottelu on kai pahinta...

Aigle varmasti pelottaa, mutta kaikki menee varmasti hyvin! Ja hienoa, että toinen munasarja on pelikunnossa! :)

Theran Mulla OS 10mlU testit ei oo näyttäny viivanpaikkoja. Tekasin pari jo viimeviikon puolivälissä (jolloin ois kyllä ollutkin suoranainen ihme, jos olis viivaa tullut) eikä silloin liuskassa näkynyt kontrolliviivan lisäksi yhtään mitään vaikka kuinka valoa vasten koitti tiirata. :p

(.) säikähdin tänään automatkalla, että nyt se vuoto sitten alkoi! :O Tuntui sellainen perinteinen menkkalorahdus. Kotiin päästyäni menin vessaan ja onnekseni kyseessä olikin vain runsas vv putous! En muista tällaisia olleen ennen tätiä!? Ke/to pitäis tädin saapua, jos on saapuakseen... Toivottavasti menee vaikka naapuriin!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kommenteista =) Testaan ihan varmasti uudestaan. Joka päivä, kunnes uusi kierto alkaa. Ei ole tietoa koska ovis on ollut, joten hyvää aikaa tässä on ootella.. Tää kierto on mennyt aika masentuneissa fiiliksissä. En ole kovin kärsivällinen ja hyvä odottamaan. Taitaa pämssitkin vähän painaa päälle... ;)

Kivaa, että täällä niin moni on plussannut! Onnea =)
Elämä on jännää kyllä!
 
Jännää toivotaan niin ja etenkin sulle toivoisin sitä plussaa, sulla on kyllä ollut rankka taival! :hug:

leonia tulethan sitten meille näyttämään testit joka päivä, joohan? :rolleyes: Niitä on niin mukava kattella ja varsinkin, jos sinne alkaa viivaa piirtymään! :heart:

Niin ja Mamma2012 toivotan sulle +++++++++:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Kiitos tsemppauksesta kaikille :) Tässä nyt vähän alkanut tajuamaan että ei se kysta sentään kuolemantuomio tainnut olla... Alkupaniikkia kuitenkin vielä vähän, eniten pelottaa toi kiinteä osa kystasta, lääkärikin kyllä totesi että nestekystat joskus häviävät itsekseenkin, mutta onkohan siihen häipymisen mahdollisuutta nyt kun siellä on se kiinteä alue...? Tein omia nettidiagnooseja taas (huoh, tää on semmonen tapa jonka oikeesti vois heittää menemään mut...) ja tuli luettua semmoinen pätkä missä todettiin että kiinteitä alueita sisältävät kystat on aina leikattava. Hmhm? Ei kai se voi olla viite sitten vaikka kasvaimesta :eek: No, yritän tässä ainakin nyt istua sohvalla toljottamassa telkkaria ja nollaamassa aivoja jotta en ajattelis tätä tilannetta, mut vähän hankala on. Oli kyllä kuitenkin kiva kuulla että on tapauksia joissa kystat poistuneet itsekin, ehkä ois toivoa siis sellaisestakin!
 

Yhteistyössä