Haaveissa vauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juulia33
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiva idea kerätä kirjoittelijoita. Itselläni vauvat ovat olleet jossain ajatusten vintillä ja nyt taas tupsahdin tänne... Työkiireitä ollut hirmuisesti. Utelias pahalainen: Onnea yrityksille ja onhan se "harjoittelukin" mukavaa. Ymmärrän täysin tunteesi, vaikka en ole vastaavaa vielä kokenutkaan. Aika dramaattista tuo pillereiden lopettaminen ja mitä kaikkea se tuokaan mukanaan. Jännitystä ja odotusta ainakin.

Utelias pahalainen 28v Y07/07, Varsinais-Suomi
Yonni 31v, yrityksen aloittaminen vasta haaveissa
Lorete, 27v, pkseutu, "haaveilija"

Kävin hiukan muuttamassa tietojani, koska yrityksen aloitus siirtyi muutamalla kuukaudella eteenpäin. Käytiin eilen miehen kanssa piiiiiiiiiiiiiiiiitkä keskustelu liittyen raskauteen ja vauvoihin. Oli sitten sitä mieltä, että tässä tullaan elelemään stressaavia aikoja eikä ole vauvallekaan hyväksi jos äiti ei voi hyvin. Perusteli asian niin, että minäkin jopalöysin lykkäämisestä jotain hyvääkin. No kesällä aletaankin sitten kunnolla hommiin, harjoitellaan siihen saakka. Pillerit on tosin haudattu, joten saattaapa tärppi käydä ennenkin jos vaikka kumit unohtuis joku kerta =)

Mi-iu, vm.85, vauvaprojektin loitus haaveissa Y näillä näkymin syksyllä

Toivottavasti mi-iu ei haittaa vaikka lisäsin sinut listaan?

ei haittaa... kiva olla jossain listallakin ;)
oon nimittäin pitkän aikaa, varmaa vajaa vuoden pyöriny näillä sivustoilla mut en oo sitten ikinä kirjottanu mitn ku vauvaprojekti on sillon vielä ollut niin "kaukana"..
nyt en sitten enää malttanu olla poissa...
tuli noita ovistestejäkin tilattua valmiiks ku pilleritkin on jäänyt pois jo vuoden alussa... :D en tietenkään oo ajoissa, haluun vaan et mä oon suht valmiina ja tiedän sit parhaimmat ajat ym millon ois mahkuja.. ja sit pääsee tänne joskus jännäämää.. ja pettymää ja purkamaa ajatuksiaan ja kaikkea...

ohhoh, tulipas tilitettyä ;D

terve kaikille!
täällä on yksi vauvakuumeilija lisää. saanko liittyä "vauvakuumeiseen" seuraanne?:-)
vauvakuumetta vuosi jo takana. lopetin pillerit 13 päivää sitten, eli alkupuolella ollaan raskauden yrityksessä(jos näin voisi sanoa:-) jatkuvasti tulee seurattua omaa kehoa, nyt kun ensimmäiset luomumenkat olisi seuraavana tulossa. tarkoitan,että en voi tietää mun luomukiertoa, enkä silloin ovulaatiohetkeäkään.. toivotaan että menkat tulisi ajallaan. eli 2.4.

tsemppiä kaikille jotka hermoilevat ja odottavat plussaa!

minulla eikä miehellänikään ole vakituista työpaikkaa, eli talousasiat eivät ole vakaalla pohjalla. päätimme kuitenkin nyt yrittää lasta, koska tunne että kyllä me yhdessä pärjätään on vahva.

Minullakin haaveissa vauva, ollut jo reilun vuoden ajatuksissa.. Mieheni haluaa lapsia muttei vielä.. Olen 30, mieheni muutaman vuoden minua nuorempi. Ahdistaa kun ikä alkaa painaa päälle mutta mies ei syty idealle.. :( :( En viitsi asiasta painostaakkaan... Lopetin pillerit viime kesänä (söin niitä 10 vuotta) ja siitä saakka ollaan käytetty keskeytettyä yhdyntää. Aiheesta juttelu johtaa usein riitaan, joten en viitsi jankuttaa. Ehkä tänään uskaltaudun taas kysymään voitaisiinko jo aloittaa yrittäminen.. Olisi ihanaa jos mieheni oikeasti innostuisi asiasta eikä sitten lopulta suostuisi väsytystaistelussa.

