Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol.3 *UUSIN*

Minä en osaa ainsakaan sanoa mitään tuohon hb keskusteluun. Itellä oli aina raskaaksi tullessa yli150 hb, mutta kyllä se sit "luonnollisesti" laski alle 110, kun raskaana olin...

onpahan sit tullu juostua hammaslääkärissä ...Eilen olin kummankin lapsen kanssa tarkistuttamassa hampaat ja tänään ite päivystysluontoisesti! Ja nyt on puolinaamaa puuduksissa :LOL: Hassua, kun suuta ei vaan saa auki vaikka kuinka yrittäis...No eipähän tarvitse sit mennä vertakaan luovuttamaan tänään. Riittää vain shoppailu! :D
 
Pikavisiitillä taasen.

Näyttää siltä että meidän yritys siirtyy reilusti eteenpäin.. Mahdollisesti vuoden, helposti kaksikin. Että voipi olla että jättäydyn kokonaan täältä pois.. Joku muu saa sitten jatkaa päivittelyjä ja listauksia. Täytyy kyllä teitin kuulumisia käydä jatkossakin lukemassa!!

Tmirre: Onnea kihlautumisen johdosta!! :heart: Välillä noi miehet tosiaan tarvii vähän vihjasua tai rohkasua.

Ohhoh, hurjia hb lukemia. Itsellä normisti vissiin jotain 120 luokkaa, himpun päälle. Oonkin kyllä sitten ajoissa aloittanut raskausaikana raudan litkimisen..

 
hb Lisään vielä hb:stä, että onhan tuo 150 raskauden aikana aika kova luku, sillä raskauden aikanahan hb:n tippuu väistämättä. Kyllä tuolla netissä oli tietoa, että periaatteessa korkea raskauden aikainen hb lisää mm. keskenmeno riskiä, mutta yleensä veriarvoissa on muutakin häikkää.

Itsellä nuo huimat luvut johtuu kilpaurheilutaustasta, kyllä meillä hiihtäjillä voi olla ihan luonnostaankin korkeat hb:t, ilman hemohessiäkin :)
 
Tosiaan aikamoisia hb:ta.. Itellä taitaa olla tuo hb just ja just sen 125..

Täällä on kovasti yritetty :) Parisen viikkoa saa viel odottaa ennen ku saa alkaa testaileen :) Parina päivänä nyt ollu vähän ovulaatiokipua, et h-hetki on lähellä :) En oo mitään ovulaatiotestejä tässä ekassa yrityskierrossa aatellukaan tehä, ehkä myöhemmin jos ei raskaudu.. Kp siis 14/28.
 
Hei!

Uus vauvakuumeilija täällä! :) me ruvetaan mieheni kanssa yrittämään esikoista syyskuunlopulla että kerkiää talo valmistua ennen kuin vauva syntyy. :)
Minä olen 18w. lähihoitajaopiskelija (kerkeän valmistua ennen vauvan syntymää) ja mieheni on 20w. vakituisessa työssä. :)
 
Heippa! :)
Täällä kärsitään aivan mielettömästä vauvakuumeesta, tai siis minä kärsin. Minulla on 2v8kk vanha poika, ja haluaisin ehdottomasti sisaruksen lapselle, nykyisen mieheni kanssa (olen siis eronnut lapseni isästä, eikä lapseni biologinen isä ole kuvioissa millään lailla mukana). Mieheni rakastaa kovasti poikaani, ja on tälle kuin isä, myös adoptiosta on puhuttu.
Mutta mies haluaa vielä odottaa ainakin ensi talveen ennenkuin toista / hänelle ensimmäistä aletaan yrittämään. Toiveenani olisi saada pikkukakkonen syksyllä 2011, jolloin esikoinen täyttää 4 vuotta. Itse haluaisin pienemmällä ikäerolla sisaruksen pojalle, mutta mies ei ole vielä valmis, ja hän onkin meistä se realistisempi, sillä minulla on vielä syksy ammattikoulua jäljellä, valmistun joulukuussa. Mies haluaa odottaa että minulla on varmasti ensin se ammatti takataskussa :) Joka onkin ihan järkevä ratkaisu, kun opintoja on niin vähän jäljellä. Mies on monta kertaa itse ottanut puheeksi perheenlisäyksen, ja että hän haluaisi useamman lapsen, mutta kun olen puoli leikilläni heittänyt että revitäänpäs sitten se laastari samantien irti, niin heti hän palaa tähän että ensi talvena / kevät-talvella vasta :heart:

