Haaveena vauva 2026

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marik91
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
DPO11 oman arvion mukaan (tai olispa jo 13 kuten aluksi arvelin, mutta voimakkaita ovistuntemuksia kyllä oli tuolloin pari pv myöhemmin) eikä mitään erityisiä menkkatuntemuksia saatika sitten taas mitään raskauteen viittaavaakaan. Tai no ihonalaisia finnejä oli ilmestynyt yhdessä yössä. Kp37, mulla ollut näköjään kaksi edellistä kiertoa 37 ja 38 päivää. Eilen otin oikein piiiitkästä aikaa vähän viiniä, olin siis jättänyt alkoholin kokonaan pois jo mutta tuli erityinen tilaisuus ja jotenkin sellainen kerrankos tässä -olo. En kuitenkaan ottanut paria annosta enempää. Haluaisin jostakin löytää nyt kepeyttä ja rentoutta niin ettei tarvitsisi ajatella pelkästään baby nro. kakkosen yritystä Gynen ajattelin varata kaiken varalta, ihan vain sellainen tsekkaus. Mutta oliko tästä nyt jollakulla tietoa että missä vaiheessa kiertoa olis parasta mennä?

@Minimilli , pidän sulle peukkuja! Niin jännittävää!
Minä soittelin mehiläiseen hedelmällisyystarkastukseen (ultraan) aikaa ja sieltä ainakin sanottiin, että optimaalisin olisi siinä kp 10. Sen enempää ei kyllä puhuttu, että vaikuttaako kierron pituus jne mutta itse menen nyt sitten kp10.

• Tykkää
Reactions: aksolotl1
Itselläni kierto sekaisin. Ovis ollut kaiketi myöhässä tai jätti tulematta, ovislimojen kaltaisia limoja on tullut enempi vähempi pitkin kiertoa. Kierto on normaalisti 32 päivää. Nyt on kiertopäivä 42, menkkoja ei näy eikä kuulu. Eilen tuli vähän limaista verta pikkuhousunsuojaan ja ajattelin, että nyt ne alkaa. Paskanmarjat, ei tipan tippaa sen jälkeen.

Soita tk:hon ja pyydä lääkäriltä Terolut-resepti. Syöt 10 päivää, sit menkat tulee.

Tikutat seur kierrossa oviksen. Siitä pari päivää ja syöt 10 päivää. Joko menkat alkaa siitä tai oot raskaana

Säännöllistää kiertoa. Tukee luteaalia, limakalvo pysyy otollisena kiinnittymiselle jos munasolu hedelmöittyy

Viimeksi muokattu:
Tervehdys, ovulaatiovuotoa se tosiaan oli. Loppunut jo. Nyt on kyllä jännä nähdä, että voiko tässä nyt onnistua kuitenkin raskaus. Ei oo ikinä ennen tullut ovisvuotoa ja toivottavasti ei tuu enää ikinä, koska luin niin viittaisi johonkin sairauksiin.
-vierailija mamma -95

• Tykkää
Reactions: JasmiRubiini99
Soita tk:hon ja pyydä lääkäriltä Terolut-resepti. Syöt 10 päivää, sit menkat tulee.

Tikutat seur kierrossa oviksen. Siitä pari päivää ja syöt 10 päivää. Joko menkat alkaa siitä tai oot raskaana

Säännöllistää kiertoa. Tukee luteaalia, limakalvo pysyy otollisena kiinnittymiselle jos munasolu hedelmöittyy
Ovista olen tikuttanut epäsäännöllise säännöllisesti (en siis joka kiertoa) jo parisen vuotta. Ovis on ollut normaalisti plussien ja limojen perusteella kp 17-19. Tässä kierrossa ei tullut kunnollista plussaa vaan melkein plussa monta päivää ja sitten alkoi haalenemaan ja viikon päästä uudestaan melkein plussa muutaman päivän ja sitten taas haalenemaan ihan haamuiksi parissa päivässä. Limoja on kyllä tullut kolmeen-neljään otteeseen ja peittokin on heilunut säännöllisesti. Eli raskauskin toki olisi mahdollista.
Verta ei ole tullut tippaakaan eilisen jälkeen, ainoastaan vv:ta holahtelee välillä kunnolla.
Täytyy yrittää saada tk:hon aika parin viikon sisälle.

