Haaveissa vauva, elokuun haaveilut :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zeni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zeni

Vieras
Haaveilijat:

Muru 27/29 Y11/09
Ruusunmarja 27/30 Y12/09
Laura 34/36 Y03/10, terot
Ihmettelijä 25/25, Y03/10 (lapsi -08)
Zeni 25/24, Y11/09,(lapset -02, -06), terot
Sini82 ??/??, Y??/??
Lace 31/31 Y06/10
Myy-82 27/28 Y8/10
Nea ??/?? Y07/10

Plussanneet:

Minttuilona 30/33 Y10/09 (1 lapsi 1,5 v), plussa 11/09
Viljonka31, plussa 12/09
kirsikka 25/28 Y11/09 (lapset -06, -07), plussa 12/09
Selia 28/? Y10/09 (lapsi -08), plussa 12/09
Kolkka 31/30 Y9/09 (lapset 07 ja 08), plussa 12/09
Niki 25/28 Y10/09, plussa 01/10
Pannari, plussa 01/10
Moonsun 30/35 Y07/09 (poika 07, km 11/09), plussa 01/10
Sirenia 31/34 Y12/09 (tytöt -05, -08), plussa 02/10
Oink 32/31 Y09/09, plussa 03/10
minnuli 28/28 Y08/09, plussa 05/10
Punamusta 24/25 Y04/10, plussa 05/10
PikkuPilvi 27/25, Y09/09 (taukoa välissä 7 kk), plussa 07/10

Jännäyslista:

Muru 6.8.
Zeni 10.8.

uusi kuu, uudet kujeet ;)

kp 20. oon tikuttanu ovista kp 12 asti ja edeelleen samanlaista viivaa näyttää.. perjantaina oli ehke hivenen tummempi.. ovis oireita ei sen puoleen oikein oo ollu mitä nyt pientä nippailua masussa.. jos se nyt sit oli perjantaina ni kyl ainaki sängyssä ollaan annettu kaikkemme ;) oltiin miehen kaa kaksistaan reissussa vkoloppu :) mut taitaa tää kierto kyl mennä ku on noi terot.. ajattelin nyt tikuttaa viimeiseen asti ni saa vähä selvyyttää et ovistelenko mä edes ollenkaan..

Niiiiiin paha mieli. Soitin ta:lle ja sain niin tylyä kohtelua, että aloin itkeä puhelimessa (ihanaa olla täällä töissä naama ihan turvoksissa ja punaisena). Hoitaja sanoi, ettei minua hoideta, ennen kuin 12kk on vähintään tullut täyteen ja isossa sairaalassa mielellään min 18kk. Siis niin perseestä. Hoitaja oli todella tyly ja vähetteli, ettei minulla ole mitään tarvetta saada lääkäriaikaa, kunnes hän alkoi itse sitten kyselemään mun gyne-taustoja ja kuinka yllättäen mulla ei ihan täysin puhtaat jauhot pussissa sillä saralla...no sitten löytyikin aika jo 18. päivälle. Varasin sitten vielä lisäksi yksityisen gynen 16.8. ja ajattelin sitä ennen käydä vielä papassakin, jos nyt sitten vaikka tää projekti etenis johonkin suuntaan :( Toi ta-hoitaja oli kyllä sitä mieltä, ettei toi ta-lääkäri mulle välttämättä mitään edes tee...hohhoijaa...

Olo on kyllä niin paska tällä hetkellä. Menee vaan nyt niin hermo tohon julkiseen sektoriin :/ Miten joissakin kunnissa hoidetaan lapsettomia pareja jo aiemmin kuin toisessa (niin kuin Ruusistakin)? En ymmärrä.

Muru :(

no pska mitä oot saanut kuulla Muru :( onneksi sait edes pari aikaa, sekin on jo askel eteenpäin. sanoitko puhelimessa että haluaisit tutkimuksiin koska vauvaa ei ala kuulua? kun itse lähinnä lähdin kiertoa hoitaa ja kun aikaa sain, siellä mainitsin myös siitä että tädittömyys vaikuttaa meidän vauvahaaveisiin, jolloin asiat lähtivät eteenpäin. koska tosihan on että vuosi pitäisi olla yritystä, ja iästäkin riippuu että nuorempi yrittäjä joutuu odotteleen kauemmin... ainakin mitä olen kuullut.
pienillä valheilla siis on saanut asiassa parempaa kohtelua :D mutta siis tavallaan en ole edes valehdellut, en vain lähtenyt suoraan sille linjalle ettei vauvaa kuulu vielä.
Jaksamista Muru!! :) ja erityisesti sulle ja Ruusikselle ++++!! :) tänne on tullut uusiakin, joiden perässä en tahdo pysyä joten lueskelen muutamien kuulumisia joista jo jotain tiedän!

