Heips!
Ajauduin jotenkin tänne lueskelemaan ketjuanne ja ajattelin yrittää kannustaa. Itsellä oli takana pari vuotta aktiivista yritystä ja lähes toiset pari mokomaa passiivisempaa, ennen toivottua plussaa. Uskokin oli välillä niin pahasti koetuksella, että parisuhdekin kärsi siitä. Pillereitä olin syönyt lähemmäs kymmenen vuotta ja yritys alkoi heti niiden lopettamisesta. Ikää oli vähän reilu 20.
Pitkästä yritysajasta huolimatta, äidiksi ja vanhemmaksi kasvaminen tapahtuu vasta odotusaikana. Itsellä kävi niin, että lähes koko raskausaika kului asiaa sisäistämättä, sillä "en antanut itselleni lupaa uskoa", että kaikki sujuisi loppuun asti hyvin, pitkän yritysajan ja alkuraskauden vaikeuksien vuoksi. Kokonaisuudessaan tilanteen tajusi vasta sairaalaan lähtiessä. Kuitenkin kun tyttö annettiin syliini, olin täysin valmis hänen äidikseen ja ottamaan hänestä vastuun. Nyt ajatuskin siitä, että pelkäsin, etten ole valmis, tuntuu vieraalta. Lapsen synnyttyä loppu sujuu kuin itsestään ja pian tuntuu jo siltä,kuin lapsi olisi aina ollut osa perhettänne! Minun on jopa vaikea täysin muistaa aikaa ennen nyt 4 kk ikäistä tytärtämme.
Juulia33:minulla oli myös kovia,viiltäviä kipuja alavatsassa ja "kohdun sivuilla" pillereiden lopettamisen jälkeen. Kävin lääkärissä,jossa munasarjani ultrattiin. Kaikki näytti kuitenkin olevan kunnossa ja lääkäri sanoikin, että kyseiset kivut yleisiä ja suntyvät siitä kun pillereillä "nukutetut" munasarjat "heräävät" uudestaan henkiin.
Tsemppiä teille kaikille kuumeiluun ja tulevaan odotukseen!