Pakko kysyä jossain :D menen ihan sekaisin kun luen noita oviksen ajoittumisia. Me ollaan harrastettu nyt kahden päivän välein eli toissapäivänä edelliskerran. Eilen tein ovistestin joka ei ollu pos. Tänään tein ja pärähti tosi vahvat viivat eli pos. Harrasteltiin tänäänkin. Jos siis huomenna vielä, niin onko nämä ajoittunut sit hyvin?
Mua vaivaa, että olisko eilen ollut myös tarpeen, mutta emme tihentäneet rytmiä kun ei vaikuttanut vielä vahventuvan :D
Tänään on siis 2vk menkoista.
Googlailin ja päädyin tänne palstalle :D

T. O97

Pakko kysyä jossain :D menen ihan sekaisin kun luen noita oviksen ajoittumisia. Me ollaan harrastettu nyt kahden päivän välein eli toissapäivänä edelliskerran. Eilen tein ovistestin joka ei ollu pos. Tänään tein ja pärähti tosi vahvat viivat eli pos. Harrasteltiin tänäänkin. Jos siis huomenna vielä, niin onko nämä ajoittunut sit hyvin?
Mua vaivaa, että olisko eilen ollut myös tarpeen, mutta emme tihentäneet rytmiä kun ei vaikuttanut vielä vahventuvan :D
Tänään on siis 2vk menkoista.
Googlailin ja päädyin tänne palstalle :D

T. O97

Mun mielestä ootte ajoittanut just hyvin, jos tänään vielä jatkuu tallettelut😊

Ja hei Ihanaa, onnea @Minimilli 🥰🥰🥰 paljon tarrasukkia matkaan💫🫶🏻

• Rakkaus
Reactions: Minimilli
Kiitos❤ mikään ei ole varmaa,mutta kuitenkin näin pitkän yrityksen jälkeen on käsittämättömän ihanaa että tähän edes ollaan päästy. Jossain vaiheessa mietin onko se meille mahdollista.
Laskin vielä flowsta.
Tämä oli 11 kierto ja 10 kuukausi (toukokuu laskettuna mukaan)
Kaksi kiertoa terolutteja.
Joka kierrossa tuli etsittyä oireita ja rehellisesti tämä kierto oli täysin oireeton ja siksi menetinkin jo toivon tämän kierron suhteen ja dpo 10 negan testaaminen ei auttanut asiaa🙈
Ainoana oireena oli pitkään puuttunut tissien arkuus sekä vatsan turvotus🙈

Siirrän nyt itseni plussanneisiin. Siirrellään sitten takaisin jos huonosti käy

Viimeksi muokattu:
Vauva 2026

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Adagio- ★ 11/2023 ★ 1.
@Kevättuuli26 ★ 01/24 ★ 2.
@Tiuhti92 ★ 02/24 ★ 1.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Eloja94 08/241.
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@vauvakuume7 ★ 12/24 ★ 8.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@nnzzi ★ 01/25 ★ 2.
@Yhteistäykköstä ★ 02/25 ★ 2. (1. yhteinen)
@Macademia ★ 03/25 ★ 5. (1. yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/25 ★ 2.
@Tuimatar89 ★ 03/25 ★ 2
@Bebekakkonen ★ 04/25 ★ 2.
@efi ★ 04/25 ★ 4.

★★★★★★★★★★★★★★★

11.5.2025 sunnuntai

Nimi ★ Kiertopäivä

@nnzzi kp 38/30-33
@Lunni~ kp 24/29-31
@Jennnuli kp 22/27-28
@haaveillen kp 14/26-30
@Macademia kp 12/28
@vauvakuume7 kp 12/32
@Bebekakkonen kp 11/33-46
@Yhteistäykköstä kp 9/30-33.
★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DP0 ★

@nnzzi DPO 18
@Tiuhti92 DPO 5
@Lunni~ DPO 1

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@AMR ★ 12/24 ★ 2. ★ 04/25
@Kolmattakehiin ★ 05/24 ★ 3. ★ 04/25
@marik91 ★11/22 ★ 2. ( 1. kohtukuolema rv 40+3, 11/24) ★ 05/25
@desirett ★ 03/25 ★ 3. (1. Yhteinen)★ 05/25
@Minimilli ★ 08/24 ★ 1. ★ 05/25

Viimeksi muokattu:
Tervehdys kaikille, liitynpä joukkoon iloiseen. Onnea plussanneille, kivasti näyttää plussatuuli pyyhkineen täällä jo 😍

Eli Tuimatar89 ★ 03/25 ★ 2.

Toista lasta siis työn alla, tän piti olla "tulee jos on tullakseen" henkistä, mutta no, täällä jos missä tiedetään miten vaikeeta se on 😂 Sekoilen vähemmän kotona, jos höpäjän tänne päällimmäisiä ajatuksia.