minnuli rv15+3

minnuli: Kiitos <3 En kyllä toisaalta ymmärrä, miten kauheesti voi mitään yrittää, kun ei edes tiedä ovuloiko ja ennen kaikkea millon ovuloi. Ei me nyt niin aktiivisia olla, että ainakin 2 viikkoa jaksettais vähintään joka toinen päivä muhinoida ja ehkä vähän useamminkin. Kun tosiaan kierrot on ollut useemmin sitä 37-40vrk ja satunnaisesti 32vrk. Ja kun mullakin on epäily endoa, on ihmetelty vuotohäiriöitä, on ihmetelty järjettömiä menkkakipuja ja kipukohtauksia... Ja lisäksi vielä mies söi vuosia sellaista lääkettä, mikä heikentää huomattavasti siittiöiden laatua jne. Mua vaan harmittaa niin paljon. Mä en tarkoita sitä, että tässä nyt pitäis samantien alkaa varaamaan mitään aikoja johonkin inseminaatioihin tai koeputkihedelmöityksiin, mutta olis nyt jumaliste kiva, jos edes kierto olis sellanen, että tietäis ovuloivansa tai ylipäänsä tietäis, ettei ole kehittynyt mitään PCOS:a tms.
Ja just toi, mitä sanoit: pitää vähän valehdella, että asiat hoituu. ARGH!! Miksei voi suoraan saada apua siihen, mikä on ongelma, vaan aina täytyy pikkasen liiotella ja vähän pyöristellä totuutta.

Gyne on onneksi sellanen, kenellä olen aiemminkin käynyt ja tietää mun taustat aika hyvin. Joten todella toivon, että se osaa ottaa tähän koko systeemiin vähän herkemmin kantaa kuin se noin 25-vuotias terveyskeskus lääkäri, joka viimeksi hänellä käydessäni googlasi mun ongelmani...(ja loppujen lopuksi olin itse päätynyt samaan diagnoosiin jo ennen hänelle menoa...).

Tää ta-hoitaja sanoi mulle vielä puhelimessa "no, katotaan nyt sitte jos lääkäri suostuis laittaa sua edes johonkin labroihin". Jesh. Mitähän ihmettä se lääkäri mulle sitten tekee, jos ei kerran laita mulle lähetettä sairaalaan eikä laita mua labroihin ja sisätutkimusta se mulle ainakaan ei saa tehdä, koska sen on siinä vaiheessa tehnyt asianmukainen gyne.

Ja mielenkiintosinta tässä kaikessa on se, että mähän olisin saanut jo kesäkuussa ajan ko. ta-lääkärille, mutta se aika ei sopinut sitten mun ja miehen aikatauluihin (tosin ei kyllä nytkään sovi, kun joudun töistä mennä sinne yksin kesken päivää, mutta ihan sama).

Tuli vaan itselle siinä puhelimessa jotenkin niin sellanen olo, että anteeksi, että meidän parisuhteessa halutaan lasta näin paljon. Hoitaja kommentoi mun itkuakin oikein semmoseen naiiviin tyyliin "niiin...nyt sulle tuli sitte paha mieli". No shit Sherlock.

Muru

Muru, aikas tylytystä.. Onneksi jaksoit kestää ta hoitsun kanssa puhelun loppuun saakka ja sait ajan varattua. Ehkä lääkäri sitten on vähän järkevämpi. Tuo tuntuu aina olevan niin säkästä kiinni, mitä hoitoa sattuu saamaan. Ei kannata paljon välittää siitä, mitä hoitaja sanoi puhelimessa. Lääkäri kyllä tekee omat johtopäätöksensä hoidoista.

Google-lääkäri kuulostaa todella omituiselle! Vaikka tosin itsekin vähän vastaavaan törmäsin.. Sillä kerralla sentään diagnoosi vahvistettiin puhelimessa gynen kanssa.

Täällä ovistikun viivat vahvenivat ja heikkenivät. Hyödynnys oli ihan nollissa, tuosta Murun alla mainitsemasta syystä. Ei sitä nyt jaksa hommailla joka toinen päivä aivan jatkuvalla syötöllä, kun ei kerran mitään kiertoa ole, jossain vaiheessa iskee väsymys! Mutta nyt siis ovistikku antoi viivoja kp 7 ja kp 23. Siis terokierron jälkeisiä kiertopäiviä. Ilman tikutusta taas sanoisin, että tänään on ovis, oikeaa munasarjaa nippailee ja välillä vähän särkeekin. Ja noita muitakin oireita on.