Hei vaan ja tervetuloa uusille!

b.a.b.y: Meilläkään ei talous ole kovin vakaa, itse opiskelen taasen ja tulot sitä luokkaa... Mutta silti haaveilen ja heti olisin valmis vauvaa yrittämään. Varmasti sitä pärjäisi, kyllä tekin pärjäätte:) Mutta kuten sinullakin, haaveissa aina vaan, mies ei ole valmis yrittämään.

Minä täytän 32 tänä vuonna ja en voi mitään mutta kyllä ahdistaa. Ikää vaan tulee koko ajan lisää ja lisää... Mieheni haluaa lapsia, ikääkin hänellä on 38, mutta ei niin ei. Yksi lapsi hänellä on jo entuudestaan. Välillä on meilläkin asiasta riidelty, tai sanotaanko että keskusteltu vakavammin.. :) Mutta ei johda mihinkään. Tuntuu vain että olenko ylipäätään oikea ihminen hänelle, kovasti hänkin haluaisi lisää lapsia, mutta miksi ei minun kanssa..?

No joo, en tiedä mitä ajatella. Nyt ainakin on muutenkin mieli maassa ja kiukuttaa, menkat alkoivat ja kp 1... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Ikuinen kuumeilija:
Sitten kuitenkin tulin siihen tulokseen, että elän mielummin rakkaani kanssa vaikka ikuisesti lapsettomana kuin päätän muuten hyvän suhteen vauvahaaveitteni takia. Kuitenkin lapsen kaipuu iskee välillä niin voimakkaana, etten tiedä mitä tekisin. Mies on kyllä sanonut haluavansa lapsia joskus, mutta ei vielä. Itse en uskaltaisi vaan enää kovin pitkään odotella.

Kannattaa todella miettiä tarkkaan tuon asian kanssa. Mies siis sanoo halavansa joskus lapsia. Valitettavasti naisella ei ole varaa ajatella lasten hankinnan kanssa ikuisesti tyylin "joskus". Oletko miettinyt, että kestät tilanteen, että mies sanookin myöhemmin kun olet itse jo 40 vuotias, että nyt hän haluaa lapsia...ja sinä et enää niitä saa kuin hyvällä tuurilla. Mies sitten vaihtaa nuorempaa naiseen, joka pystyy nämä lapset hänelle antamaan.

Mielestäni parisuhteessa voi tehdä monenlaisia kompromisseja, mutta lapsiasiassa sellaisen kompromissin tekeminen voi olla liaan iso pala.

Heippa kaikki uudet tulokkaat ja tervetuloa haaveilemaan.
Lisätkää itsenne listaan.

Täällä mietitään kuumeisesti, että pitääkös sitä tosiaan odottaa ainakin kesään jotta pääsee yritys tosissaan käyntiin. mies jo tossa väläytti, että vois sitä samantien odottaa vuoden loppupuolelle niin tulis sitten kesävauva....voihan vee sanon vaan.

Tässä siis lista täydellisenä.

Kiva kun tänne oli tullu paljon uusia kirjotuksia..kaikki vauvakuumeilijat mahtuu kyllä mukaan. Itsellä on tilanne, et työ vie nyt kaikki mehut kun yritän päästä uuteen hommaan sisään...Vauvan yritystä ei oo unohettu, mut tuntuu olevan vaikea arvioida ovisaikaa kun menkat ei viel oo mitenkää säännölliset..kaikkea muuta..Ehkä tää tästä tasottuu??
Mä ymmärrän paremmin ku hyvin teitä, joiden miehet empii...itse sairastan endoa ja olen tainnut tännekin kirjoitella että mitäs jos en raskaaksi nyt tulekaan (kun miehen mielestä on se "oikea" hetki)...katkeroidunko vai kuinka käy? Tiedän kyllä että toista ei suureen päätökseen pakottaa saa, mutta miestenkin olisi hyvä miettiä tosiasioita. Se vaan tuntuu olevan vaikeaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Utelias pahalainen:

Juulia 33v, keski-suomi, y1/07
Tässä siis lista täydellisenä.