Ensimmäinen lapsi tekemällä tehtiin, yritystä taisi olla melkein 4 vuotta, ehdittiin käydä läpi inssit ja pari IVF kierrosta, pari kemiallista, ja sitten taukokierrolla spontaani raskaus. Siinä oli aikanaan sen verran sulattelemista, että todettiin molemminpuolisesti että hoitoihin ei enää lähdetä. Toive toisesta on mulla aina ollut vahvempi, mutta aika monta vuotta meni välissä ennen kuin olin itsekään valmis vakavasti asiaa edistämään, puolisolla meni vielä vähän kauemmin. Ikä tässä kuitenkin alkaa tulla vastaan, niin nyt tai ei koskaan 😊

Aikaan oon tikuttanut oviksia, mittaillut lämpöjä ym ym ym, nyt ei oo vielä käynyt vakavasti mielessä moiset. Greippimehua harkitsen, koska sillä todellakin saa ainakin limat esiin jos ei muuta 😄 Jos tässä nyt siis pääsisi uuteen kiertoon, nykyään näemmä alkaa olla enemmän kuin nuorempana, nyt menossa 33/26-34... Tuleepa tätäkin kautta pidettyä vähän kirjaa oireista sun muista, niin muistaa sitten kuukausien kuluessa että joka kuu voi huijata itseään ajatattelemalla PMS oireet raskausoireiksi 🙈

Tervehdys kaikille, liitynpä joukkoon iloiseen. Onnea plussanneille, kivasti näyttää plussatuuli pyyhkineen täällä jo

Eli Tuimatar89 ★ 03/25 ★ 2.

Toista lasta siis työn alla, tän piti olla "tulee jos on tullakseen" henkistä, mutta no, täällä jos missä tiedetään miten vaikeeta se on Sekoilen vähemmän kotona, jos höpäjän tänne päällimmäisiä ajatuksia.

Ensimmäinen lapsi tekemällä tehtiin, yritystä taisi olla melkein 4 vuotta, ehdittiin käydä läpi inssit ja pari IVF kierrosta, pari kemiallista, ja sitten taukokierrolla spontaani raskaus. Siinä oli aikanaan sen verran sulattelemista, että todettiin molemminpuolisesti että hoitoihin ei enää lähdetä. Toive toisesta on mulla aina ollut vahvempi, mutta aika monta vuotta meni välissä ennen kuin olin itsekään valmis vakavasti asiaa edistämään, puolisolla meni vielä vähän kauemmin. Ikä tässä kuitenkin alkaa tulla vastaan, niin nyt tai ei koskaan

Aikaan oon tikuttanut oviksia, mittaillut lämpöjä ym ym ym, nyt ei oo vielä käynyt vakavasti mielessä moiset. Greippimehua harkitsen, koska sillä todellakin saa ainakin limat esiin jos ei muuta Jos tässä nyt siis pääsisi uuteen kiertoon, nykyään näemmä alkaa olla enemmän kuin nuorempana, nyt menossa 33/26-34... Tuleepa tätäkin kautta pidettyä vähän kirjaa oireista sun muista, niin muistaa sitten kuukausien kuluessa että joka kuu voi huijata itseään ajatattelemalla PMS oireet raskausoireiksi
Tervetuloa!
Lisäsin listoille. :)

• Tykkää
Reactions: Macademia
Heissan. Täällä tuli kahden tyhjän jälkeen vilkkunaama. Lh lähtenyt varovaiseen nousuun, vielä matala. Kuitenkin korkeampi kun se päivän 6 piikki, joten enköhän ovuloi 5 päivän sisällä. 😊 Heti parempi mieli.

Otin Premomin käyttöön kun joku sitä kehui. Laitoinkin sinne vinon pinon eri kiertojen testejä ja mielenkiintosta oli nähdä tarkat lukemat viivoista.

Helmikuun kierrossa en tavoittanut huippua. Näköjään olin napannut kuvan kp 17, jolloin lukema 0.43. Todennäköisesti ollut tuloillaan vasta sen jälkeen, en tuolloin testannut, koska luulin puolenvälin jälkeen oviksen jo menneen. Eikä sitten harrastettu seksiäkään noilla main.

Siksi vaan pohdiskelen, että kun ed kierroissa ovulaatio ollut kp 14 ja 15, niin nyt voi hyvin olla 17 kieppeillä.