Nyt pari viikkoa ajattelin pitää taukoa ja sitten taas alkaa tikuttamaan. Ja jos tällä kertaa vielä koittaisi ajoittaa nuo sänkyhommat tikutusten mukaan, niin voisi vähän toiveikkaammin odottaa jatkoa!

Muru: Sillä hoitsulla oli todella huono päivä! Ei tollasia sais päästää vastaileen puhelimeen!!! Toivottavasti se lääkäri on sit kuitenki asiallisempi, äläkä lähde sieltä ennen pois ennenku se on ymmärtäny asian oikean laidan. Tsemppiä!

Mä täällä mietiskelen et mistähän täältä vois ostaa niitä ovistikkuja. Guuglaan ekana mitä merkkejä täällä mahdollisesti vois olla tarjolla ja sit käväsen tossa lähikaupassa eka jossa myydään myös apteekkikamaa..

Lace, suosittelen lämpimästi mammaksi.fi:n ovistikkuja. Erittäin edullisia. Ja näyttävät toimivan paremmin kuin minä, ihan säännöllisesti tummenevat ja vaalenevat ja väliaikoina ei ole viivoja ollenkaan.

Tykkään itse siitä, että tikut ovat edullisia. Koitin ensin clearblue digillä, mutta eihän mun kierroillani tee mitään seitsemän päivän tikkusatsilla!

Kiitos tsempeistä naiset, niitä todella tarvitsin.

Saa tosiaan nähdä, mitä tää meidän ihana n.25v-googlettaja-omalääkäri tosiaan tekee siellä ta:lla sitten mulle. Onneksi sain sen yksityisen gyneajan just ennen tota ta:n aikaa, niin saan varmaan gyneltä suoraan jonkun lausunnon mukaan mun kierrosta ja ultratusta kohdusta & munasarjoista. Osaan sitten ehkä vaatiakin jotain siellä. Mitään labroja yms. en tod aio ottaa yksityisellä, kun saan ne kerran ilmatteeksi sitten ta:lla.

Papaan yritän ehtiä huomenna ennen iltavuoroa, toivottavasti sen ottamisesta ei nyt sitten ole mitään haittaa, jos nyt olis se tärppi käynyt? Tietääkö kukaan? Näytehän otetaan kohdun napukasta ja mulla kohdunsuu on tietysti aivan kiinni, kun olen synnyttämätön nainen, niin järkeilisin, ettei siitä nyt kauheesti voi mitään haittaa olla.

Laura, mitä ne mammaksi.fi:n ovistikut maksaa? Mun täytyy varmaan alkaa tikuttaa ovista joka päivä, kun nyt oon tikuttanut vähän miten sattuu, kun en tosiaan yhtään tiedä millon ovuloin. Oviskivut ja limat ei ainakaan mene yhtään yks yhteen.

Nyt pitäis saada vielä miehelle spermanäyte-lähete (toivon, että mies saisi sen verran aikaiseksi, että pyytäisi lähetteen ja lähete+näytteenotto+sen valmistuminen olis valmis ennen sitä 18.8. ta-aikaa).

Minähän en luovuta. Mutta omaa kärsivällisyyttä tää kyllä vaatii, ja paljon.

Muru kp29

Muru: mä varmaan tekisin valituksen jos kerta itkettämänkin on hoitaja ruennut.. mut onneks sul on kuitenkin asenne kohdallaan ja uskon et saat juuri sitä hoitoa mitä tarvitset. mulle kans oli lääkäri vähän tyly mut sain kuitenkin terot ja jos niistä ei oo apuja ni sit uudestaan.. mut nyt oon tikuttanu ovista jo 11 päivää eli joko mä en ovuloi ollenkaan tai sit tääkin kierto olis venähtäny pitkäks.. mut terojen ansiostahan se jää sit lyhyeks.. mut nyt alkaa tosiaan tuntuu et tää meidän odotuksen odottelu johtuu ihan tästä mun kierrosta.. plaah...