 
Minä olen taas meidän suhteesta se realistisempi.
Mies haluaisi heti ruveta lapsia tekemään mutta minä löin jarruja hieman..
Meillä on talo rakenteilla ja valmistuu joulukuussa ja minä valmistun toukokuussa :) minulle on tärkeää että saa tuon ammatin niin voi rauhassa sitten kotona huolehtia vauvasta eikä tarvitse murehtia keskeneräistä koulutusta tai rakenteilla olevaa taloa :)
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Mulla on hormonit taas ihan sekasin.. naama kun 15v:llä, kivasti finnejä yht´äkkiä puhjennut ja mulla kun ei niitä oikeestaan koskaan oo ollut ! Menkatkin alkoi 10 päivää etuajassa.. Tai sit oli vaan yhtäkkiä lyhyt kierto !

Keiju124 ja Orkidea88: Hauska kun saatte yhdessä jännäillä ! :p pidetään peukkuja pystyssä! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ansis:
Minä en osaa ainsakaan sanoa mitään tuohon hb keskusteluun. Itellä oli aina raskaaksi tullessa yli150 hb, mutta kyllä se sit "luonnollisesti" laski alle 110, kun raskaana olin...
mulla raskauksien aikana "huonoimmillaan" hb 132
enkä oo himourheilija,ratsastusta 'vaan' harrastan :LOL:

kp 6/25

tervetuloa kaikille uusille haaveilijoille :flower: :heart:
 
Tervetuloa uudet kuumeilijat! :flower: =)

Keiju123 eipä mitään :LOL:

Viikonpäästä pitäis alkaa menkat. Tunteet on asian suhteen aivan solmussa. Kun toisaalta toivois ettei ne menkat nyt sit alkais, mutta kun se mahdollisesti alkava työ olis kyllä aivan unelmien täyttymys enkä haluaisi missata sitä :ashamed: No tuli mitä tuli se otetaan ilolla vastaan :) Sinänsä parempi tilanne ehkä nyt kun edellisen kerran kun epäilin raskautta, koska nyt on joka tapauksessa mitä odottaa (siis että saanko työn vai en), vaikkei se "vahinko" olisi käynytkään.
 
Milas
Heipä hei ja tervetuloa uusille kuumeilijoille =)
Mie en edes muista mikä mun hb oli raskausaikoina...mutta rautaa kyllä jouduin popsimaan kyllä loppuaraskaudessa.
DsariaL ei ainakaan mun tietääkiseni ole kerhoa :)
Onko muuten kellään muulla tässä ketjussa erityislasta? Mietin vaan, että olis kiva vähän kuulla muittenkin pohdintoja erityislapsi ja vauva yhdistelmään. Meillä tosiaan adhd-poika jolla myös epäillään aspergerin piirteitä, joten jännittää vähän se miten vauvan tulo mullistaa pienen miehen muutenkin levotonta maailmaa.
Mie luulen, että seuraavassa kierrossa jo aletaan yritystä pistään päälle :p Mulla alkaa menkat piakkoin ja kunhan ne on kärsitty niin vois olla hyvä aika varovaisesti aloitella....
hopefulla86 tiedän tunteen viime keväältä, kun oli yritystä päällä ja sit olin hakenut unelmatyöpaikkaa. Mietin kauhulla mitä jos tärppää ja satunkin työn saamaan. No, ei tärpännyt mutta unelmatyön sain. siinä vaan olis sitten pitänyt laittaa palikat uuteen järjestykseen jos vauva oliskin päättänyt tulla.
 
kääkkis
Milas: On tuo mun nuorempi tyttö jollain lailla erityislapsi, sillä diagnoosi on. Fysioterapiassa on käyty kohta 1,5 vuotta ja diagnoosi oli alunperin hypotonia, mutta syksyllä lisättiin hemiplegia ( toispuoleinen cp). Oirehtinut niin lievästi tuota hemiä, että sen diagnoosi jää varmaan ensi syksynä pois. Tuo hypotonia sitten kyllä seuraa koko elämän. Ei ole tuo vaiva kyllä vaikuttanut tyttöön muuten kuin liikkumisessa ja siitäkään ei ulkopuolinen huomaa että ei ole ihan "täydellinen".