Premom ja Flow laskee oviksen eri tavoilla mullekin. Nyt kun neljää viimosta kiertoo tsekkaan, niin nää mun ovikset vaihtelee jonkun verran. 🤔

Mites muilla, vaihteleeko, vai tiedättekö aika tarkalleen milloin on tuloillaan?

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: marik91
Vaihtelee todellakin, mulla on kierto nykyään kierto 26-34(+) päivää, ja ainakin muutama vuosi sitten opetettiin, että luteaalivaihe on hyvinkin samanpituinen eri kierroissa, kun taas just munasolun kasvuvauhti vaihtelee. En oo tikuttanut nyt, mutta arvailisin että ovis on viimeisen puolen vuoden kierroissa ollut kp 14-21, eli viikonkin heitto ihan mahdollinen, ja siitä sitten kierron vaihtelukin. Arvaile siinä sit 😅

Silloin kun hoidoissa oltiin niin lääkitykset sotki vielä enemmän, letrot etenkin aikaisti oviksen n. kp19->kp12.

• Tykkää
Joo siis mulla toi Flow elää ihan omaa elämäänsä, premom ja oma kalenteri menee yksiin, toistaseks ainakin😅 katotaan sit ku alkaa tikuttaa seuraavaa ovista onko kaikki taas sekasin😂

Eilen ja viime yönä ihan järkyt alavatsakivut, vieläkin vähän hellänä. Flow näyttää et menkat alkais vasta viikonloppuna, muut et tiistaina, että johtuiskohan siitä sitten. Sorruin sit tekee raskaustestin ja negahan se tietenkin🙄

Hurjasti onnea @Minimilli ja tervetuloa tammikuisiin 🩷 Toivotaan et toukokuun plussa-aalto jatkuu ja tuo paljon plussia vielä mukanaan 😍

Mulla itse asiassa oviksen ja luteaalin ajankohta ja pituus kyllä vaihtelevat, oon ihmetellyt kun oon ennenkin törmännyt tohon, et luteaali olis usein samanpituinen joka kierrossa. Mulla Flossa jo ennen edellistä raskautta noin 2v ajalta ylhäällä kaikki ja mun luteaali kyllä vaihdellut 8-14 pvää hyvinkin isoin heitoin ja joka kierrossa vähän eri 😁 tiedä sit, miks.

Hei kaikki, voisin minäkin varovasti liittyä mukaan! Tai olen kyllä lukenut tiiviisti tätä ja edellistäkin ketjua, mutta nyt vasta uskallan kommentoida.

Meilläkin on yritys alkamassa ja ensimmäistä kertaa ollaan aiheen äärellä. :D Minulla on ikää 29 vuotta ja puolisolla 30.

Kierukka on poistettu n. 1,5kk sitten. Olen tässä kierrossa koettanut selvittää ovulaation ajankohtaa ja kysyisinkin hieman neuvoa. Yleensä kiertoni on ollut varsin säännöllisesti n. 31 päivää (ennen hormonikierukkaa siis), poislukien edellinen kierto, joka oli vain 26 päivää. Nyt on menossa kiertopäivä 16 ja Flo ennustaa ovulaatiota huomiselle. Olen tikuttanut kp 10:stä alkaen, ja viivat ovat olleet koko ajan tosi haaleita. Premomin mukaan vahvin testiviiva on ollut 0,21 ja sen jälkeen on ollut jo taas hailakampia. Muitakaan ovulaation oireita en havaitse, eli luultavasti ennusteet vain näyttävät turhan aikaista ajankohtaa. Jatkanko vain kärsivällisesti testailua vielä muutaman päivän ajan? Pitäisikö noiden testiviivojen vahvistua asteittain, vai voiko hailakoiden jälkeen tulla nopeastikin selkeästi vahva viiva? Kiitos jo etukäteen, jos viitsitte auttaa.

Nimimerkillä "Kissankäpälä" voisin liittyä mukaan, ehkä myöhemmin vielä rekisteröidynkin :)

Pääsispä liittymään tähän plussa-aaltoon 😀 Tänään uskoisin saaneen ovis+, eilen oli melko vahvat jo, mutta tänään oli vielä tummempi viiva 😊
Viime kuussa oltiin rennommin ja se kyllä virkisti 🫢 koitan jatkaa tässä samalla rentoudella, mutta kummasti ku tikutti taas niin kela pyörii huomattavasti enemmän päässä 😅
Onko jotain vinkkejä mitä näin jo oviksen kynnyksellä kannattais esim syödä 😇😂? Greippimehut tais hyödyttää vaan ennakkoon..😅
Vitskut+fooli toki menee 😊

Mulla sama, kun sulla @marik91: Sekä luteaalin pituus, että oviksen paikka vaihtelevat näköjään muutamalla päivällä. Mulla ei oo niin paljon dataa kun sulla, mut kyl tässä neljässä viime kierrossakin on paljon oppinut.

Tervetuloa mukaan Kissankäpälä! 😊 Kyllä sitä ovista pitäs edeltää muutama päivä, jossa viivaa jo vähän näkyy. Vaikea sanoa vahvistuuko sulla.
Mulla vähän sama homma kun sulla itse asiassa nyt. Pitäisi olla ti ovis Flown mukaan, mutta viivat näyttää haaleelta. Kattelen täs pari päivää lähteekö nousemaan. Suosittelen samaa sullekin, että testaisit vielä muutaman päivän.

@Eloja94 mun jutut oviksen jälkeen: aamulämpöjen mittaus, villasukat, kiinnittymispunkkua vähä dpo 6+, päivittäin kävelyä tai jotain kevyttä liikuntaa vähän… Yritän välttää rehkimistä tai stressiä ja pitää itteni lämpimänä. (Oviksen jälkeen nousee lämmöt vähä, niin voi palella. On hyvä pitää jalat ja kohdunseutu lämpimänä)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: marik91 ja Eloja94
@Minimilli ihanaa, onnittelut 🥰

@Macademia mulla on vaihtelee. Tossa oli jo viitisen kiertoa kun oli ovis aina 18 tai 19 päivä, mutta nyt näemmä olikin sit 23.päivä... ja kun katselin menneitä kiertoja niin heittoa on ollut aiemminkin. Samoin luteaali ollut nyt puolen vuoden aikana 8-12päivää..

Oon kyllä vielä vähän epävarma tosta oviksesta että oliko se nyt jo vai mitä. Limat jatkuu vielä jonkin verran, ja lämpötila ei oo lähtenyt kunnolla nousuun.. jospa huomenna olis jo nousussa, ärsyttävää tää epävarmuus 🤣

ON. En ole uskaltanut tehdä uutta raskaustestiä vielä, kun työpäivä meni viimeksi aivan sekaisin 🙈 Pelottaa kemiallisen toistuminen, niin odotan nyt viikonloppuun, jolloin leffaviivojen pitäisi näkyä aivan varmasti, jos kaikki on kunnossa.

• Tykkää
Heippa!
Mä oon kärsiny pahoinvoinnista ja lievästä päänsärystä eilisillasta ja jatkuu vaan. Epäilen, et hormonit lähteny äkisti nousuun. Onko muilla tällasia oireita ollut ennen ovulaatiota?

Oon vasta toista kiertoa tutustunut tohon valkovuodon tutkailu- metodiin. Erikoista, et yli 4 kybäsenä vasta alkaa tehdä havaintoja kropastaan.

Eilen illalla valkkis muuttu kirkkaaksi venyväksi. On tosin enemmän märkää vielä, niin että katkeilee. Se ovispäivän limahan on tosi elastista tavaraa.

Vilkkuhymy tuli tokaa kertaa. Nyt latasin kuvaa Premomiin viivoista. Jos teille sanoo mitää nuo t/c arvot, nii pregchecistä sain 0.59 ja clearbluesta 0.64.

Te, jotka ootte Premomiin ladannu testejä, niin mitä huippuarvoja ootte saanu?
Mulla maalis 0.93 ja huhti 1.54

( ei tolla tän hetkisellä 0,64 vilkkuvalla ja maaliskuun pysyvällä hymyllä 0.93 enää paljon oo eroa. Huomenaamulla voi olla jo ovisplussa )
Mul oli sillo aamulla 1,63 ja päivällä 1,72, nämä siis premomin mukaan

• Tykkää

Siis kattokaa. Yhessä päivässä melkonen ero ovistikuissa! 😳
Yks cb tikku jälellä, nii säästän aamuun. Toki tänään pitää talletella. 😌
Oon niin häpi, et mun kroppa toimii 🥳
Sille, jolle viisaasti laitoin, että muutamana päivänä pitää viivaa näkyä, ennen kun tulee plussa, nii perun puheeni. 🙊 Ei näköjään tarvii.

Ollu pahoinvoiva olo eilisestä ja päänsärkyä, eipä ihme kun noin nopeesti nousee tasot.

Valkkis muuttu kirkkaaksi, venyväksi eilen illalla.

Ei se ovis nyt sit myöhästykään 🤷‍♀️

Lisäys. Pahoittelut omanapaisuudesta. Vähä ehkä liian innoissaan täällä. 🙈

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä