Haberkorneista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kokemusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kokemusta

Vieras
Moi,

onko kokemuksia Habernorn-vaunuista? Ulkonäkö miellyttää silmää ja hintakin olisi kohdallaan, 270 euroa. Mies olis Teutonioiden kannalla mutta niiden hinta hirvittää mua. Miten hintaero voi olla niin suuri, mistä erot oikein tulevat? Kertokaa, pliis!
Sue

Yksi mikä ainakin tuli heti mieleen, on kankaiden laatu. Jos se on tärkeää, suosittelen Teutonioita. Meidän Haberkorneissa vm-04 kangas oli tosi ""imukykyisen"" tuntuista, eli vaikutti siltä, että kaikki imeytyy ja jämähtää, ja sadesuojaa sais pitää jatkuvasti kun vaan pientä pilvenharsoa näkyykin.

Sen lisäksi kangas oli ohutta ja samaten se pehmeä kantokoppa, jotenkin onneton. Kuomu roikkuu melkein avonaisena pussina: tuntui, että sieltä tulee kaikki tuuli ja tuiverrus läpi. Toki sitä olisi voinut itse parannella joillain tarranauhoilla tms. Mutta lopulta päädyttiin siihen, että pistettiin Haberkornit pois ja hankittiin Teutoniat. Mielestäni laatuero on aivan selvä, kaikinpuolin. Haberkorneista ajattelin, että jos nää nyt yhdellä lapsella menis, mutta teutoniat saattais mennä jo vaikka kolmella.........

Saatan olla täysin väärässäkin, mutta molempiin käsi- ja näkötuntumaa ottaneena kannatan näistä kahdesta ehdottomasti Teutoniaa. Köyhän ei tunnetusti kannata ostaa halpaa.

Kovin olivat avoinaisen oloiset ja kapea se istuin ja kantokassi. Kävimme liikkeessä vertailemassa ja samalla hinnalla kuin Habercornit sai huomattavasti laadukkaamman oloiset ABC:n vaunut. Liikkeessä oli myös saman hintaluokan Carena ja Marco -vaunuja, jotka nekin voittivat Habercornit mennen tullen! Carenoissa ja Marcoissa oli liian pieni ostoskori meidän makuun, mutta Marco-vaunujen kankaat olivat todella hyvän tuntuiset ja paksut syksyä ja talvea ajatellen. ABC:llä taas kuosit olivat parhaimmat.

Meillä on ollut Haberkornit käytössä nyt 1,5 kk, ja suhteellisen tyytyväisiä ollaan. Kyllähän sen huomaa, että kyse ei ole kalliista merkkivaunuista, mutta ihan hyvin pärjätään niillä, kun tarkoituskin oli hankkia vaunut vain yhdelle lapselle. Vaunujen muoviosat tuntuvat hiukan vempuloilta, mutta eivät ainakaan tähän mennessä ole hajonneet. Vaunut ovat mielestäni aika hyvät ja kevyet työntää, kiitos suurten renkaiden. Ja mitä olen verrannut esim. Gessleineihin, Haberkornit ovat paljon korkeammat, joten ei tarvitse kumarrella niin paljon. Heittämällä kääntyvä aisa ja sen korkeudensäätö ovat käteviä. Kasaantaittaminen on helppoa. Renkaat helppo irrottaa. Kankaisiin en edes ole kiinnittänyt huomiota: en itse ainakaan osaa kaivata korkeampilaatuista kangasta, kun tuollaisellakin tulee loistavasti toimeen. Kantokoppa on tosiaan melkoisen pieni: se on selkeä miinus. Tosin en tiedä, kuinka paljon suurempi se sitten muissa vaunuissa on...

Olen kuullut ABC-vaunuista niin paljon huonoa (ja toisaalta taas Haberkorneista ennen tätä positiivista palautetta), että niitä en itse harkinnutkaan. Carenat taas mielestäni näyttävät sellaisilta vankkureilta, että päädyin Haberkorneihin. Varmaankin rahalla saisi paremmat ja hienommat vaunut, mutta jos budjetti on pieni, mielestäni Haberkornit ajavat asiansa. Enkä usko, että esim. 700 e:n merkkivaunut ovat suhteessa Haberkornien hintaan niiiiiin paljon paremmat. Maanantaikappaleita kun mahtuu sekä halpoihin että kalliisiin vaunuihin...

Yhteistyössä