Muru, hyvä kun valmistaudut tapaamiseen kunnolla, ei kai google-lääkärin kanssa pääse eteenpäin kuin vaatimalla. Ostin mammaksilta liuskoja, jotka siis tikkuja halvempia. Toimivat ihan mainiosti kun pissaa purkkiin eikä koita tähdätä liuskaan! Itse otin combi-paketin, jossa oli myös raskaustestejä. Jos nyt saisin päättää, niin ostaisin suurimman ovistestiliuskapaketin, 60 kappaletta on 35 euroa. Ensi kierrossa omani jo taas varmaan loppuvat, vaikka aika pinon niitä hommasin.. Näillä kierroilla vaan tarvitsisi melkein joka ikinen päivä tikuttaa jotta siitä olisi jotain hyötyä.

Papassa käyty, tulokset saan vasta ton lääkärireissun jälkeen. Sinäänsä tässä hyvä asia on se, että multa on jo otettu kaikki sukupuolitautitestit, papa ja kilpirauhasarvot, että niitä mulle ei voida ainakaan tyrkyttää (ainahan näissä ongelmissa ensimmäisenä halutaan poissulkea kaikki muut asiat, ennen kuin suostutaan edes miettiä, että mussahan voisi oikeesti ehkä ollakin jotain vikaa) ja se, että oon käynyt kunnon gynellä yksärillä ennen tota tk-aikaa. Aion pyytää gyneltä mukaan kunnon kertomustekstin, miltä kohtu&munasarjat on näyttänyt ja mitä hän suosittelee jatkohoidoksi. Hyvässä lykyssä gyne antaa mulle terot (tuskin clomeja saan ennen kuin olen käynyt niissä hormoni-verikokeissa ->mitkä toisaalta varmasti saan heti gyneltä, mikäli sit niissä on jotain häikkää löytyy jos/kun se tk-lääkäri laittaa mut niihin labroihin), jos niillä nyt sais tätä kiertoa hiukan tasaisemmaksi. Tosin niilläkään en nyt sitten mitään tee, ellei multa katota kaikkia niitä ovis-juttuja (follikkeliuä?+labrat?), kun jotenkin mulla on ollut semmonen olo tässä kiertojen aikana, etten välttämättä edes ovuloi joka kierrolla.

Puuh. Kyllä tää tästä. En anna tän asian nyt enempää lannistaa itseäni.

Missä Ruusis?

Muru kp30

Muru: mä varmaan tekisin valituksen jos kerta itkettämänkin on hoitaja ruennut.. mut onneks sul on kuitenkin asenne kohdallaan ja uskon et saat juuri sitä hoitoa mitä tarvitset. mulle kans oli lääkäri vähän tyly mut sain kuitenkin terot ja jos niistä ei oo apuja ni sit uudestaan.. mut nyt oon tikuttanu ovista jo 11 päivää eli joko mä en ovuloi ollenkaan tai sit tääkin kierto olis venähtäny pitkäks.. mut terojen ansiostahan se jää sit lyhyeks.. mut nyt alkaa tosiaan tuntuu et tää meidän odotuksen odottelu johtuu ihan tästä mun kierrosta.. plaah...

Onhan se aina ikävää, kun saa huonoa kohtelua, oli paikka mikä tahansa. Julkisella puolella on kuitenkin äärimmäisen niukat resurssit, joilla pitäisi hoitaa ihan "oikeita" sairauksia. Ns. lisääntymisterveyden ongelma ei ole kärkipäässä. Yksityisten klinikoiden ohje on, että vuoden päästä tutkimuksiin tai sitten jo 6 kk:n jälkeen, jos on paljon ikää, kiertohäiriöitä, kipuja jne. Julkinen puoli hukkuisi hoidettaviin, jos samaa ohjetta noudatettaisiin. Monilla menee puolikin vuotta pillereiden jälkeen, että kierto tasaantuu, ja 80% raskautuu kuitenkin vuoden aikana. Näissä asioissa maltti on valttia. Mutta jos ei jaksa eikä halua odottaa, niin on aina vaihtoehtona mennä yksityiselle. Kaiken selvitettävissä olevan voi selvittää yhdessä kierrossa. Ei se nyt älyttömän montaa satasta maksa, että otetaan ultra, kaikki labrat, aukiolotutkimus jne. Olisipa sitten nekin selvillä, ilman itkemistä ja tappelua. Ja voisi jopa saada ihan asiantuntevia vastauksia, ilman googlausta. Suosittelen.