Ihan järkyttävät menkkakivut taas ja kirkasta lorisee pöksyyn. Ei siis vieläkään menkat, vaan epäilen, että kroppa on taas puhdistautumassa tms. :whistle:
 
Hello kaikille! :D Ja tervetuloa uudet :)

hopefull86 sulla on vähän niinku sellanen win-win situation joka on samaan aikaan lose-lose-situation :attn: Mutta asioilla on tapana järjestyä, sen oon huomannut ;)

Täällä alkaa "hedelmällisimmät päivät" ylihuomenna. Viikon verran pupuillaan siinä sit joka päivä ainaski kerran! (nää oli mun vaatimukset, eikä mies pannu paljoa kyllä vastaan :LOL: ) Saas nähdä, jos kolmas kerta toden sanois :heart:
 
Mä olin 25, kun saimme esikoisen. Ja heti tärppäsi, en muista oliko ensimmäisellä vai toisella kierrolla. Olin töissä äitiyslomaan asti ja kun esikoinen oli reilun 1v1kk menin takaisin töihin.

Keiju123 Saako udella vielä lisää opiskelustasi, eli mihin olet suuntautunu terveydenhoitajaopinnoissasi? Vai olenko käsittäny väärin, että niissäkin voi suuntautua esim. lapsiin tai työterveyteen tai vastaavasti? Itsellä kiinnostaa juuri nuo kaksi alaa, ja jos joskus opiskelemaan vielä pääsen niin voisin opiskella kätilöksi asti. Tää idea kypsyi esikoisen synnyttyä, kun näki mitä siellä synnytyssalissa tapahtuu. :D
 
kääkkis
Mä sain esikoisen 23 vuotiaana heti ekasta yrityskierrosta ja ehdin olemaan mun silloisessa työpaikassa vajaan vuoden. Tuli tosi yllättäen se raskaus, koska ei todellakaan uskottu että tärppäisi niin nopeasti =) Ostettiin sitten raskauden aikana oma talo ja mentiin naimisiin viikko lasketunajan jälkeen...Tyttö syntyikin sitten viikonpäästä siitä =)
 
Täällä äitienpäivänä pitäisi testailla onko tärpänny vieläkään..Pientä rintojen nipistelyä välillä ja huonoa oloa,pääkipeänä melkein joka päivä,mahassa nippailee välillä,närästää kuppi kahviakin..Sitten oli pientä huimausta viimeviikon alussa ja vessassa saa juosta yölläkin ja aina kun käy suihkussa niin heti kun tulee kostea ilma sinne niin nenässä tuntuu sellainen epämiellyttävä haju,vähän niinkuin rauta tjn...En jaksa innostua tulevasta testistä kun tiedän kuitenkin että joudun petttymään taas kerran.. :| Mielialat vaihdellu sillain että välillä nauran ja oon iloinen ja välillä taa pahalla päällä. :snotty:
 
Noor-a : Minä sain esikoiseni 19-vuotiaana (ex-miehen kanssa), juuri koulusta valmistuneena. Töitä tein myös äitiyslomaan asti. Se raskaus alkoi ihan heti ekasta yrittämisestä, koska olin pillerit juuri lopettanut ja tyhjennysvuodon jälkeen ei kerinnyt tulemaan yhtään kuukautisia. Toinen sai myös alkunsa heti ja lapsilla onkin hiukan yli vuosi ikäeroa... :heart:

Onkos väellä mitään äitienpäivä suunnitelmia? Itse olen aamun töissä joten saa nähdä onko pienet (ja hiukan isommatkin) kädet saanut kotona jotain aikaiseksi sillä välin :) Josko sitten soittelis isoäidit läpi ja veisiköhän lapset ja siippa tämän äidin "ulos" syömään tai edes kahville. Sitä odotellessa :whistle:
 

Yhteistyössä