Uskomatonta.... tänään kysäisin kevyesti mieheltäni että mitä jos aletaan nyt yrittämään vauvaa, eikä sieltää tullutkaan täystyrmäystä!!! :) :) Olen haaveillut vuoden päivät vauvasta mutta miehestäni se on tuntunut tosi kaukaiselta asialta. En ole viitsinyt painostaa mutta ikä on alkanut painaa päälle (olen 30v).
Mies on nyt lähdössä matkalle ja lupasi mietiskella tosissaan asiaa.. Ihanaa, vihdoinkin vauvahaaveet tuntuu olevan edes vähän lähempänä... :) :)

täällä ollaan:-)
jännittää kovasti, ovulaatio-oireita on ollut eilisillasta lähtien....
kokoajan outo olo alavatsassa(niinkuin olisi ilmaa kohdussa..), varsinkin silloin kun rakastelee.mitähän se on....
voi kun tärppäisi heti.
mitäs muille kuuluu?:-)

Täällä viimeinen pillerilista menossa nykyisestä reseptistä ja kova pohdinta käynnissä uusitaanko reseptiä vai ei -eli sama tilanne niin monen teistä kanssa. Pohdintojen lisäksi on lisähuolenani, niin kuin monella kanssa sisarellani endometrioosi. Ikävää meille mutta toisaalta lohduttaa etten ole ihan yksin pohdintoineni. Olisinkin kysynyt, oletteko pillerieden lopettamisen jälkeen käyneet useammin tarkastuttamassa endonne tilannetta vai odotelleet rauhassa. Itse olin useampi vuosi sitten ilman pillereitä (en raskaushaaveiden vuoksi) ja muutamassa kuukaudessa oli endo kasvanut aika suureksi kun tarkastukseen menin ja tämän vuoksi pillerit äkkiä takaisin. Nyt pohdiskelenkin, kuinka usien tarkastuksessa kävisin, ihan ilman kontrollia en taida asian uskaltaa antaa olla. Mitä mieltä olette?

fif
b.a.b.y
bond007

Lisäilin uudet kirjoittajat listaan. Käykäähän laittamassa tietojanne perään, jos haluatte. Tai poistakaa itsenne listalta, jollette halua siinä olla. toivottavasti kukaan ei hermostunut oma-aloitteisuudestani.

Alkuperäinen kirjoittaja Utelias pahalainen:
fif
b.a.b.y
bond007

Lisäilin uudet kirjoittajat listaan. Käykäähän laittamassa tietojanne perään, jos haluatte. Tai poistakaa itsenne listalta, jollette halua siinä olla. toivottavasti kukaan ei hermostunut oma-aloitteisuudestani.

Vielä pari kuukautta 29 v ja pkseudulta.. Haaveilija vielä, mutta toivottavasti pian toimintalinjalla! :)
Mieheni palaa viikon päästä reissusta ja jotenkin sen puheista ymmärsin että voitaisin sit alkaa jo "harjottelee" sitä vauvan tekoa.. Toivottavasti en nyt sit tuu pilvilinnoista jos oon kuvitellut koko jutun. Kivaa lukee näitä muiden haaveilijoiden juttuja! Oon tosin huomannut että nämä palstat vielä pahentaa kuumetta entisestään! :)

Kyllä se kuume itselläkin vaan kasvaa ja pahenee, varsinkin kun taustailen muutamaa ketjua joissa ollaan jo piakkoin lähdössä synnärille.
Täytyy kuitenkin kuunnella myös miestä, koska yhdessähän siihen projektiin täytyy ryhtyä. Ei sitä lasta ainakaan ala kuulua ilman miestä(jos nyt sitten sen armeliaalla avustuksellakaan.)!!

fif
b.a.b.y 24v, pkseutu, ensimmäinen yrityskierto..
bond007

fif 29v, pkseutu, haaveissa vielä mutta toivoa että pian jo yritystä..
b.a.b.y 24v, pkseutu, ensimmäinen yrityskierto..
bond007

Bond007: kannattaa käydä endo-kontrollissa, eihän se mitään ota jos ei annakaan, sitten on kaikinpuolin mukavampi yrittää ja odottaa kun suunnilleen tietää missä mennään..
tervetuloa kaikki muutkin uudet kirjoittajat..mukavaa että meitä on näin monta...
Aurinkoista ja rentouttavaa viikonlopun jatkoa kaikille...Ja tsemppiä yrityksille:)

Yhteistyössä