Mä taas tykkään. =)Alkuperäinen kirjoittaja Kuopiossa asumaan joutunut:Savon murre on niin kamala, että sitä häpeäisin!
Peesi.Alkuperäinen kirjoittaja Mä vaan:Mies puhuu oulun murretta. Vaikka se on sellasta teeskennellyn ja jäykän kuulosta, niin ei mua silti hävetä.
Rauma on ihanaa.Alkuperäinen kirjoittaja DixieChick:Mä rakastan murteita!! Musta ne on rikkaus (kaikki muut paitsi pori/turku/rauma ) ja omakin puhe taitaa olla sekoitus savoa ja jotain muuta. En siis häpeäisi yhtään!!
On tosiaan teeskennellyn ja jäykän kuulosta!Alkuperäinen kirjoittaja Mä vaan:Esim. Pittää kohta syyä ja juua jäläkiruuaksi kahavit. Löytyyköhän tuolta kaapista mittää makiaa, ku tekkee niin mieli..Alkuperäinen kirjoittaja ai mää vai?:ompa mielenkiintone näkemys oulunmurteesta.Alkuperäinen kirjoittaja Mä vaan:Mies puhuu oulun murretta. Vaikka se on sellasta teeskennellyn ja jäykän kuulosta, niin ei mua silti hävetä.
voisikko nää vähä tarkentaa mitä tarkotat?jos vaikka jollaki esimerkillä?
Oulun murre on suomen sympaattisin murre !!! :heart:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:On tosiaan teeskennellyn ja jäykän kuulosta!Alkuperäinen kirjoittaja Mä vaan:Esim. Pittää kohta syyä ja juua jäläkiruuaksi kahavit. Löytyyköhän tuolta kaapista mittää makiaa, ku tekkee niin mieli..Alkuperäinen kirjoittaja ai mää vai?:ompa mielenkiintone näkemys oulunmurteesta.Alkuperäinen kirjoittaja Mä vaan:Mies puhuu oulun murretta. Vaikka se on sellasta teeskennellyn ja jäykän kuulosta, niin ei mua silti hävetä.
Se on teeskennellyn ja jäykän lisäksi leuhkan kuulosta.Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:Oulun murre on suomen sympaattisin murre !!! :heart:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:On tosiaan teeskennellyn ja jäykän kuulosta!Alkuperäinen kirjoittaja Mä vaan:Esim. Pittää kohta syyä ja juua jäläkiruuaksi kahavit. Löytyyköhän tuolta kaapista mittää makiaa, ku tekkee niin mieli..Alkuperäinen kirjoittaja ai mää vai?:ompa mielenkiintone näkemys oulunmurteesta.Alkuperäinen kirjoittaja Mä vaan:Mies puhuu oulun murretta. Vaikka se on sellasta teeskennellyn ja jäykän kuulosta, niin ei mua silti hävetä.