Suosittelen yksityistä: Juu, toki kävisin yksärillä mielelläni joka vaivan vuoksi. Mutta ongelma on nimenomaan toi "ei se niin kovin montaa satasta maksa". Enhän minä nyt hyvänen aika kävisi julkisella puolella ollenkaan, jos jäis satasia tilille lepäilemään. Ja hoitoalan ihmisenä tiedän vähän turhankin hyvin julkisen puolen tilanteen. Itseäni siis harmitti hoitajan tyly käyttäytyminen ja samantien teilaaminen, ettei minulla ole mitään asiaa lääkärille. No, oli sitten kuitenkin sen verran paljon "ongelmia" mun gynetaustalla, että lääkäriaika järjestyikin, mistä olen kovin iloinen.

Ja olenhan minä menossa sinne yksärille gynelle. Juuri sen takia, kun julkisella sinne ei tunnu pääsevän ja minä haluan vain, että kierto olis tasaisempi, jollon tämä yrittäminenkin olis ehkä vähän mukavampaa, eikä semmosta "pakko lämpätä miestä nyt vähintään 2vkoa joka ilta, jos ehkä osuis ovikselle".

Zeni: En nyt viitsi mitään valitusta tehdä hoitajasta, sain kuitenkin lääkäriajan, mikä nyt oli tärkeintä ja homma ainakin jossain määrin menossa eteenpäin.

Tämmöstä tää elämä joskus on, välillä saa tapella joidenkin asioiden eteen vähän enemmän :P

Pahoittelut Murulle! Todella harmillista, että tuollaisia ihmisiä todellakin löytyy, jotka ei vaan tajua. :( Vaikka mitä politiikkaa harrastettaisiin missä tahansa, niin silti pitäisi osata ottaa vastaan asiaa, neuvoa ja ohjata oikealla tavalla, varsinkin kun on tuollaisella alalla. Toivottavasti saat asiaan selkeyttä pian!

Omasta navasta... Mun jännäilyt osuu samoihin aikoihin kuin Zenin ja Murun. Kiertopäivät tosin on sen verta hakusessa, etten paljoa osaa sanoa. Viime aikoina ei nyt mitään ihmeellistä ole tapahtunut. Yhä ollaan yritetty vaikka tärkeimmät päivät pitäisi olla jo normaalin biologian osalta menneet. Vähän nihkeästi kylläkin, sillä välillä alituiseen ja välillä useampi välipäivä. Kyllä tässä ihmettä odotellaan, sillä kyllähän se raskautuminenkin sinänsä tuntuu jo ihmeeltä joka kerta.

Plussaonnea jokaiselle! :)

Kävin katsastamassa noi lähikaupan ovistikku- valikoimat ja ne oli just niitä 7 tikun paketteja. Kun mä en ole ensimmäistäkään vielä ostanu enkä siis ole päässy käsiksi käyttöohjeisiin ni voisko joku ystävällinen valaista et kuin niitä nyt sit tulis käytellä.. et joka päiväkö tikutellaan vaiko sillon ku ois kierrossa se kohta vaiko häh?
Lauralle kiitos tuosta mammaksi.fi:stä, oletko tietoinen kuinka näppärästi paketit lähtee ulkomaille?

Lace, itse tilasin paketin, kun olin Suomessa. Mutta eiköhän posti kulje rajojen ylikin..

Esim. clear bluen sivuilla on tarkempaa tietoa tuosta päivien laskemista. Normaalikiertoiset voivat siis katsoa näppärästi sivuilla olevasta kalenterista ajankohdan, jolloin tikuttaminen kannattaa aloittaa. Jossain keskimäärin kai kp 10 paikkeilla. Ja siitä sitten 7 päivää eteenpäin. Jos kierto taas vaihtelee, niin eihän tuo 7 päivää ole yhtään mitään.. Itse tikutin kaksi ovista (???) ja kolmisen viikkoa tässä "kierrossa".

täällä pärähti plussa ovistikkuun tänään kp 22 :O oireitakin on.. kysymys kuuluukin et kun mulla on terot käytössä tässä kierrossa ni onko raskautuminen mahdollista??? ku niin erisuuntaan antavia kommentteja oon lukenu, olisko kellään ihan fakta tietoo???

Lauralle voisi olla ehkä avuksi estrogeeni-kuuri? kysäseppä lääkäriltä kun menet... sen pitäisi kai paksuntaa limakalvoja...? löysin tuon jostain.

zeni, kyllä raskautuminen on mahdollinen terokuurin aikana.. nimim.kokemusta on ;)

Täällä tilanne on se, että edelliset menkat alkoi noin 4 vk sitten. Plussa ois siis voinu jo näkyä, jos on näkyäkseen tai näihin aikoihin sen kyl pitäisi alkaa jo näkymään. Olen tietty jo testannut, eikä siis tietty mitään. En ole huomannut oireita suuntaan tai toiseen. Ei auta kuin odotella. Ärsyttävää, mutta jotenkin pitää vain yrittää ajatella, että asiat tapahtuvat omana aikanaan ja jatkaa elämää normaalisti. Helpommin sanottu kuin tehty. No, joka kuukausi aika moni yrittäjä joutuu varmaan läpikäymään näitä samoja fiiliksiä :) Jäitä hattuun...

Lace, mulla on ollut joitain ovistestejä, mutta en ole yhtään asiantuntija, kun en ole bongannut ovistakaan. :/ Jos jotkut paikat ei lähetä ulkomaille, niin niissä on musta mainittu se jossain toimitusehdoissa tai jossain selkeässä paikassa.

Mitäs teille muille kuuluu? :)

Plussa onnea toivotan tietenkin!

otin tänää vikan terolutin ja nyt vaa odotellaan... kp siis 24.. tosin enpä usko et tässä kuussa mitään toivoo plussasta ku tosiaan sen plussan siihen ovistestiin sain vasta kp 22 :/ mut ajattelin nää menkat odottaa alta ja sit soitella lääkäriin tosta ovuloinnin viivästymisestä... tänään ollu aika masispäivä, tuntuu niin pitkältä tää odotuksen odottelu.. ja ku neljällä kaverilla on la kuukauden sisään :(( jotenki tuntuu ettei pysty olee aidosti onnellinen heidän puolesta.. mut onneks mun mies on ollu tänään isona tukena (lähinnä piti sylissä ja anto itekee ja raivota :))

Hyvää viikonloppua kaikille :))

Nea: Joo tarvii alkaa tutkaileen kohtapuoliin toimitusehtoja. =)
ajattelin et odottelen seuraavat pirttarit et tiedän edes suunnilleen omaa kiertoani ja sit alan pelailla noiden tikkujen kans.

Keskiviikkosta asti on ollu huomattavasti enemmän valkovuotoa ja aamulla nippaili vasemmalta puolen, lakanoita tarkastettu siitä saakka.. =) Tiedähäntä huomasinko sitten oviksen vai kuvittelinko vain. No, hyvää harjoitusta =D

Nea: Joo tarvii alkaa tutkaileen kohtapuoliin toimitusehtoja. =)
ajattelin et odottelen seuraavat pirttarit et tiedän edes suunnilleen omaa kiertoani ja sit alan pelailla noiden tikkujen kans.

Keskiviikkosta asti on ollu huomattavasti enemmän valkovuotoa ja aamulla nippaili vasemmalta puolen, lakanoita tarkastettu siitä saakka.. =) Tiedähäntä huomasinko sitten oviksen vai kuvittelinko vain. No, hyvää harjoitusta =D

Eksyin tuolta toisesta ketjusta. :) Eli mammaksi.fi sivuilta itse tilasin viime viikolla niitä ovistestetjä (puikkoja). Otin 30kpl:n pakkauksen ja vielä 4 herkkää raskaustestiä (myös puikkoa). Nuo ovistestit olivat alennuksella ja kaikkineenkin tuo satsi taisi olla n. 45€. Tilasin itsekin ulkomaille ja ei kustantanut mitään! Ja viikossa tuli perille normaalipostin kanssa. Huomaamaton kirjekuori! ;) Kun kirjaudut ja alat tehdä tilausta ja laittamaan osoitetta, niin siellä on vaikka kuinka paljon maita vaihtoehtoina, joten varmasti sinne missä sinäkin olet, niin toimitetaan.
Testausiloa! :)

Viimeksi muokattu:
Eksyin tuolta toisesta ketjusta. :) Eli mammaksi.fi sivuilta itse tilasin viime viikolla niitä ovistestetjä (puikkoja). Otin 30kpl:n pakkauksen ja vielä 4 herkkää raskaustestiä (myös puikkoa). Nuo ovistestit olivat alennuksella ja kaikkineenkin tuo satsi taisi olla n. 45€. Tilasin itsekin ulkomaille ja ei kustantanut mitään! Ja viikossa tuli perille normaalipostin kanssa. Huomaamaton kirjekuori! ;) Kun kirjaudut ja alat tehdä tilausta ja laittamaan osoitetta, niin siellä on vaikka kuinka paljon maita vaihtoehtoina, joten varmasti sinne missä sinäkin olet, niin toimitetaan.
Testausiloa! :)

Kiitos tiedosta!! =)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä